Gå til innhold

Dyre kjøretimer. Hvem tjener penger?

Abbern

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Staten skal vell også han sin "lille" del av kaka

Slipper man ikke moms på kjøretimer da? :hmm:

Uansett får jo staten kakebit i form av bensinavgifter, bilavgifter, skatt fra læreren osv.

Edit: helt enig lperik. Må nesten begynne med kjøretimer og sånt snart, men det er så stress. :p

Endret av nr.4
Lenke til kommentar

ja det blir mye dyrere. Nesten alle kjøreskolene er fulle fram til jul fordi alle vil slippe 6000kr mer.

Edit: Research:

· Trinn 1: Startopplæring med trafikalt grunnkurs på 17 timer (hvorav også fire timer er obligatorisk førstehjelpskurs), gjennomføres før kjøreopplæringen kan begynne.

· Trinn 2: Grunnleggende kjørelæring. Elevene blir kjent med kjøretøyet rent teknisk, på vei og under enkle trafikkforhold.

· Trinn 3: Mer komplisert trafikk og større forhold. Trinnet avsluttes med obligatorisk glattkjøring.

· Trinn 4: Avsluttende opplæring: Skal bringe elevene fram til førerprøven. 13 timer obligatorisk sikkerhetskurs ligger inne i dette trinnet. Åtte på vei, fem ren teori.

Endret av Abbern
Lenke til kommentar
ja det blir mye dyrere. Nesten alle kjøreskolene er fulle fram til jul fordi alle vil slippe 6000kr mer.

Er det slik at det holder å ta èn kjøretime før jul for å slippe unna de nye ekstragreiene?

I så fall må jeg kjappe meg. :ermm:

Jess, du kan ta en enkelttime for 500 kr og slippe unna avgifter og kursing, fordi du har "startet opplæringen"

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Kjøreskoler har vel ikke lov å ha en og samme bil lenger enn 4 år?

Det er jo galskap.

En bil som blir brukt 5 ganger hver dag blir jo ødelagt etter 4 år.

Det forstod jeg ikke helt?

Til opplysning; bilen jeg kjører er vel 3 år gammel (BMW 320 turbo m/ diesel) har aldri blitt byttet clutch på. :dontgetit:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...