Lobotommy 2 Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Hei! Har kjøpt meg et tv kort som hakker ved bruk, spesielt når jeg gjør opptak. Har oppdatert drivere og prøvd ulik programvare. Prøvd kortet både med win2000 og XP operativsystem. Ingenting hjelper. Har riktignok en svak PC (700mhz), men systemkravet er bare på 90mhz. Har nok ram. Hva kan være feil??? Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 (endret) Litt skudd i blinde her, men kanskje du prøver å gjøre opptak i et format som krever komprimering realtime, og har for svak cpu? Dette kan du prøve ut ved å bruke ett eller annet format som krever lite cpu. EDIT: Sjekk også at du ikke har "overfylt" pci-bus. IRQ-konflikter, deler kortet IRQ med en annen enhet? Kanskje PCI latencyen bør justeres? Endret 29. november 2004 av Muffinman Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 kan ikke huske å ha sett et hauppauge wintv 88... Har selv et Hauppauge PVR 250 og det har den fordelen at det komprimerer videoen i hardware i realtime. Dette avlaster cpu, slik at jeg ligger skjelden over 20% cpu bruk ved opptak (xp2500@2800). Ukomprimert video / mpeg2 video med høy oppløsning/bitrate vil også kreve en del diskjobbing, så har du en dårlig idekontroller eller disk vil nok dette også kanskje skape problemer. Finn ut hvor høy CPU load du har under opptak ect. Husk også å oppdatere chipsetdrivere! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå