Gå til innhold

Forskjell fra 6800 GT og NU

m0r di

Anbefalte innlegg

Jeg har et 6800 NU-kort.

Hva er hovedforskjellen fra dette og til GT-kortet?

Kortet koster jo nesten 3000,- - noe jeg syntes er mye penger, men føler ikke at jeg at har fått tilbake det jeg har betalt for.

Scorer dårlig i 3dMark05 (litt over 3000 poeng), lav fps i alle spill (doom 3, far cry osv). Dessuten på FarCry er det områder med sorte flekker! :roll:

Noen som vet hva som kan være gærnt? Har lastet ned nyeste driverne, både til hovedkort og skjermkort. Directx9 er også installert.

Andre faccs om PCn:

AMD 64 3000+

512 DDR 400mHz

mvh Daniel

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spiller du far cry,bør du innstalere alle patch"ene til spillet.samme med zero hour.ser ut som de siste drivere er blitt bedre nå,fikk slite også litt i spill da jeg fikk kortet.

bruker nvidia 65.76 drivere,men det fins vel nyere også:

http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_66.93

Ikke heng deg opp i 3d mark 2005,ikke mange som får høy score der,prøv heller 2003 ;)

Ps:en format og innstalere alle drivere(hk også) er en selvfølge med ny hardware

Lenke til kommentar
Spiller du far cry,bør du innstalere alle patch"ene til spillet.samme med zero hour.ser ut som de siste drivere er blitt bedre nå,fikk slite også litt i spill da jeg fikk kortet.

bruker nvidia 65.76 drivere,men det fins vel nyere også:

http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_66.93

Ikke heng deg opp i 3d mark 2005,ikke mange som får høy score der,prøv heller 2003 ;)

Ps:en format og innstalere alle drivere(hk også) er en selvfølge med ny hardware

Høy score i 3dmark er vel heller ikke poenget. Så lenge spillet går bra i den oppløsningen man spiller i så er det ett fett.

Lenke til kommentar
du har innstalert chipset driver? sterk nok PSU? brukt en molex/strømtilkobling rett fra PSU? etc...

Han har koblet molex direkte fra PSU og Forceware (nyeste) er lagt inn. PSU er den som følger med Q-Tec L-series kassen (Link her) og ja vi vet den suger ;)

EDIT: Er jeg som har satt sammen pcen, men har ikke lagt inn windows. Tror kanskje en format og innstall av windows og nyeste driverne (de la inn de som var på cdene, har lagt inn de nyeste, men kan hende de bugger litt) kanskje vil hjelpe. Jeg skal iallefall prøve skjermkortet i en pc jeg vet har chipsett drivere og alt i orden å se om det er samme feil der.

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...