Wizendraw Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 (endret) Regner med at det er mange topics rundt dette, men jeg spør likevel Jeg fikk tilbud av en nabo om å låne en gammel stereoforsterker, uten at jeg har spesifikasjoner på den. Var visst et gammelt merke, noe på R, som skulle være veldig bra (fyren har god greie på HI-FI). Problemet er bare det at jeg ikke har noen høyttalere. Men noe må man jo ønske seg til jul, hva? Jeg regner med at jeg kan bruke ca 2000kr på to høyttalere, tenkter da på gulvhøyttalere. Kan ikke så enormt mye om det, men jeg håper jo på tips da Endret 5. desember 2004 av WizendraW Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Det var ikke Rotel vel? Isåfall er det sannsynligvis en kremforsterker. Kjøp brukt er mitt råd, me ellers så er GALE 3045, DALI AXS10K, Selvbygg fra Eltek gode alternativer Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Det var ikke Rotel vel? Isåfall er det sannsynligvis en kremforsterker.Kjøp brukt er mitt råd, me ellers så er GALE 3045, DALI AXS10K, Selvbygg fra Eltek gode alternativer Dali AXS10K? Koster jo litt mer enn 2000 kr de da. Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Her er et par som du kan ta en titt på. Lenke til kommentar
Even. Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 kikk på siba eller se etter noe brukt. Eller gjør som jeg har tenkt, å bygge selv Lenke til kommentar
Wizendraw Skrevet 29. november 2004 Forfatter Del Skrevet 29. november 2004 Takk for raske svar! Tror det var Rotel ja, og sånn han sa det fikk jeg inntrykk av at det var en fin sak. Har liksom ikke så mye peiling, men er det ikke noe med at hvis høyttalerne er i 8ohm, så må forsterkeren også være 8ohm? Eller er det bare omvendt? Skal høre med ham ang. spesifikasjoner i morra, og se om jeg kan få den i hus. Har vel egentlig lyst til å kjøpe i butikk, med tanke på garanti og sånt (er paraniod og gammeldags, vet det). De Gale-greiene som Jalla linka til hadde en koselig pris, er de å anbefale? Lenke til kommentar
Even. Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 OHM er jo motstand så hvis forsterkeren yter 150 w i 8 ohm (den gir 150w til 8 ohm høytalere) og 200 w i 6 ohm (da gir den 200 w til høytalere på 6 ohm) ganske vanskelig å forklare jo mindre ohm i høytalerne jo mer gir forsterkeren til dem...tror jeg....blir litt usikker selv nå Lenke til kommentar
ersa Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 OHM er jo motstand så hvis forsterkeren yter 150 w i 8 ohm (den gir 150w til 8 ohm høytalere) og 200 w i 6 ohm (da gir den 200 w til høytalere på 6 ohm) ganske vanskelig å forklare jo mindre ohm i høytalerne jo mer gir forsterkeren til dem...tror jeg....blir litt usikker selv nå Det er riktig det. Ihvertfall at den gir mer i mindre ohmn, men om det er så mye som 50 watt mer på 2 ohmn ned er jeg ikke sikker på. Lenke til kommentar
Even. Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 OHM er jo motstand så hvis forsterkeren yter 150 w i 8 ohm (den gir 150w til 8 ohm høytalere) og 200 w i 6 ohm (da gir den 200 w til høytalere på 6 ohm) ganske vanskelig å forklare jo mindre ohm i høytalerne jo mer gir forsterkeren til dem...tror jeg....blir litt usikker selv nå Det er riktig det. Ihvertfall at den gir mer i mindre ohmn, men om det er så mye som 50 watt mer på 2 ohmn ned er jeg ikke sikker på. nei det var bare et eksempel, tenkte bare på mine høytalere på 6 ohm nå men noen som vet hvor mye mer watt du får mer hvis du har 6x120 i 8 ohm, men bare bruker 2 kanaler i mm/6 ohm høytalere?? Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 (endret) Dali AXS10K? Koster jo litt mer enn 2000 kr de da. Hehe, blingsa på linken til CERWIN-VEGA V-6F, hastverk er lastverk, Evoz: Effektøkningen en får av en forsterker ved ulik impedanse, 8, 4, 2, 1 ohm er avhengig av strømforsyninga og forsterkerens evne til å levere strøm kjapt, kontrollert og stabilt. Tipper at Rotel`en omtrent dobler effekten ved 4 ohm i forhold til 8 da det normalt sett er kraftige saker. Endret 29. november 2004 av Jalla Lenke til kommentar
The Mice Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 kjøp denne Mind tech Lenke til kommentar
FallenA Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 (endret) Mye fint hos Ljudia http://www.ljudia.no/cgi-bin/no/online/af0...346%20&cart_id= http://www.ljudia.no/cgi-bin/no/online/af0...344%20&cart_id= Noen som har noen tester av disse høytalerne ? Endret 3. desember 2004 av FallenA Lenke til kommentar
Wizendraw Skrevet 4. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2004 Hvis noen skulle være interessert så havnet valget på Gale 3045, etter en forholdsvis nøye avveining. Fikk høre på både 3040 og 3045 i butikken, og 3045 hadde merkbart mere trøkk. Takk for hjelpen, though =) Lenke til kommentar
neon king Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 har du funnet ut hvilken forsterker det var da?? Lenke til kommentar
Wizendraw Skrevet 5. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2004 har du funnet ut hvilken forsterker det var da?? Jeg prøvde å poste om det to ganger, men det ser ut til at posten ble sletta begge gangene. Anyways, det var en Rotel RA-313, som forøvrig var ødelagt Dermed må jeg ha meg ny forsterker også, tenkte på NAD C320BEE Noen synspunkter på det? Prisen bør stå i stil til høyttalerne =) Lenke til kommentar
FallenA Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 (endret) Forsterkeren du vurderer er en super forsterker, som leverer nydelig lyd. Den burde passe godt til Gale høytalerne du vurderte. Forsterkeren er ikke av de kraftigste forsterkerne, og kan ikke spille veldig høyt, men det den leverer er nydelig og avbalansert, med god guff i toppene. Husk at det her er viktig med gode kabler i alle ledd. 1/4 - 1/3 av budsjettet på et bra Stereo anlegg bør legges av til Kjøp av gode kabler. En CD spiller jeg anbefaler i denne settingen er MARANTZ CD-5400. Denne cd spilleren spiller fletta av de fleste cd spillere i denne prisklassen, og opp til langt dyrere cd spillere, og er rett og slett et kupp av typen "LØP OG KJØP" PS! En annen forsterker du burde vurdere, og som jeg mener er en helt vanvittig bra forsterker er DENNE !. LYKKE TIL FallenA Endret 5. desember 2004 av FallenA Lenke til kommentar
ersa Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 (endret) Få på deg joggeskoene og sprint til Hi-Fi klubben (fa*n det er søndag ) og slank lommeboken din for 3000 kr, NAD C320BEE er en knall forsterker, den er kanskje litt svak på papiret men den er i stand til å levere mer. En CD-spiller som står i stil med den er NAD C521BEE. Begge er konstruert av Bjørn Erik Edvardsen, mannen som konstruerte den legendariske NAD 3020, som er verdens mest solgte forsterker gjennom tidene. Kort sagt, jeg er veldig fornøyd med min C320 BEE. Edit: Hi-Fi klubben har søndagsåpent i desember. Endret 5. desember 2004 av ersa Lenke til kommentar
neon king Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 den nad en er nok et ok kjøp til prisen Lenke til kommentar
Wizendraw Skrevet 7. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2004 Sitter og lurer litt på en ting: Er NAD C320BEE mye dårligere enn NAD C352? C352 koster 1000kr mer, og har 80w konstant i 8Ohm, mot 50w på C320BEE. Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 C352 kan nok drive litt mer krevende høyttalere enn det C320BEE kan. Hva slags høyttalere har du? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå