lancaster Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Heisann! Har akkurat fått vite fra min kjære mor, at bilen jeg har kjørt i hele min kjørende alder, har fått motor havari. Vi vet ikke hva direkte som er feilen, men opel sier at vi trenger en ny motor til rundt 50 000,-. Har ikke veldig greie på bil, og kan nok ikke reparere motoren jeg har, eller sette inn en ny en, men kan alltids få ett verksted til å gjøre dette? Så, derfor lurer jeg på, hva er mulighetene mine, har jeg noen sjangs til å få tak i en brukt motor, hvor skal jeg begynne å lete, hvem kan sette dette inn for meg, og priser på dette. Bor i Oslo/bærum. Håper noen kan komme med gode tips. ps! Registerreima var skiftet for 20 000km siden. Med vennlig hilsen Steffen Lenke til kommentar
moray Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Du kan jo høre hos: Asker og Bærum bilopphoggeri AS. Ganske bra hogger med en del kollisjonsskadede biler. Det er vel kanskje det nærmeste der hvor du bor som det kan være en fair sjanse for å få tak i en god brukt motor. Ligger gjennom Sandvika, og oppover på E 16, og til høyre litt oppi der. Forresten: Link med veibeskrivelse. HER Hør også om de har tilgang på lister på biler hos andre hoggere. Det finnes hos noen hoggere i hvert fall, husker ikke om de har det. I mange tilfeller er det mulig å finne ut hvilke hoggere i Norge som har for eksempel en bakskadet Astra. Når det gjelder montering, så kan du jo høre litt rundt på verksteder hva de vil være villige til å ta en slik jobb for. Skulle tro at det kan være mye å spare på å høre litt rundt. Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Hei. Det bør absolutt være mulig å bortimot halvere den utgiften der! Litt avhengig av akkurat hva som har skjedd, hva som kan brukes av den gamle motoren osv. Det er neppe skader på samtlige deler av motoren med innsprøytning og det hele... I nærheten av deg finnes det flere gode bruktalternativer ,Asker og Bærum bilopphoggeri AS, som "morcan" nevner i Bærum Og Brødrene London- Knud Bryns vei 1 -3, 0605 Oslo er store og har mange biler. Vil også nevne Lier bilopphogging i Drammen (Lier) der jeg selv har kjøpt motorer til Opel for norn år siden. Vil råde deg til å finne ut hva som har skjedd med den gamle motoren, og skaffe en brukt med de delen du faktisk må bytte, også få et ikke- merkeverksted til å bytte. Lenke til kommentar
trra Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 (endret) Som de andre har nevnt, finn ut hva som er galt med motoren, ville tippe dårlig oljepumpe eller så kan det være registerreima, men siden den er bytta for 20000km siden så er vel det tvilsomt, men hvis strammehjulet til registerreima ikke har vært bytta, så kan det ryke og da får du også motorhavari. Sjekk www.bruktbildeler.com kan hende du finner en motor der også, det burde være mulig å komme langt under 50.000 for en brukt, litt bytting av deler på den og montering. Endret 30. november 2004 av trra Lenke til kommentar
lancaster Skrevet 30. november 2004 Forfatter Del Skrevet 30. november 2004 Hva kunne jeg eventuelt forvente å selge den for som den står? Driver og sjekker ut på diverse steder nå om hva mulighetene er med motor også videre. Ville det vært noen forhandlere som kunne tenkt seg å ta den i innbytte med mellomlegg så klart...eller er sånt tabu i forhandler verdnen? Hilsen Steffen Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Jeg vil tro at du ved feks innbytte hos Opel vil komme økonomisk svakt ut av det... Det er sannsynlig at de vil bruke sin egen skadetakst (50.000) og bare trekke dette fra taksten på bilen, så du vil få en heller lav takst totalt. Nå skal det jo sies at "verdien" bilforhandlere setter har en tendens til og avhenge litt av hva du tenker å bytte den inn i. Rent økonomisk er det vel ikke særlig lurt å bytte inn i en butikk kontra og få den fikset utenom merkeverksted og evnt selge privat. Men det er jo selvfølgelig mye styr med å gjøre dette selv, og det er kanskje prisen vel verdt for mange og slippe å tenke på... Er sikkert ikke umulig å få den byttet inn hos andre heller, som kanskje tilogmed trekker noe mindre for motorskaden, men husk at en forhandler skal tjene penger på kjøp og salg av bil, så det blir uansett dyrere. Lenke til kommentar
lancaster Skrevet 2. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2004 Ja, det var nesten det jeg tenkte. Men gode nyheter, det viser seg at det er mange muligheter til tross for at opel påstår at det er en "sjelden" motor. Har allerede fått tilbud på motor ferdig montert til 10 000,- Usikker på tilstand og hvor langt denne har gått, men uansett virker det som at det vil være verdt å bytte motoren og bruke bilen eller selge den... Flere synspunkter er velkommne, takk for hjelpen så langt. Hilsen Steffen Lenke til kommentar
Zagato Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Det hørtes ut som en grei avtale viss det er en person som det ser ut som om han er å stole på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå