tomhar Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Å skulle ønske....... at det fantes en liten lommedings som saboterte alle mobilsamtaler innen tre meters rekkevidde fra der jeg er. En støysender så og si. Er litt lei av å delta i de manges "viktige" telefonsamtaler ufrivillig. Selv tar jeg kort i mot samtalen og ringer opp senere om nødvendig. Skulle ønske folk hadde en mobilvettsregel å forholde seg til. Noen som vet om en liten sabotasjedings?? En annen ting er at ringetoner settes utrolig høyt på for å krinkaste for all verden hvor dårlig smak man har. Vibrerende varsling har vel de fleste telefoner. Bruk den folkens.... Et lite sukk en mandags ettermiddag. Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Gå helt inntil de som snakker i telefonen sin, len deg mot deg og lytt for harde livet. Da skygger de unna ganske raskt. Lenke til kommentar
Big-Boy Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Å skulle ønske....... at det fantes en liten lommedings som saboterte alle mobilsamtaler innen tre meters rekkevidde fra der jeg er. En støysender så og si. Er litt lei av å delta i de manges "viktige" telefonsamtaler ufrivillig. Selv tar jeg kort i mot samtalen og ringer opp senere om nødvendig. Skulle ønske folk hadde en mobilvettsregel å forholde seg til. Noen som vet om en liten sabotasjedings?? En annen ting er at ringetoner settes utrolig høyt på for å krinkaste for all verden hvor dårlig smak man har. Vibrerende varsling har vel de fleste telefoner. Bruk den folkens.... Et lite sukk en mandags ettermiddag. sjekk qxl, mener jeg så det dær for noen måndter siden, en liten svart ting med en volume knapp, en on knapp og en liten gummi antenne Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Gå helt inntil de som snakker i telefonen sin, len deg mot deg og lytt for harde livet. Da skygger de unna ganske raskt. :!: Den var bra! Selv bruker jeg alltid vibrerende varsling med et litet pip på det laveste volum (hater å snakke offentlig ) Lenke til kommentar
OV-103 Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Er litt lei av å delta i de manges "viktige" telefonsamtaler ufrivillig. Så hvis den samme samtalen hadde foregått mellom to personer som stod ved siden av deg så hadde det vært greit? Ser egentlig ikke forskjellen jeg, bortsett fra at du ikke hører hva den andre sier. Kanskje det er det som egentlig plager deg? . Når det gjelder ringetoner er jeg derimot enig med deg. Lenke til kommentar
simson Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Er litt lei av å delta i de manges "viktige" telefonsamtaler ufrivillig. Så hvis den samme samtalen hadde foregått mellom to personer som stod ved siden av deg så hadde det vært greit? Ser egentlig ikke forskjellen jeg, bortsett fra at du ikke hører hva den andre sier. Kanskje det er det som egentlig plager deg? . Når det gjelder ringetoner er jeg derimot enig med deg. Tror nok heller det har å gjøre med at to personer som snakker face2face gjerne demper seg. De roper ikke til hverandre - og de har heller ikke anledning til å ta samtalen seinere. De som står på trikken og prater i mobilen snakker derimot ofte høyt, slik at alle i vogna får med seg det som blir sagt - selv når man ikke ønsker det. Og mobilprateren har all anledning til å si "Dette kan vi prate om seinere, jeg står på trikken nå". Det er respekttløst overfor de andre som ikke ønsker å måtte høre på en samtale på trikken. Ser for meg at Urkedal er en av de som mer enn gjerne prater på trikken... Lenke til kommentar
OV-103 Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Prater gjerne på trikken jeg ja, men jeg snakker ikke høyt. Syns nå det hadde vært ganske trist om alle sto og stirra ut i lufta uten å si noe fordi de ikke vil snakke med fremmede folk rundt seg. To stykker som står ved siden av hverandre må jo ikke si noe de heller, de kan vente til de går ensomt i en mørk bakgate. Hvis dere plages så av andres ”viktige samtaler” så er det jo bare å ikke følge med på hva som blir sagt (med mindre de står og roper i mobilen da…). Lenke til kommentar
