thernes Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Tenkte jeg skulle legge inn Fedora på min nye bærbar, men det var ikke så enkelt. Nå skal det sies at jeg et totalt noob på linux, men jeg har da installert dette uten problemer tidligere på min stasjonære maskin. Har lasted ned siste image-filene, og alt booter opp uten problemer. Jeg har prøvd både vanlig installasjon og uten hardware detect + tekst installasjon uten hell. Alt låser seg under installasjon. Det siste jeg ser før skjermen blir svart er ....sbin/loader (det står ikke ..., men jeg får ikke med meg hva som står der ) Her lett litt etter guider, bl.a her på forumet, og har funnet noen linker, men ingen som har hjulpet så langt. Så om noen har noen gode råd, så setter jeg pris på det. Lenke til kommentar
gspr Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 http://forum.hardware.no/index.php?showforum=27 Lenke til kommentar
grapz Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Hei. Du må sannsynligvis legge på at den skal bruke en annen "oppløsning" under boot'en. For å gjøre dette må du finne fram i boot-loader menyen til der som du kan skrive inn egne kommandoer. Der vil det sannsynligvis stå en "standardkommando". Du skriver da inn denne og legger til "vga=771" på slutten. Virka på min CL56. Sorry at jeg ikke kan gi en bedre forklaring, men har ikke en linux cd her, og husker ikke helt hvordan boot meny'en ser ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå