Lurkern Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Hei! Skal kjøpe meg en laptop og lurer på hvor stor forskjell i ytelse det er mellom 512 og 1024MB RAM? Er det f.eks. verdt å bruke ca. 800kr på en ekstra brikke med 512? Vil f.eks. en 1,7 Ghz Dothan med 512MB RAM og et Radeon 9700 kort kunne kjøre Doom3/Half life2 akseptabelt, eller trenger man 1024MB? På forhånd takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Du kjører de spillene mer enn akseptabelt, men driver du som jeg holder på med. Altså Terrengmodellering så trenger man RAM. 1024 burde jeg ha, men har kun 512. Merker forskjellen godt mellom stasjonæren og bærbaren siden stasjonæren har 1024mb. Lenke til kommentar
Musty Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 jeg ville i grunn ikke nølt om å spandere 800 spenn for 512 mb til... Lenke til kommentar
gather Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 nå skal ikke jeg uttale meg om doom3 og hl2 men 1024 ram burde man egentlig ha i disse dager. 512 er et absolutt minimum alt under dette blir for lite ;D Wintendo krever jo 256 mb ram i disse dager Lenke til kommentar
sazi Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 ...dessuten; med 1GB RAM kan du skru av page-fila i windows! Dette merker du sinnsykt godt på ytelsen! Lenke til kommentar
Frekkas Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 ...dessuten; med 1GB RAM kan du skru av page-fila i windows! Dette merker du sinnsykt godt på ytelsen! Nå baserer Windows seg på bruk av virtuelt minne, så å ta bort hele swap fila har sine bakdeler. 1GB Ram kan høres mye ut, men jeg ville nok basert meg på en fiksert størrelse på ca 1,5 ganger Ram. Det du kan risikere dersom du fjerner swap fila er at du får feilmelding/blåskjerm og eventuelt totalkrasj ved belastning. Lenke til kommentar
Tantor_ Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 1.5*Ram gjelder faktisk den dag i dag. Høres dumt ut, men mange applikasjoner krever faktisk dette enda. Lenke til kommentar
sazi Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Jeg har foreløpig ikke støtt på noen problemer enda.... Jeg jobber med programmer som SoundForge, Cubase og Reason, som alle er avhengig av masse RAM. Det samme gjelder spill. Nå har ikke jeg noen lydfiler som er på 1GB, så jeg har nok ikke nådd denne grensa enda.... foreløpig funker winxp som en drøm uten page-fila! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå