Gå til innhold

Hvor mange cm er diagonal avstanden på 19" lcd?

teekay19

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå er det jo ikke akkurat vanskelig å skjønne at 19" = 19*2,54 cm., men kanskje trådstarter mere tenkte på den faktiske fysiske størrelsen, iogmed at man sier at en 17" LCD har større synlig bildeflate enn en 17" CRT f.eks.?

Endret av John P.
Lenke til kommentar
Nå er det jo ikke akkurat vanskelig å skjønne at 19" = 19*2,54 cm., men kanskje trådstarter mere tenkte på den faktiske fysiske størrelsen, iogmed at man sier at en 17" LCD har større synlig bildeflate enn en 17" CRT f.eks.?

en 19" lcd har 19" synlig billedflate i motsetning til en 19" CRT

Lenke til kommentar

Grunnen til at eg spør Dahle er at eg nettopp kjøpte nec nx1770 og er kjempe fornøyd, synest 17" er ganske optimalt for meg (kan altids sende bilde over på tv'n dersom eg vil ha det større) Men eg såg idag at prisforskjellen fra ein 17 til 19" lcd var ganske liten, i hvertfall dersom du ser på nec 1770 vs BenQ 937. Men det eneste eg går glipp av er jo litt større billedflate. SAken er at eg har målt min nec til å være ca 42cm mot min gamle 17" crt som var 39cm og lurte på hva en 19" lcd hadde som synlig billedflate (den må jo ha mer en 42cm når min er 42)

Anyway er som sagt kjempe fornøyd med skjermen (særlig den geniale måten å vri skjermen fra høyre til venstre) og kommer kansje til å lage en liten mini review.

Edit: takk til mr.berg 6 cm var jo ganske mye menmen, kan jo alltids kjøpe en 19" til sommeren eller noe og ha 2 skjermer. :yes:

Endret av teekay19
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...