Mefix Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Jeg leste en englesk undersøkelse om akkurat dette, denne viste at personer ble langt mer irritert av å overhøre en mobilsamtale på normalt volum, enn å overhøre en samtale mellom to personer som snakket overdrevent høyt. Undersøkelsen konkluderte med at det nettop var det å bare høre den ene delen av samtalen som var plagsomt... Lenke til kommentar
Vice Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 (endret) Syns nå det hadde vært ganske trist om alle sto og stirra ut i lufta uten å si noe fordi de ikke vil snakke med fremmede folk rundt seg. To stykker som står ved siden av hverandre må jo ikke si noe de heller, de kan vente til de går ensomt i en mørk bakgate. Nei men nå var det jo eller ikke personer som faktisk var tilstede dette var snakk om. Dette var kun snakk om personer som høylytt forstyrrer andre med telefonbruken sin. Heldigvis finnes det telefonfrie soner på feks. toget. Kanskje slike soner burde vært innført flere steder. Det verste er dog de personer som er totalt blottet for sosial intelligens som faktisk begynner å prate i mobil på kino! Der burde kinopersonellet vist ansvar og kastet personen rett ut. Men jeg husker jeg leste om en slik signal-forstyrrende dings for ganske lenge siden. Burde vel egentlig ha skaffet meg en slik en da man sikkert kunne fått veldig mye morro ut av den. Endret 30. november 2004 av Vice Lenke til kommentar
OV-103 Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Klar over at det var snakk om noen som ikke fysisk er til stede. Men jeg ser ikke hva forskjellen er.. I begge situasjonene så er det jo to stykker som snakker, forskjellen er at i den ene situasjonen så hører du ikke den andre personen. Så hvis dere syns vanlig snakking er greit, hvorfor ikke snakking i telefon? Da hører du jo faktisk mindre støy fra dem siden du bare hører den ene. Er forresten helt enig når det gjelder kino snakking. Sånne folk skulle vært kasta på dør. Lenke til kommentar
tomhar Skrevet 30. november 2004 Forfatter Del Skrevet 30. november 2004 Jeg tror de fleste skjønte hvor jeg ville hen. Men kan godt presisere hva jeg synes er irriterende. De som prater høyt, gjerne så høyt at de sannsynligvis kunne droppet å bruke telefonen. Mottakeren hadde vel hørt samtalen likevel. Videre de som helt glemmer hvor de er og legger igang med en krangel, følelsesmessig utbrudd, bruker kroppsspråk som om samtalepartneren var tilstede, fekter med mobilen forgjeves på jakt etter dekning. Går hvilløst fremog tilbake. Utrolig at dette kan irritere?? En sømmelig mobiltelefonbruker som prater med normal gjerne dempet stemme har aldri gjort en flue fortred. Heller ikke meg. Mikrofonen vedkommende skal prate i er ikke mer enn et par cm fra munnen. Siden en her er mer opptatt av hvordan jeg reagerer på to mennesker som prater sammen, så må jeg si at normalt reagerer jeg overhode ikke. Men om disse to prater til hverandre på samme måte som mobiltelefonplageåndene, ja da irriterer det meg på samme måte. Men to mennesker lener seg mot hverandre, tilpasser stemmen til omgivelsenes støynivå, ser hverandres fakter, understreker poenger. Dette gjør at samtale mellom to personer oppleves mye mer sivilisert som jeg opplever det. Tenk bare om to av byens glade lakser med et promillenivå som kunne satt fart på et fly, dumpet ned ved siden av deg og satte i gang en høylytt samtale. Der har vi motsetningen. De som mente jeg hadde et ønske om å følge med på samtalen må jeg desverre skuffe. Hørselshandikapp gjør det umulig. Bruk hodet når du bruker mobilen, det gjør jeg. Jeg kan ikke velge å høre samtalen din, men du kan velge å la meg slippe. Ha en fin ettermiddag folkens Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Jeg skjønnte egentlig hva du mente til å begynne med. Men følte heller for å komme med en morsomhet framfor å være med på en skikkelig debatt... Mobilvett er det mange som burde lære seg ja. Mange som bruker telefonen offentlig som om det var hustelefonen sin hjemme. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå