Gå til innhold

Kan jeg bruke AMD Athlon XP 2400?

Arve28

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er korrekt..

Du vil kunne bruke den, men den vil kun kjøre på 100 MHz FSB (som standard)..

Multiplikatoren på en slik prosessor er 15.

Det vil si at prosessoren sin klokkefrekvens da vil bli 100 MHz x 15 = 1500 MHz istedet for 133 MHz x 15 = 2000 MHz som den kan gjøre hvis hovedkortet støtter det...

Den vil med andre ord oppføre seg ca. som en AMD Athlon XP 1700+ på ditt hovedkortet uklokket.

Du kan jo prøve å øke FSB noen få MHz for å så om den kan klokkes litt over standard..

Lenke til kommentar
Det er korrekt..

Du vil kunne bruke den, men den vil kun kjøre på 100 MHz FSB (som standard)..

Multiplikatoren på en slik prosessor er 15.

Det vil si at prosessoren sin klokkefrekvens da vil bli 100 MHz x 15 = 1500 MHz istedet for 133 MHz x 15 = 2000 MHz som den kan gjøre hvis hovedkortet støtter det...

Den vil med andre ord oppføre seg ca. som en AMD Athlon XP 1700+ på ditt hovedkortet uklokket.

Du kan jo prøve å øke FSB noen få MHz for å så om den kan klokkes litt over standard..

jeg hadde standard 133MHz FSB på min 1800+ og multiplieren var 12,5

Lenke til kommentar

Hva har det med saken å gjøre?

Saken er at hovedkortet hans har 100 MHz FSB som standard...

AMD Athlon XP 2400+ 2,0GHz har FSB standard på 133 MHz.. mulitplikatoren er 15.. (Jeg har proessoren selv)

Iogmed at hovedkort kun har 100 MHz FSB som standard.

Prosessoren vil da kjøre på 100 MHz FSB x 15 = 1,5GHz

Men det kan eventuelt være mulig å overklokke litt...

Jeg hadde et gammelt MSI KM2M Hovedkort før. Det hadde 133 MHz FSB som standard, og passet dermed til AMD Athlon XP 2400+..

Jeg prøvde meg på litt overklokking og fikk FSB opp til litt over 150 med en liten voltøkning...

Så... prøv å få opp FSB litt hvis ikek det går, så er det jo litt kjipern å sitte på en prosessor som bare gir 75% av hva den skal...

Ville vurdert å kjøpe et Abit NF7-S V2.0 Demo-hovedkort på komplett hvis du ikke lykkes med noe særlig klokking.

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...