kjellml Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 (endret) Hei Sitter her med følgende cpu: Intel Pentium 4 "Northwood" 3.00 GHz, Brand ID 9, Family F, Model 2, Stepping 9. Er denne overklokkings vennlig? Gidder ikke handle meg nytt HK bare for å teste... Takker for svar Edit: Leif Endret 29. november 2004 av kjellml Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Hvorfor skal du vite om den er overklokkingsvennlig når du ikke orker å kjøpe deg hovedkort slik at du kan klokke? For å være ærlig har jeg ikke peiling på pentium Men du kan jo sikkert teste litt med det sys du har nå også? Trenger ikke å klokke langt egentlig, f.eks sjekke hvor langt den går på standard spenning.. Lenke til kommentar
kjellml Skrevet 29. november 2004 Forfatter Del Skrevet 29. november 2004 Problemet er at den står i en sånn ferdig "fujitsu siemens box" ikke mulighet for slike endringer i bios. Resten jeg har er AMD... så da tenkte jeg å spørre før jeg blåser vekk noe $$$ på noe jeg kanskje ikke trenger Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Tja de fleste 3,0 går til minst 3,5 på luft og 3,8 på vannkjøling . Men å si akkurat hvor din går er vanskelig . Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 3.0 er vell veldig kjent for å gå langt på default vcore. du får den nok opp i 3.4 - 3.5 uten å røre vcore i det hele tatt forutsett at du har et nogenlunde bra hovedkort og nice ram. Lenke til kommentar
gullf1sk Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Har hatt min oppe i 4100, men det er med Vapochill. Den var ganske ustabil pga jeg har for liten PSU. Skal kjøpe en 550 - 600 watt PSU, da blir det 4300 mhz P4 3ghz NW er ganske overclockbar ja. Lenke til kommentar
GrinJe Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 kjører min på 3,5 GHz nå da, og det er med twinmos ram, så ja den funker fett å klokke bare gi den nok volt har vært oppe i 3,8 på 1,58 i volt tror jeg. Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 kjører min på 3,5 GHz nå da, og det er med twinmos ram, så ja den funker fett å klokke bare gi den nok volt har vært oppe i 3,8 på 1,58 i volt tror jeg. vær veeeeeeeeldig forsiktig med å stille volten på northwood cpu'ene.. de er IKKE glade i mye volt. ( de kan plutselig streike etter 1 måned på f.eks. 1.7V ) Lenke til kommentar
GrinJe Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 (endret) kjører min på 3,5 GHz nå da, og det er med twinmos ram, så ja den funker fett å klokke bare gi den nok volt har vært oppe i 3,8 på 1,58 i volt tror jeg. vær veeeeeeeeldig forsiktig med å stille volten på northwood cpu'ene.. de er IKKE glade i mye volt. ( de kan plutselig streike etter 1 måned på f.eks. 1.7V ) joda, men det er litt forskjell på 1,7 og 1,58 ikke sant?? EDIT: så lenge du ikke går over 1,6 så skulle det da funke bra, hørt om mange som har de på 1,7 også da, å deres har ikke streiket enda da Endret 30. november 2004 av clue Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 kjører min på 3,5 GHz nå da, og det er med twinmos ram, så ja den funker fett å klokke bare gi den nok volt har vært oppe i 3,8 på 1,58 i volt tror jeg. vær veeeeeeeeldig forsiktig med å stille volten på northwood cpu'ene.. de er IKKE glade i mye volt. ( de kan plutselig streike etter 1 måned på f.eks. 1.7V ) joda, men det er litt forskjell på 1,7 og 1,58 ikke sant?? EDIT: så lenge du ikke går over 1,6 så skulle det da funke bra, hørt om mange som har de på 1,7 også da, å deres har ikke streiket enda da det er enormt mange som har mista sin kjære northwood som følger av bare en svak voltøkning. ( var vell en 2-3 stykker som røyk den på 1.65V ) Lenke til kommentar
AgUr Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Hvorfor skal du vite om den er overklokkingsvennlig når du ikke orker å kjøpe deg hovedkort slik at du kan klokke? vell, det han mente som du tydeligvis ikke forstod var at han ikke gidder å kjøpe et hk som han kan overklokke med hvis han ikke vet om prosessoren er overklokkingsvennlig. Vizla: du trenger igrunn ikke å ha med alle de andre quote'ene når du skal quote en person (hvis den setningen 'makes sense') hvorfor skal du kjøpe nytt hk for å klokke? er det ingen mulighet til å klokke med det du har nå, i så fall, hvorfor ikke? Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 hvorfor skal du kjøpe nytt hk for å klokke? er det ingen mulighet til å klokke med det du har nå, i så fall, hvorfor ikke? sånn ferdig "fujitsu siemens box" De pleier å deaktiver alt som kan tulle til PC-en i BIOS. Men ja, den prosessoren kan overklokkes langt. Et Asus P4C800-type hovedkort er å anbefale til overklokking av sokkel 478. Abit sitt IC7-MAX3 er også finfint, spes. de nye revisjonene med transistorer som ikke lager masse søl. Lenke til kommentar
AgUr Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 (endret) Abit sitt IC7-MAX3 er også finfint, spes. de nye revisjonene med transistorer som ikke lager masse søl. får jeg lov til å spørre hva det er du mener med søl? edit: ok da er jeg med plutselig. aldri hørt om at det har skjedd med noen før though. Endret 30. november 2004 av AgUr Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Sprekker, sprenger, osv... Oj, det var kondensatorene jeg mente, ikke transistorene. De hadde en tendens til å poffe ganske lett ved load på de første revisjonene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå