Gå til innhold

Trenger PCI-skjermkort til 400kr

MorteN2k-

Anbefalte innlegg

Jeg kan ca. 0 og ingenting om data :)

Det jeg trenger er et _BRA_ skjermkort (PCI) for en billig penge, har bare 400 nå (etter kjøp av pc) men får vel en del til jul, for de som skjønner det vil ha minimum 100fps. Så hvis noen kan hjelpe meg, evt. noen som vil selge sitt eget, eller noe. Så reply her :) På forhånd takk

Mvh

Morten E. Hernes

Endret av psilocybe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel la meg førs si at du ikke kan mye om data, så du har passe god selvinsikt.

1) 100FPS sier fint lite, og å ha 100FPS i minesveiper skal gå ganske bra for de fleste spill. Jo mer krevende spillet er så trengs det er kraftigere graffik kort å holde FPS oppe. Om spillets graffik er laget slik at du skal ha høy/ lav FPS for å spille det, er også med å bestemme over hvor høy FPS det er mulig, og hvor mye du trenger. Og det finnes vel ingen PCI kort som kan ha noe i nærheten av 100FPS i nyere spill som eks HL2, Doom 3, Far Cry osv. De ikke fult så elendige PCI kortet er vel ATI 9200 og Nvidia 5200, selv om de faktisk er elendige.

Hvis du mener PCI-e, eller APG så er saken en annen. Men du vil uansett få et crap kort til 400kr. GF 4 kort er jo svært godt kort, og hvis du er heldig så kan du få det for 400 eller noe i den duren.

Men bare så du vet det så er 100FPS ikke noe du kan bruke som en målestok i hvor godt kortet er. Eks 100FPS CS(ikke CS:S) og Far Cry er ikke det samme, og kan ikke måle seg med hverandre.

Men du lærer av dine feil.

Endret av Macfan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...