Gå til innhold

MIDI-filer og kopirett

simenss

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Eller kan jeg lage en MIDI-fil av en sang jeg liker, kalle den "MinMIDI" og spille den av 100% lovlig på min nettside?

Nope. Melodi, tekst og innspillt musikk er beskyttet av åndsverkloven. Tilogmed fraser er kopibeskyttet (har vært mange rettsaker ang. slik låning av f.eks. deler av et riff i en sang).

Edit: Reformulering

Endret av moskus
Lenke til kommentar

Så vidt jeg vet, så har du lov til å lage cover versjoner og remixer til personlig bruk. Om du skal laste cove versjoner opp på en side, så må den siden ha en spesiell lisens.

Du kan jo også bare laste den opp, og skrive en liten tekst helt i bunnen av siden at den ikke er din og at du skal fjerne den om det trengs.

Lenke til kommentar

Vel, det med personelig bruk stemmer ikke helt det heller tror jeg. Jeg har fått mange advarsler når det gjelder visse remixer jeg har gjort. Ikke at jeg har tatt dem til etteretning i det hele tatt, men jeg har iallefall sagt klart ifra der de ligger at de ikke er mine og at de er til personelig ikke-kommersielt bruk. Og at de "vil fjernes" hvis det kommer pålegg om det. Man kan iallefall si det av egne sikkerhetsårsaker da!

Lenke til kommentar
Jeg har fått mange advarsler når det gjelder visse remixer jeg har gjort.

Jo, men å legge sangene ut på nettet dekkes ikke av "personlig bruk". Personlig bruk er å ha spille dem for seg selv og venner, ikke gjøre dem tilgjengelig for offentligheten (ifølge Tono, har hatt litt problemer med det selv). ;)

Lenke til kommentar
Jeg har fått mange advarsler når det gjelder visse remixer jeg har gjort.

Jo, men å legge sangene ut på nettet dekkes ikke av "personlig bruk". Personlig bruk er å ha spille dem for seg selv og venner, ikke gjøre dem tilgjengelig for offentligheten (ifølge Tono, har hatt litt problemer med det selv). ;)

Haha ... ja du har nok et poeng der.

Men det har vi ikke ... ikke sett :innocent:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...