CarinaE Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Heisann! Innholdet på pc'n ble litt langt her, da jeg ikke fant noen link til akkurat denne pc'n.. Håper på å kunne få litt hjelp fra noen av dere her. Dere som har peiling på dette, trenger sikkert ikke å lese igjennom alt av specs. Jeg skal bruke den til å spille på, se på film,lage hjemmeside/redigere bilder, til skole undervisning osv.. Er denne bra nok til det? Jeg synes vekta var litt mye på den her. Hva er en bra pris på denne? Takker for all hjelp! Spec Trådløs NIC Intel PRO/Wireless 2200BG Grafikk-kontroller Intel 855GM Mobilteknologi Intel Centrino Systemtype Notebook Telekommunikasjon Fax / modem - 56 kbps Inn-enhet Tastatur, touchpad Innebygde enheter Stereohøyttalere Operativsystem Microsoft Windows XP Professional Skjerm 15" TFT aktiv matrise XGA (1024 x 768) Optisk lagring DVD+RW - integrert Cache-minne 2 MB - L2 Cache Batteri Litiumion Lydutgang Lydkort RAM 512 MB (installert) / 2 GB (maks.) - DDR SDRAM - PC2700 - 266 MHz Fabrikantgaranti 1 års garanti Strømforsyning AC 110/230 V ( 50/60 Hz ) Nettverkstilknytning Nettverksadapter - Ethernet, Fast Ethernet, IEEE 802.11b, IEEE 802.11g Harddisk 40 GB - 4200 opm Prosessor Intel Pentium M 735 1.7 GHz Vekt 3.1 kg Dimensjoner (BxDxH) 32.9 cm x 27.2 cm x 4.2 cm Produktbeskrivelse HP Compaq Business Notebook nx9030 - Pentium M 735 1.7 GHz - 15" TFT Extended spec Generelt Brikkesett type Intel 855GM Egenskaper Enhanced SpeedStep technology Databusshastighet 400 MHz RAM Teknologi DDR SDRAM - 266 MHz Installert størrelse 512 MB / 2 GB (maks.) Minnespesifikasjonkrav PC2700 Lager Harddisk 40 GB - 4200 opm Diskkontroller IDE Nettverkstilknytning Nettverkstilknytning Nettverksadapter Datakjedeprotokoll Ethernet, Fast Ethernet, IEEE 802.11b, IEEE 802.11g Tilpassede standarder IEEE 802.3U, IEEE 802.3i, IEEE 802.11b, IEEE 802.3x, IEEE 802.11g, Wi-Fi CERTIFIED Trådløs NIC Intel PRO/Wireless 2200BG Diverse Tilpassede standarder ACPI, APM 1.2, CE, CSA, UL, TUV GS, BSMI, GOST, EPA Energy Star, NORDIC, SABS, SASO, CCC, MIC Egenskaper Nøkkelhull til låseenhet (kabellås), systempassord, oppstartspassord, DriveLock, wake on LAN, eiendomsrettsetikett, varsling for endring av minne Strømforsyning Strøminnretning Ekstern Påkrevd nettspenning AC 110/230 V ( 50/60 Hz ) Strømtilførsel 65 watt Fabrikantgaranti Service og støtte 1 års garanti Service- og støttedetaljer Begrenset garanti - 1 år Miljøparametere Min. driftstemperatur 10 °C Maks. Driftstemperatur 35 °C Fuktighetsområde i bruk 10 - 90% Maks. høyde i drift 3 km Støttoleranse 50 g ved 2 ms halvsinuspuls (operativ) / 175 g ved 2 ms halvsinuspuls (ikke-operativ) Vibrasjonstoleranse 0.5 g ved 10-500 Hz (operativ) / 1 g ved 10-500 Hz (ikke-operativ) Video Videominne Delt skjermminne (UMA) Grafisk prosessor / leverandør Intel 855GM Maks. oppløsning (ekstern) 1600 x 1200 Lyd Tilpassede standarder AC '97 Lydutgang Lydkort Skjerm Skjermtype 15" TFT aktiv matrise Maks. oppløsning 1024 x 768 Batteri Installert antall 1 Kapasitet 4400 mAh Teknologi Litiumion Cache-minne Type L2 Cache Installert Størrelse 2 MB Optisk lagring Type DVD+RW - integrert Lesehastighet 24x (CD) / 8x (DVD) Skrivehastighet 16x (CD) / 4x (DVD) Overskrivingshastighet 8x (CD) / 2x (DVD) Operativsystem / Programvare Inkludert programvare Drivers & Utilities OS Medfølger Microsoft Windows XP Professional Telekommunikasjon Maks. overføringshastighet 56 kbps Protokoller & spesifikasjoner ITU V.21, Bell 212A, ITU V.22, ITU V.22bis, ITU V.29, ITU V.32, ITU V.32bis, ITU V.34, ITU V.90, ITU V.17, ITU V.23, ITU V.27ter, ITU V.8bis, Bell 103J, ITU T.30, ITU T.4, ITU V.250, ITU V.251, ITU V.80 Modem Fax / modem Fakskompatibilitet G3 Inngangsenhet(er) Type Tastatur, touchpad Ekspansjon / Tilkoplinger Grensesnitt 1 x nettverk - Ethernet 10Base-T/100Base-TX - RJ-45 1 x hodetelefoner - utgang - stereo minijack 3,5 mm 1 x mikrofon - inngang - stereo minijack 3,5 mm 1 x skjerm/video - VGA - 15-pin HD D-Sub (HD-15) 1 x modem - telefonlinje - RJ-11 1 x skjerm/video - S-videoutgang 2 x Hi-Speed USB - 4 pin USB Type A 1 x IEEE 1394 (FireWire) - 4 pin FireWire Totalt antall (frie) ekspansjonsspor 2 ( 0 ) x minne 1 ( 1 ) x CardBus - type I/II Inklusiv mus: 31151-0914 Logitech Mouse Cordl.Opt.Notebook Red verdi kr 283 Spec Trådløs mottaker RF USB-mottaker Bevegelsesdeteksjonsteknologi Optisk Overføringsteknologi Trådløs ( RF ) - USB Egenskaper Rullehjul Enhetstype Mus OS påkrevd Microsoft Windows NT 4.0, Apple MacOS 8.6 eller senere, Microsoft Windows 98/ME/2000/XP Fabrikantgaranti 5 års garanti Produktbeskrivelse Logitech Cordless Optical Mouse for Notebooks Red LE - mus Diverse Tilleggsutstyr inkludert Bæreveske Programvare / Systemkrav Inkludert programvare Logitech MouseWare OS påkrevd Microsoft Windows NT 4.0, Apple MacOS 8.6 eller senere, Microsoft Windows 98/ME/2000/XP Perifere / grensesnittenheter CD-ROM, USB-port Fabrikantgaranti Service og støtte 5 års garanti Lenke til kommentar
Popobawa Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Noe spill pc er den ikke. Men noen spill som krever lite bør virke på den der. Ellers er det en fin pc som er bra nok til ditt formål. Hvor mye har du til rådighet? Kanskje vi kan finne noe som er bedre. Lenke til kommentar
Miniguru Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 HP CPQ lager gode bærbare maskiner. Det jeg reagerer umiddelbart på her er skjermen. XGA (1024X768) kommer du til å angre på. SXGA (1400X1050) mener jeg er et minstekrav til en god skjerm. Selvfølgelig varierer kvaliteten på skjermer med samme oppløsning, men av erfarering vet jeg at HP CPQ lager utmerkede skjermer. Håper dette kan hjelpe til valg av laptop. Mvh Lenke til kommentar
CarinaE Skrevet 30. november 2004 Forfatter Del Skrevet 30. november 2004 Takker for hjelpen. Ikke noe særlig mer enn 13.000kr vil jeg/les: pappa betale tror jeg. Får en antageligvis i julepresang. Jeg vil helst ha en HP maskin, og som ikke veier for mye. Den ovennevnte maskinen kan jeg få til ca 10.000. Så hvis noen av dere har noen andre forslag til laptoper, blir jeg særs glad! Lenke til kommentar
CarinaE Skrevet 30. november 2004 Forfatter Del Skrevet 30. november 2004 Kan forresten få en HP Compaq Business Notebook nc6000 Pentium M 1.6 GHz - 14.1" TFT til 12 990,- eks mva + frakt.. Noen som har noen erfaringer/tips om den? Lenke til kommentar
Kingy Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 (endret) du kan fint spille warcraft 3 på den pcèn, men alt annet vil være håpløst, CS funker også hvis du spiller det. du bør ellers minst ha en Radeon 9200 men aller helst en 9600 eller 9700. jeg tror ikke de nye og dyrere mobile grafikkkortene er noe for deg. her er en grei maskin selv om jeg ikke liker den. koster utrolig lite til å ha så mye bra komponenter. http://netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=3602 eller denne fujitsuen fra komplett.no http://komplett.no/k/ki.asp?sku=300593&cks=SPK ELLER ENDA BEDRE: DENNE: http://komplett.no/k/ki.asp?sku=300768&cks=SPK Endret 30. november 2004 av Kingy Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Kan forresten få en HP Compaq Business Notebook nc6000 Pentium M 1.6 GHz - 14.1" TFT til 12 990,- eks mva + frakt.. Noen som har noen erfaringer/tips om den? Har den modellen selv. Det er den desidert beste bærbare jeg noen gang har hatt. Den er lett (2,3Kg), robust bygd (gir ikke etter for trykk på spesielt utsatte steder som bak skjerm, ved mousepad etc), den har en meget god skjerm og meget god batteritid. Min har rundt 5t+ uten wlan. Bruker den under forelesning, den holder hele dagen gjennom. Et meget godt kjøp spør du meg. Om du søker i prisguiden så ser du flere som har hatt veldig positiv erfaring med denne modellen. Modellen du har funnet har vel XGA ikke SXGA+? Husk at det er eks mva da. Må legge til 24% om du ikke skal kjøpe gjennom bedrift. Lenke til kommentar
CarinaE Skrevet 30. november 2004 Forfatter Del Skrevet 30. november 2004 (endret) du kan fint spille warcraft 3 på den pcèn, men alt annet vil være håpløst, CS funker også hvis du spiller det. du bør ellers minst ha en Radeon 9200 men aller helst en 9600 eller 9700. jeg tror ikke de nye og dyrere mobile grafikkkortene er noe for deg. her er en grei maskin selv om jeg ikke liker den. koster utrolig lite til å ha så mye bra komponenter. http://netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=3602 eller denne fujitsuen fra komplett.no http://komplett.no/k/ki.asp?sku=300593&cks=SPK ELLER ENDA BEDRE: DENNE: http://komplett.no/k/ki.asp?sku=300768&cks=SPK Jeg spiller verken CS eller warcraft...Siste spillene jeg spilte er vel colin mcrae rally og Flåklypa..Så den burde tåle slike spill.. takk for tipsene ang laptop, men du har ingen tips til noen HP maskiner? Endret 30. november 2004 av CarinaE Lenke til kommentar
CarinaE Skrevet 30. november 2004 Forfatter Del Skrevet 30. november 2004 Kan forresten få en HP Compaq Business Notebook nc6000 Pentium M 1.6 GHz - 14.1" TFT til 12 990,- eks mva + frakt.. Noen som har noen erfaringer/tips om den? Har den modellen selv. Det er den desidert beste bærbare jeg noen gang har hatt. Den er lett (2,3Kg), robust bygd (gir ikke etter for trykk på spesielt utsatte steder som bak skjerm, ved mousepad etc), den har en meget god skjerm og meget god batteritid. Min har rundt 5t+ uten wlan. Bruker den under forelesning, den holder hele dagen gjennom. Et meget godt kjøp spør du meg. Om du søker i prisguiden så ser du flere som har hatt veldig positiv erfaring med denne modellen. Modellen du har funnet har vel XGA ikke SXGA+? Husk at det er eks mva da. Må legge til 24% om du ikke skal kjøpe gjennom bedrift. En venninne av meg har den laptopen også. Men jeg synes den så litt "gammeldags" ut...Litt klumpete og firkantet hvis du skjønner.. Jeg er ikke sikker på det med XGA og SXGA+, så gjennom specs'ene, men ingen av de to navnene sto der..Mulig jeg er helt på jordet, men det er skjermtype du snakker om? Ellers har jeg sett på en annen også, en HP NC4010..Men den har desverre ikke cd-rom integrert...HP NC4010 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå