neXon Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Tja, Topic'en sier det meste. Men jeg må vite hvilke Land de forskjellige mobilene kommer ifra og blir produsert. Nokia = Sverige? Samsung = ? Siemens = ? Sony Ericsson = ? LG = ? Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Dette varierer fra modell til modell egentlig. Så om du hadde hatt konkrete modeller å komme med så skulle svaret vært enklere å gi Lenke til kommentar
Mobilguiden666 Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Nokia = Sverige? Lenke til kommentar
mix master Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 jeg vet at noen blir produsert i frankrike og noen i japan det er det jeg vet Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Nokia trenger nødvendigvis ikke lage mobilene i Finland fordi Nokia er finske. Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Og noen nokiaer i Finland... Vel som sagt, avhenger av modell... Og marked... Og... Lenke til kommentar
C4mpi Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 (endret) Nokia = Finland Samsung = Korea(?) Siemens = ? Sony Ericsson = ? LG = Korea(?) Rett meg på alle feil EDIT: ok, så noen innlegg jeg ikke så før jeg posta, sorry det var vel helt feil det? Endret 29. november 2004 av C4mpi Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Siemens er vel tyske. Lenke til kommentar
C4mpi Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Det var det jeg ikke kom på i farta, Eylogy.. Sony Ericsson er jo en blandings av Japanske Sony og Svenske Ericsson? Lenke til kommentar
Mobilguiden666 Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Siemens er vel tyske. Ja, men telefonene lages i Asia. CF65 lages for eksempel IKKE av Siemens men av annet firma. Siemens bare " låner " ut logen. Det samme gjaldt ST55 og ST60 samt S40 ( ble laget av Bosch ) Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 "Hvor stammer produsentene fra" Nokia = Finland Samsung = Sør Korea Siemens = Tyskland. (Litt historie: Hadde fine avtaler om bygging av konsentrasjonsleirer.) Sony Ericsson = Ericsson- Sverige og Sony - Japan. LG = Sør korea (?) Lenke til kommentar
Doleo Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Hvor telefoner lages og hvem som eier selskapene er vel noe helt forskjellig. Selv om du kjøper en Ford er den ikke laget i USA, selv om ford er amerikansk. De fleste telefoner lages i Kina, noen i korea og taiwan. Sony Ericcson er et joint Venture mellom Sony og Ericsson, Sony er japansk og Ericsson Svensk. Samsung er et sør Koreansk selskap. Simens er et tysk selskap. Nokia er finsk. LG er fra sør korea. Lenke til kommentar
neXon Skrevet 29. november 2004 Forfatter Del Skrevet 29. november 2004 Nokia = Sverige? jeg bommet tydeligvis på den ja :!: Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Siemens er vel tyske. Ja, men telefonene lages i Asia. CF65 lages for eksempel IKKE av Siemens men av annet firma. Siemens bare " låner " ut logen. Det samme gjaldt ST55 og ST60 samt S40 ( ble laget av Bosch ) Jeg har fulgt såpass med i timen at det der vet jeg Lenke til kommentar
Mobilguiden666 Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Siemens er vel tyske. Ja, men telefonene lages i Asia. CF65 lages for eksempel IKKE av Siemens men av annet firma. Siemens bare " låner " ut logen. Det samme gjaldt ST55 og ST60 samt S40 ( ble laget av Bosch ) Jeg har fulgt såpass med i timen at det der vet jeg ja, nå har jeg ikke tvilt på det heller Lenke til kommentar
neXon Skrevet 29. november 2004 Forfatter Del Skrevet 29. november 2004 okay, da har jeg fått svar på det jeg lurte på Takk for hjelpen Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Lages ikke alle telefoner i Asia et sted (korea, kina, japan), mens firmaene er Skandinaviske. Batteriet på min k700 er laget i Korea, mens telefonen er laget i Kina Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 (endret) Er jo ofte at de heller får firmaer å gjøre "drittjobben" for dem Derfor er det vanskelig å si hvor mobilene lages/produseres. Her er foresten en fin side der du ved hjelp av IMEI'en kan finne ut mye rart om din telefon. Endret 29. november 2004 av Remerser Lenke til kommentar
Mobilguiden666 Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 (endret) Ikke alltid :-) Noen Nokia lages i Nokia , Finand Neonode lages i Sverige LG Lages i Korea Tidligere Magcom lagdes i Norge ( korriger meg gjerne ) Motorola lages i Kina Sagem lages i Frankrike SE T610 lages i Kina SE Z200 som IKKE er en ekte SonyEricsson lages i Taiwan Siemens A55 lages i Danmark ( ! ) E700 lages i Korea Endret 29. november 2004 av Mobilguiden666 Lenke til kommentar
molna Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Endel Nokia lages i Tyskland. Endel Motorola lages også i Tyskland. De fleste Siemens lages også i Tyskland. De fleste SonyE lages i Kina. Samsung lages i korea (Sør). De fleste Sharp lages i Japan. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå