pcp160 Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Jeg prøvde nettopp å lage et forslag til oppsett ny datamaskin til mine foreldre. Tenkte da at "anbelfalninger" på HW måtte være et greit og nøytralt sted å finne de rette komponentene. (det virker for meg som forumsdebattene er en smule pro AMD) Men da jeg prøvde å finne et hk til intel ser jeg at det ikke er nevnt noe forslag til 775 sokkel, noe jeg syntes er litt rart, er ikke det en av de mest aktuelle platformene idag da? Ser også at "hovedkort anbefalninger" er publisert i 2003, er det på tide med en oppdatering her eller er det jeg som er helt på jordet? Lenke til kommentar
kaldt Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Heilt enig, er på tide med mye oppdateringer ja Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Hadde ikke skadet med litt oppdatering av "anbefalinger" nei... Er jo flere av de som er snart 1 år gammelt, og som kjent går utviklingen i dataverden såpass fort at 1 år er lang tid. Lenke til kommentar
L.. Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Skulle vært standard å oppdatere litt med 1 måneds mellom rom. Slik at den f.eks ultimate gaming pc'en var utstyrt med det beste og det nyeste. Det er jo faktisk lengesiden ASUS A7N8X Deluxe (Ultra 400). var High-end for meg. I dag kan du få kortet på komplett for 495 kr. Jeg kjøpte det for 1500-1600kr en gang i tiden. Og er selv snart på jakt etter et helt nytt system. Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 4. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2004 Hmm, så da er det tydeligvis fler enn meg som synes dette er dumt ja. Jeg vil faktisk gå så langt som å si at en del av anbefalningene bør fjernes, hvis de ikke blir oppdatert fort. Man kjøper jo nesten "katta i sekken" hvis man følger råd som er så lite oppdatert. Det blir snarere en guide for hva som er fornuftig å kjøpe på bruktmarkedet. Når det i en annen tråd om reklame på forum, blir argumentert med at reklamen er et nødvendig "onde" for å opprettholde kvalitet på tester, annbeflalninger osv, og at det er dette som skiller HW fra andre "hobby-forum" er det jo litt trist at man får bedre råd til kjøp av ny pc på feks VG-nett Håper noen fra HW kan ta litt tak i dette. Vi er vel ganske mange her som kanskje har mer greie på data enn "mannen i gata", men som trenger litt hjelp til å henge med i svingene på hva som til en hver tid er fornuftig å kjøpe. Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 13. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2004 Hmm.. er det håp om at det vil bli tatt afære på noe vis i denne saken? Nå i julen feirer altså anbefalninger av hovedkort 2 år!! Jeg mener seriøst at det vil være bedre å fjerne de anbefalningene som er såpass ut på dato. Jeg ser ikke noen grunn til å ha disse anbefalningene der, hvis noen skulle komme til å få inntrykk av at HW er et lurt sted og hente råd, vil de jo rett og slett gjøre et elendig kjøp. Det er jo veldig synd, jeg vet jo at HW gjør mange gode og grundige tester, men skal det gode intrykket opprettholdes bør noen ta litt ansvar her. (forøvrig ser jeg en liten ting jeg mener er feil i den ellers mer oppdaterte CPU guiden; Dersom du ønsker å gå for et alternativ fra Intel, er Pentium 4 540 (3,2 GHz, 800 FSB) et greit kjøp i mellomklassen. Prosessoren kan oppdrives for ca 1900 kroner (boxed-utgave med kjøler). Merk at du med denne prosessoren trenger et LGA775-hovedkort samt DDR2-minne. Det er vel ikke et krav å bruke DDR2 minne på 775..? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Jeg er helt enig. Hvis ikke anbefalingene er oppdaterte, gjør de bare hw.nos lesere en bjørnetjeneste. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Nå er anbefalninger på hk, cpu og enkelte andre ting oppdater, men er fortsatt en del vesentlige hw-komponenter som har en rask endring i kvalitet og teknlogi. Kategoriene "nettverk", "harddisk", "skjerm", "kabinett" og "skjermkort" er alle rundt et år gamle. Spesielt for "skjerm" og "skjermkort" er dette relativt "out of date". En seriøs side med fokus på hardware bør oppdatere anbefalninger ofte. Blir feil å anbefalle ting som er utgått på dato og i visse tilfeller ikke er til salgs lenger. Da blir man ikke akkurat sett på som profesjonell nettside med fokus på hw.... Kan jo være en ide å samarbeide med andre hvis ressursene ikke strekker til Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 4. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2005 Ja, se der ja, det var bra. Men jeg er veldig ening i det Dotten sier, jeg skjønner jo at det vil ta noe tid, og akkurat det er kanskje den største grunnen til og ikke la det skli så langt ut som det hadde her. Om man justerer litt etterhvert trenger det vel ikke å være så fryktelig vanskelig og holde det i alle fall litt mer up to date enn det var. Uansett fint at det har blitt tatt tak i! Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Hvis de ikke skal oppdatere de, kan de like gjerne fjerne seksjonen. Tror mange bruker den, og dette kan føre til mange feilkjøp. Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 4. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2005 pain Skrevet 04/01/2005 : 02:36 Hvis de ikke skal oppdatere de, kan de like gjerne fjerne seksjonen. Tror mange bruker den, og dette kan føre til mange feilkjøp. Ja, nettopp derfor jeg tok det opp, oppdater, få det vekk, eller døp om til "bruktguiden" Lenke til kommentar
b-real Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Enig så enig. Før, da man først fant hardware.no så var anbefalingen noe man gikk etter og laggde seg oppsett etter å hørte på hva som ble anbefalt av de "høyere herre" som virkelig kunne noe om data, mens man selv nettopp begynte å lære. Mens nå er det nedprioritert noe jeg syns er en skam egentlig, for anbefalinger er den plassen der de som ikke har kunnskap kan hente kunnskap og anbefalinger og ikke orker å trø seg igjennom X anntall sider med forum og anbefalinger i prisguiden(produktguiden). Det som jeg synes gjorde hardware.no til den geniale plassen den var før var anbefalinger, men nå er det nedprioritert desverre noe som jeg syns er en skam. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Enig så enig. Før, da man først fant hardware.no så var anbefalingen noe man gikk etter og laggde seg oppsett etter å hørte på hva som ble anbefalt av de "høyere herre" som virkelig kunne noe om data, mens man selv nettopp begynte å lære. Mens nå er det nedprioritert noe jeg syns er en skam egentlig, for anbefalinger er den plassen der de som ikke har kunnskap kan hente kunnskap og anbefalinger og ikke orker å trø seg igjennom X anntall sider med forum og anbefalinger i prisguiden(produktguiden). Det som jeg synes gjorde hardware.no til den geniale plassen den var før var anbefalinger, men nå er det nedprioritert desverre noe som jeg syns er en skam. Kunne ikke sagt det bedre selv. Er anbefallinger og prisguiden som er det viktigste med hw.no, ihvertfall for min del. Gir ikke et bra inntrykk når nye klikker seg inn på siden og sjekker anbefallinger og finner ut at enkelte er over 1 år... Lenke til kommentar
Howard Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Hei, takk for tilbakemeldinger. Det kommer dessverre ikke så godt frem når anbefalingene våre er oppdaterte. Publisert-datoen øverst på siden angir kun når siden ble publisert for første gang. En forventet oppgradering av publiseringssystemet vårt om kort tid vil rette på dette, slik at det blir lettere å se når anbefalingen sist ble oppdatert. Lenke til kommentar
EinarEriksen Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Hardware.no var for meg også den nettsiden jeg gikk inn på da jeg planla kjøp av ny PC. "Anbefalinger" var det man kunne følge om man ville være helt sikker på å gjøre et godt kjøp for akkurat sin prisklasse. Nå har jeg ikke tatt en titt på anbefalingene på lenge, men det er trist å høre at de er nedprioriterte. Det ER nok fortsatt folk som 'meg for 6 år siden' der ute. De som har lyst til å bygge egen PC av komponenter som anbefales av selveste Hardware.no. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå