Gå til innhold

hjelp pc en slutta å virke.. den er kun 7 dager

Anbefalte innlegg

Som overskrifta sier pc en slutta å virke.. den er kun 7 dager gammel

Tok ut ram brikka for å pynte litt på ein liten kabel som hang og dingla. Så putta eg ram brikka inn i gjenn. Så slo eg på maskina i gjenn men da ville den ikkje starte i gjenn noen som veit ka problemet kan være :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg håper virkelig at du hadde slått av bryteren på strømforsyninga eller trukket ut stikkontakten. Hvis du ikke hadde gjort det, så vet jeg ikke om PC-en din fortsatt lever... Selv om du slår av PC-en med Soft-off eller med strømknappen, er PC-en fortsatt fysisk tilkoblet strøm, og PC-en bruker sannsynligvis noe av den strømmen fortsatt... Hvis PC-en din har dødd av denne grunnen, har du vært veldig uheldig, ettersom du bare tok ut en minnebrikke...

Jeg har ikke noen annen formening om hva det kan være hvis du har koblet av strømmen på riktig måte... Presiser og spekuler litt mer ;)

Men for å fortelle om en dumdristig person jeg vet om:

Han skrudde på PC-en og fant ut at den ene vifta hans ikke funka, og han fant det for godt å klippe av lednigen med saks (av metall som leder strøm) MENS PC-EN STO PÅ... PC-en hans skrudde seg umiddelbart av, men den lot seg skru på igjen uten å ha fått synlige skader på verken hardware, software eller firmware. Vifta hans var koblet på strømforsyninga, men det kunne ha gått betydelig verre hvis vifta hadde vært kobla på hovedkortet... Da kunne han ha endt opp med et kortslutta, ødelagt hovedkort.

Produsentene sier jo at et lite statisk støt kan ødelegge en PC-del helt, og da er det jo en selvfølge at man ikke skal kortslutte PC-en... Jeg vil si at han historien handler om var utrolig dum... HVorfor han absolutt skulle KLIPPE av ledningen vet jeg ikke...

Mvh

Lenke til kommentar
Som overskrifta sier pc en slutta å virke.. den er kun 7 dager gammel

Tok ut ram brikka for å pynte litt på ein liten kabel som hang og dingla. Så putta eg ram brikka inn i gjenn. Så slo eg på maskina i gjenn men da ville den ikkje starte i gjenn noen som veit ka problemet kan være :ermm:

Du bør sjekke en gang til at rambrikken sitter godt inn i slotten

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...