Ni kon Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Her er problemstillingen: Jeg ønsker å kjøre 1024 x 576 direkte ut fra skjermkort via DVI kabel. Problemet er at skjermkortstøtter ikke den oppløsningen. Den støtter 1024 x 768 som er det nærmeste jeg kommer her. Jeg har oppdatert skjermkortdriver kun gjennom å la den selv søke etter nyeste driver. Finnes det noen program som lar meg kjøre den oppløsningen jeg ønsker direkte ut gjennom DVI ? Eller kan dette problemet fikses med en driver? Anybody? Lenke til kommentar
vehitman Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 google etter powerstrip. installere den. NB: rtfm NØYE! og så får du de kanskje til.... Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 29. november 2004 Forfatter Del Skrevet 29. november 2004 tenkte på den, men vil ikke denne overkjøres av skjermkort når jeg kjører dvi? eller rører jeg mye her? Lenke til kommentar
vehitman Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 har ennå til gode å se noe som klarer å overkjøre powerstrip Men så har jeg ikke lekt så mye med dvi utgangen heller... *teste* Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Her er problemstillingen: Jeg ønsker å kjøre 1024 x 576 direkte ut fra skjermkort via DVI kabel. Problemet er at skjermkortstøtter ikke den oppløsningen. Den støtter 1024 x 768 som er det nærmeste jeg kommer her. Jeg har oppdatert skjermkortdriver kun gjennom å la den selv søke etter nyeste driver. Finnes det noen program som lar meg kjøre den oppløsningen jeg ønsker direkte ut gjennom DVI ? Eller kan dette problemet fikses med en driver? Anybody? Regner med du holder på med et Hjemmekinoprosjekt her. DVI utgangen er noe man tar i bruk for å sikre seg det beste bildet som mulig, da skurrer det litt for meg at du har tenkt å bruke et skjermkort som ikke har støtte for dette native. Jeg brukte selv et R9200 PCI kort og Celeron 700CPU på et prosjekt. Bildet ble rett og slett helt utrolig! Native oppløsning for plasmaen min er dog 848/852*480. Men jeg regner med at R9200 har støtte for 1024*576 også, ATI slår seg på brystet med å være overlegne på DVD avspilling o.l. Hvilket kort er det du bruker? Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 29. november 2004 Forfatter Del Skrevet 29. november 2004 jeg sliter med et ati 9600 her. stemmer forbløffende det med hjemmekinoprojekt. men jeg ser på ati radoen 9550 som er løsningen i HTPC'n har den støtte for dette? Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Jeg kom visst ut på litt dypt vann her, trodde 1024*576 var en relativt vanlig oppløsning i disse 16:9 tider. Anbefaler deg å kikke på www.avforum.no Regner med at powerstrip kommer til å bli redningen din, R9600 er et fantastisk kort til hjemmekinobruk! Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 29. november 2004 Forfatter Del Skrevet 29. november 2004 nei, det syns jeg også er merkelig. jeg har jo lagdferdig del 3 i min artikkel serie, og der kom jeg til å bundle en projektor med 1024 x 576 i oppløsning. Kommer dog til å presisere her nå at dette ikke er den optimale projektoren for deg som ikke vil holde på med ekstra programvare Gud bedre, det skal liksom ikke være lett å bygge utstyr i dag. Lengen leve 100 millioner forskjellige standarder hvor ingen passer hverandre. Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Jeg er litt nysgjerrig på hvilken projektor det er du snakker om, det er vel ikke PE7800? Uansett så er projektorer med den oppløsningen i øvre del av mellomprissjiktet. Dvs at dersom man bruker 20.000.- på projektor bør man kunne sette av 3.000.- til en brukbar DVD spiller også. At du har valgt å bruke PC som DVD-spiller har jeg selvsagt forståelse for, det er jo så å si ingen DVD spillere som kan måle seg med billedkvaliteten du får fra en PC. Men å sette PC'en i stua krevde for meg å svelge et par kameler, de er stygge og de bråker! Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 29. november 2004 Forfatter Del Skrevet 29. november 2004 du får se artikkelen i neste uke da vet du, da løper du og kjøper. gikk faktisk lang tid før samboern oppfattet at jeg hadde en pc i stua. Den var i et med stereoanlegget Stemmer med projektor Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Jeg har 4 PC'er til en hver tid: Laptop, jobbePC, SpillePC og HTPC. HTPC er kamuflert i MSI MEGA versjon, så det er ingen som ser at jeg har PC i stua også, men du verden som de flirer når det går opp for dem. Men, jeg synes uansett at den bråker, så eneste grunn til å ha den i stua er overlegen billedkvalitet og høyt nok volum mens man ser filmen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå