Ringnes-slave Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Har en Nokia 3300 som jeg bruker ganske mye. Hører masse på musikk, og er blitt avhengig av mp3/aac-mulighetene på den. Har selv ikke problemer med knappene som jeg leser flere har, og synes den fungerer utmerket til å sende meldinger med. Var kun en liten omstilling om å gjøre. Det negative med 3300 er at den ikke har kamera, gprs er treg, ingen epost, litt bred i formen, tyngden og spill ghoster veldig. Det siste er av veldig liten betydning, men tok det med allikevel. Det positive med 3300 er det store minnet som gjør den glimrende til å overføre filer på, at den er tynn, og som sagt musikken. Synes også batteriet er bra. I utgangspunktet er jeg ute etter en jobbtelefon, men om jeg finner en med samme mulighetene for lagring og musikk, er det stor mulighet for at den blir brukt hele tiden. Det jeg trenger er : Funksjoner: -Kalender: Ja- Brukes som planlegger -MMS: Ja -GPRS: Ja -EDGE: Ja ( Men ikke livsviktig ) -WAP: Ja -Kalkulator: Ja -JAVA:Ja -Email klient:(Ja/nei). -Spill:(Ja/nei). Form: -Klapp/"vanlig"/alternativ: Ingen betydning -Vekt: (mulighet for å ha den i lomma uten å få ryggproblemer -Antenne: Intergrert -"Støt/sprut/støv-sikker": Bør tåle å falle i bakken uten å gå i stykker Skjerm: Farge -Over 65000 farger -Størrelse på skjerm : minst 128x128 -Touchscreen: Ingen formening Pris: Jeg har ingen bestemt prisgrense. Betaler gjerne litt for å få "drømmetlf", men billigst mulig Med abonnementsbinding: Helst uten eller med lav månedsavgift Hvis med abbenoment, hvilket? Samme hvilket Diverse: -Merke: Ubetydelig -Kamera: Ja. Minst 640x480 -Videokamera: Trenger ikke -Symbian: Ja, helst -Triband: Ikke nødvendig -Infrarød port: Ja, men ikke nødvendig -Bluetooth: Ikke nødvendig om det finnes datakobling. -Minne: Minst 4 mb. -Minnekort?: Ja helst ( datalagring ) -Polyfoniske ringetoner: Ikke nødvendig -MP3: Helst, men ikke nødvendig ( se historien øverst ) -Radio: Helst, men ikke nødvendig ( se historien øverst ) -3g(UMTS): Ikke nødvendig -Wlan: Ikke nødvendig -Batterilevetid: Viktig -Hva er primærbruksområdet for mobilen din idag? Som jobbtlf skal den brukes til å holde orden på avtaler/møter/oppdrag og til å ta enkle bilder som dokumentasjon av brudd på arbeidsforeskrifter og som har påført skader på varer, samt videresende bildene enten via epost eller dataoverføring. Bruker i dag separat kamera, og kunne vært kjekt å slippe å løpe etter det ved "ulykker". Den må også ha muligheter til å lese/sende epost, og sende/motta meldinger. Som nevnt ville jeg være glad om det fantes en slik tlf som også spiller mp3/aac/wma, da jeg ikke trenger å bytte på fritiden. Mobilen MÅ ha mulighet for dataoverføring Har funnet ut at en pda er det som enklest vil dekke mitt behov, men håper at dere "mobilfantaster" vet om en mobil som kan dekke behovet mitt. Lenke til kommentar
Ingar Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Siden du skal ha en jobbtelefon ville jeg kjøpt en Sony Ericsson P910i. Den har stor minnekapasitet (utbyggbart med MS PRO), og du får det meste annet du trenger. Poenget er at hvis du faktisk stiller litt krav til enkel sync mot PC, en oversiktlig kalender o.l holder det ikke med de vanlige series 60-modellene som SX1 og 6600 osv. Her får du en avansert modell som kommer til å dekke alle dine behov. Den har også et qwerty-tastatur som gjør at du kommer til å kunne skrive ganske mye raskere enn med et vanlig 3x3-tastesystem. Den har touchscreen som er en stor fordel for enkel navigering, men du har også et vanlig tastatur med en 3x3-tastesystem når du vil bruke telefonen til mindre avanerte ting som å skrive en kort melding eller høre på musikk, eller bare ringe. Når du bretter ut 3x3-tastaturet kommer qwerty-tastaturet. Du kan også skrive direkte på skjermen med pennen, så hvis du har god erfaring med dette er P910i super. Synes du den er for dyr kan du velge P900, men da kan du ikke bygge ut minnet like mye (maks 128 mb, går dog an å sende telefonen inn for å få p910-fw), og den har ikke en like god skjerm (ca 207k farger mindre trur jeg). Lenke til kommentar
Ringnes-slave Skrevet 5. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2004 Takker og bukker Begynte å tro at det kanskje ikke fantes noen tlf som dekket mine behov/ønsker, eller at jeg av en eller annen grunn var så upop her inne at ingen gadd å svare Skal sjekke ut denne ja. Virker veldig lovende, så i løpet av uken blir det en tur til en eller annen butikk for å teste Gleder meg. Lenke til kommentar
Jørnan Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 P910i. Den har alt! (nesten) Kamera 640x480 Skjerm 208x320 ( 262144 farger) interntminne 64mb Eksternt 32mb medfølgende, med støtte for 1gb ( nøyaktig 1024mb ) Dataoverføring via usb (medfølger) Touchscreen ja blåttann ja ir ja radio nei ( men du kan gå på nette med den å høre der, men det er VELDIG dyrt ) Prossessor 156mhz tror jeg. Det har ihvertfall P900. Det er en super mobil, og anbefales sterkt. Jeg har P900, men skal skaffe meg P910i så fort som mulig! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå