Gå til innhold

Fy og usj Komplett er trege


Anbefalte innlegg

Men, kanskje litt offtopic: Har hørt at Komplett pakker inn all hardwaren i orginal embalasje, mens netshop bare i bobleplast. Fikk en hardisk og masse stæsj i bobleplast fra netshop som dama på posten dunka litt her og der. Mens et skjermkort fra komplett kom i to pakker med esktra beskyttelse rundt.

Poenget med denne offtopicen, kanskej komplett bruker mere tid på pakkigna si, og ikke slik som netshop som sender pakker som revner og hvor alt bare ligger strødd i en altfor stor eske.

Jeg har aldri hatt noe å utsette på pakkinga til hverken netshop eller komplett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hva er det som er så galt med det jeg har sagt i dag da?

jobber kansje på komplett du?

Din "forklaring" på hva som er galt er en usammenhengende suppe verdig en full 3-åring på barnehagens julebord. Dersom du forventer noe seriøst svar fra Komplett bør du holde et minimum av seriøsitet selv også. Har du gjort noen forsøk på å oppklare situasjonen med Komplett? Du har, etter hva Komplett sier, fått PM med anmodninger om å komme med detaljer for å oppklare, men sier aldri annet enn at de er løgnere. Du oppfører deg som en liten drittunge, og behandles deretter.

 

Og nei, jeg jobber ikke for Komplett. Den eneste kontakten jeg har hatt med Komplett er som kunde for lenge siden, og via jobben jeg har for en av produsentene de selger varer fra. Dersom du ikke har noe annet å komme med, foreslår jeg at du tar et lite grunnkurs i vett og folkeskikk.

Lenke til kommentar

DJ-JK, det er da mye possitivt med komplett, og mye som irriterer meg, og det er da mye mer morsomt å kritisere enn å gi ros :cool:

 

og siden posten beregner volumvekt skal det faktisk ganske så mye til for at 2 pakker blir mer lønsom en 1 pakke, og klart kan da ikke holde noen webshop ansvarlig for ting som skjer på posten.

 

Men er litt usikker på hva du mener med å bite meg selv i leggen, joda jeg kritiserer komplett ASA når jeg mener de fortjener det, men syns alikevel at slikt tull som service og leveringstid burde de slippe kritikk for, klart det skjer en og anne blunder , men etter å snart sprunge maraton for henting av pakker til meg eller noen som har bestilt fra komplett på min anbefalning, så kan jeg trygt si at pålitelig på levering det er de.

Endret av Buddy
Lenke til kommentar
DJ-JK, det er da mye possitivt med komplett, og mye som irriterer meg, og det er da mye mer morsomt å kritisere enn å gi ros :cool: 

 

...vell. Det er akurat slike uttalelser som gjør at jeg ikke tar deg seriøst. Jeg synes det er mye mer tilfredstillende å kunne rose noen for å ha gjort en god jobb enn å måtte kjefte på noen støtt og stadig fordi jeg er misfornøyd med noe.

 

Jeg skjønner hvor du vil hen, men likevell...

Endret av DJ-JK
Lenke til kommentar
Må nesten få lov til å si at jeg begynner å få nok av dette forumet. Det virker som at det er veldig mange "unger" her som syter og klager straks de ikke har fått viljen sin, eller alt ikke har gått etter planen. Jeg har handlet fra komplett i ca 5 år nå, og har bestilt veldig mye til privatperson å være, da jeg bygger pc'er for andre folk ect. Dessuten har jeg en del utstyr selv, så det har blitt "en del". Ja, det hender såklart at jeg får varer som har feil/mangler eller som ofte ryker etter en viss periode, men dette er jo i utgangspunktet ikke kompletts feil, så man kan jo ikke legge saken på dem. Levering har de etter min mening forbedret seg på de siste 2 årene. Servicen er jeg også veldig godt fornøyd med, dog det har vært noen småsaker som har satt noen grå hår i hodet på meg. Jeg vil også legge til at flere ganger har komplett lagt godsiden til og fått ordnet opp i saker på en kriminelt effektiv måte som i utgangspunktet har skapt merarbeid for dem.

 

At komplett er litt kjapp i svingene noen ganger skulle jo bare mangle. Skulle de brukt mye dyrebar tid på useriøse og noen ganger bunnløse klager fra kunder (eksempelvis slike situasjoner som de beskriver ovenfor "nosto"), hadde de vertfall ikke kunne sendt ut pakkene til rett tid (ikke bokstavelig talt...).

Helt enig.

 

Jeg er også lei av den grunnløse sytingen og klagingen fra 12-13-åringer som tror verden hopper om de sier hopp.

 

Om det er mulig burde webshop-erfaringer skilles ut i et eget forum, slik at hardware.no forumet kan brukes til det jeg tror det er tiltenkt - nemlig at både erfarne databrukere og nybegynnere kan dele erfaringer om Hardware.

 

Det er klinkende likegyldig for meg om Komplett tar 5 kroner mer for en harddisk eller om Netshop tar 17 øre mer for en rambrikke. Og når det gjelder leveringstid skjønner vel alle at varer som ikke er på lager kan ta lengre tid å levere.

 

Det verste med dette forumet, synes jeg, er at det har dannet seg en kultur for "små-svindling" og utnytting av regelverket - f.eks notorisk levere tilbake varer man har bestilt etter man har åpnet og/eller selv ødelagt varen. Dette koster mye for webshopene, og det er vi som handler der som må betale i form av høyere priser.

 

- Jørn

Lenke til kommentar

DJ-JK

 

Forstår den da, men ros forbedrer sjelden rutiner, og ingenting kan bli bedre dersom det ikke rettes kritikk mot det.

 

Liker derimot akkurat som deg ikke kritikk som er åpenbar usakelig, og ikke har annen hensikt enn å sverte en bedrift, det være seg komplett, eller noen annen bedrift.

Endret av Buddy
Lenke til kommentar
DJ-JK

 

Forstår den da, men ros forbedrer sjelden rutiner, og ingenting kan bli bedre dersom det ikke rettes kritikk mot det.

 

Liker derimot akkurat som deg ikke kritikk som er åpenbar usakelig, og ikke har annen hensikt enn å sverte en bedrift, det være seg komplett, eller noen annen bedrift.

Men hvorfor skal alle på hw.no få vite hans problemer? Kritikk burde rettes mot komplett.no, og siden trådstarter virker som en komplett idiot, som ikke greier å forklare problemet sitt til komplett.no, og så skal grine her, så burde han skylde segselv.

Lenke til kommentar

Mixel hvis det har gådd forbi deg så sier jeg jo opptil flere ganger at jeg betrakter Komplett ASA som en av de sikreste på levering i denne bransjen.

 

Pokkern er jeg så dårlig til å formulere ros, at selv det blir oppfattet som kritikk, HÆ :cry:

 

Er da dypt uening med trådstartar at de er trege på levering, men at selfølgelig kan oppstå en eller annen glipp er da bare mennskelig.

Lenke til kommentar

hehe, jeg mente det ikke som kritikk til deg. Jeg bare kommenterer:

Forstår den da, men ros forbedrer sjelden rutiner, og ingenting kan bli bedre dersom det ikke rettes kritikk mot det.

For her sier du at man burde kritisere, men jeg bare spør, hvorfor på hw.no? Når han kan si det til komplett, men ikke greier å formulere seg.

Vi kan sitte og diskutere om hvorvidt komplett er sugne på levering eller ikke, men vi kommer jo ingen vei. Kanskej trådstarter lærer seg å formulere seg bedre i mail til firmaer, men mye mer enn det kommer det ikke ut av denne diskusjonen.

jeg er visst også dårlig på å formulere meg :p

Endret av Mixel
Lenke til kommentar

Kritikk er av det gode for enhver bedrift, sålenge den er rimelig sakelig, noe som er en meget udefinerbar grense.

 

:blush: kan vel kanskje overskride den selv noen ganger.

 

Men jeg tror at kritikk om hvilken som helst webshop er av det gode , og dette forumet her bidrar nok i stor grad til at webshoppene holder "kanintøflene" på (les yter bedre service til oss kunder)

 

hehe er vel noe av det værste webshoppenene vet å få et hylende fjortisnerd kor etter seg (++ et par gamlinger som meg

 

:D )

Lenke til kommentar

At en forsendelse kan ta lang tid burde ikke overraske noen. Av og til kan det skje feil, noen kan ha glemt å sende en pakke o.l. Men det vil ikke nødvendigvis si at Komplett er treige. Den forsendelsen var treig, ok, men det er ikke representativt for en såpass stor bedrift som sannsynligvis sender flere hundre (tusen, millioner, whatever) pakker hver eneste dag.

 

Personlig har jeg utelukkende gode erfaringer med Komplett. Alle bestillinger har blitt sendt samme dag og alt har vært pakket forsvarlig så selv posten har mislykkes i å ødelegge noe (nei, jeg klager ikke på posten, det var spøk, skjønner?) Kommer nok til å handle der igjen pga det jeg nevnte over, samt et sabla godt utvalg :thumbup:

Endret av SirMaximus
Lenke til kommentar

Sorry, men jeg er så grønnjævlig lei av alle som beskylder folk for å være grinete unger, og som forsvarer sin yndlingswebshop med nebb og klør - bare fordi man forteller om sine erfaringer. (Det er selvfølgelig variasjon i kvaliteten på kritikken/erfaringene.)

 

Blablabla, de har 5 ganger så mange osv... Ja vel, da ville det kanskje være en ide å ha 5 ganger så mange ansatt? (Uten at jeg har altfor mye greie på dette.)

 

 

Men fortell meg, hva er interessant med et innlegg som at «feil skjer» og lignende, herlighet - det vet vi jo alle. De aller fleste som klager på webshopper prøver faktisk å være reflekterte, og framstiller ikke saken som at de har rett - og webshoppen er den store stygge ulven.

 

--------------

Det over gjelder selvfølgelig generelle saker, og ikke folk som vier sitt liv til å sverte en webshop, slik som det kan virke som tidligere i tråden.

Lenke til kommentar

Jeg er veldig fornøyd med Komplett jeg, har ikke hatt noen problemer i det hele tatt (ikke med noen andre butikker heller forsåvidt, untatt Netshop som sendte feil vare, men dette ble ordnet lett og kjapt)

 

Jeg bestilte faktisk en Creative Zen på søndag, og da sto det at den skulle komme inn på lager igjen torsdag den andre, men nå er den pakket og blir vel mest sannsynlig sendt imorra. Bra Komplett!

Lenke til kommentar
Sorry, men jeg er så grønnjævlig lei av alle som beskylder folk for å være grinete unger, og som forsvarer sin yndlingswebshop med nebb og klør - bare fordi man forteller om sine erfaringer. (Det er selvfølgelig variasjon i kvaliteten på kritikken/erfaringene.)

 

Blablabla, de har 5 ganger så mange osv... Ja vel, da ville det kanskje være en ide å ha 5 ganger så mange ansatt? (Uten at jeg har altfor mye greie på dette.)

 

 

Men fortell meg, hva er interessant med et innlegg som at «feil skjer» og lignende, herlighet - det vet vi jo alle. De aller fleste som klager på webshopper prøver faktisk å være reflekterte, og framstiller ikke saken som at de har rett - og webshoppen er den store stygge ulven.

 

--------------

Det over gjelder selvfølgelig generelle saker, og ikke folk som vier sitt liv til å sverte en webshop, slik som det kan virke som tidligere i tråden.

er til dels enig med deg.

Men i dette spesifikke tilfellet som tråden handler om, så er han j*vlig grinet for at han ikke får pakken sendt samme dag som han bestiller..

Lenke til kommentar

Komplett er slett ikke trege av seg....

 

Jeg bestillte ny pc på en lørdag etter arbeidstid, dei sendte den på mandagen og jeg fikk den på torsdagen enklere kan det nok ikke gjøres

 

Multicom.no derimot vil jeg ikke handle mer. Det gikk en måned, selv om de hadde tingene på lager....

Lenke til kommentar

Jeg syns man kan trekke ut to grunnargumenter:

 

- Nosto: Løp på Elkjøp og skaff deg en superpower-PC med råsterk Celeron-prosessor og hele 256MB skjerm-minne! (FX 5200).

 

- Ting kan innimellom ta tid, spesielt i julestria. I de aller fleste tilfeller der folk syns 4-5-6 dager leveringstid er mye, er vel dette grunnet Postens "ivrige" innsats. De store nettbutikkene har veldig stor kundemasse, og det er ikke til å unngå at i noe få tilfeller blir det gjort feil/forsinkelser.

 

Det hadde vært fint om folk vurderte helheten i saken før de bare brølte ut med hvor treige nettbutikkene er.

 

 

Min oppfatning av MPX, Komplett, Netshop og PSData er at de stort sett pakker/sender pakken samme dag, om ikke neste arbeidsdag. Og det er da helt i orden for meg om det tar en dag ekstra, selv om man kan være utålmodig.

 

Klarer man ikke å vente et par dager ekstra, bør man ikke handle over nett.

Lenke til kommentar

Om Komplett er trege? tja. Lørdag den 26 Bestillte jeg en skjerm fra netshop som IKKE var på lager, samt ett skjermkort fra komplett som var på lager, samt noe småtteri fra microplex. Skjermen fra netshop fikk jeg i går :thumbup: og fikk også greiene i fra microplex. I morgen kan jeg hente skjermkortet :D

 

Men forrige gang jeg bestillte i fra komplett .... var før ferien. Jule tider blir småtteri i forhold til slikt .... måtte vente i 4 uker på en cpu dem hadde glemt å slenge med. + jeg fikk tilsendt noe greier som jeg ikke hadde bestillt i det hele tatt (husker ikke hva det var da) :no:

Lenke til kommentar

Hvorfor tar ikke trådstarter å svarer på alt dette her ? Fordi han er en fjortiss som

kan å kritisere men ikke karaktisere hvorfor han kritiserer. Kjønner godt at komplett kansje tar litt lengere tid en annet datashops, de har et MY større kunde

krets en noen andre datashops. Men som dere ser er komplett.no her mye på forumet å forsvarer seg, for å kansje kommet til bra enighet med kunden det gjelder. Jeg har i hvertfall ikke noe negativt å si om komplett. :thumbup::thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...