Hansy Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Hvordan burde jeg ta bilde av en sølv og vakker bil? Noen spesielle vinkler?Noen spesielle plasser som passer? Dette er bilen som jeg skal ta bilder. Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Kommer jo helt ann på hva slags bilder du vil ta... bare å prøve seg fram... Lenke til kommentar
Magpal Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Personlig synes jeg det passer best plasser der det er lite rundt bilen. Feks. på gamle industriområder, flyplasser etc. Biler i fart er jo også pent å se på! Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Enig med Pallesen... Industriområder med noen ødelagte bygninger som er i bakgrunnen kan være tøft Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Bilder på en svingete fjellvei er også en mulighet. Visstnok veldig populært i bilreklamer på tv. Eventuelt kan du gjøre noe helt nytt; ta bilder av den et sted ingen har tenkt på før. Legg hodet i bløt.. Lenke til kommentar
Carlos Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Bliv ved med at tage billederne af bilen lidt nedefra som du har gjort på billedet - jeg synes det giver en god effekt hvor bilen virker større og mere muskuløs end hvis du havde taget billedet oppefra, hvor du står ret op. Så er det bare at finde en god location! Lenke til kommentar
eitp Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Svingete veier gjør seg alltid. I tillegg må det ikke være forstyrrende elementer som er bak, slik at det ser ut som om de "stikker ut" fra bilen, f.eks en stolpe eller lignende. Og så er det alltids flott hvis ei ørn flyr forbi: Tor Lenke til kommentar
Truman Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Svingete veier gjør seg alltid. I tillegg må det ikke være forstyrrende elementer som er bak, slik at det ser ut som om de "stikker ut" fra bilen, f.eks en stolpe eller lignende. Og så er det alltids flott hvis ei ørn flyr forbi: Tor jeg synes nå dette bildet hadde mange forstyrrende momenter da.. Lenke til kommentar
erikindre Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Hvordan burde jeg ta bilde av en sølv og vakker bil?Noen spesielle vinkler?Noen spesielle plasser som passer? Dette er bilen som jeg skal ta bilder. Ser jo greit ut det du allerede har tatt, men sørg for å plassere bilen slik at du slipper skygger (som den du har fått bakerst på bilen) Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Svingete veier gjør seg alltid. I tillegg må det ikke være forstyrrende elementer som er bak, slik at det ser ut som om de "stikker ut" fra bilen, f.eks en stolpe eller lignende. Og så er det alltids flott hvis ei ørn flyr forbi:(...) Tor I tillegg vil bilen bli mest spenstig hvis den er i fart. Øv litt på panorering og lengre lukkertid, så blir det bra fartsfølelse.. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Sjå et par episoder av autofil (gratis nett-tv hos NRK ) og bli inspirert Lenke til kommentar
tomviktor Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 Svingete veier gjør seg alltid. I tillegg må det ikke være forstyrrende elementer som er bak, slik at det ser ut som om de "stikker ut" fra bilen, f.eks en stolpe eller lignende. Og så er det alltids flott hvis ei ørn flyr forbi: Tor Ørna ser så kunstig ut at det hadde vært flottere om den hadde kjørt bilen og kanskje en kamel baki hadde sittet og drukket øl... Lenke til kommentar
Hansy Skrevet 14. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2004 Tusen takk for tilbake meldinger!Mye bra og lurt,har sett mange tatt bilde på industri områder,men hva vil si med lukketid? Det med å ta bil bilder i fart er vel ikkje så bra når det ikke er 2 feltet motorvei? Skal finne på noen lure plasser å ta bilder,håper det blir bra... Jeg så på det bilde av det ble litt mye skygge på det bilde,skal ta noen bil bilder til sommeren,nå er det så mørkt og bilen er så skitten... Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Personlig foretrekker jeg et slikt bilde av en slik bil (samma fabrikat vertfall) Lenke til kommentar
eitp Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 (endret) Svingete veier gjør seg alltid. I tillegg må det ikke være forstyrrende elementer som er bak, slik at det ser ut som om de "stikker ut" fra bilen, f.eks en stolpe eller lignende. Og så er det alltids flott hvis ei ørn flyr forbi: Tor Ørna ser så kunstig ut at det hadde vært flottere om den hadde kjørt bilen og kanskje en kamel baki hadde sittet og drukket øl... Det stod faktisk en kamel og drakk øl på marka rett ved siden av. Jeg vurderte å spørre ham om han ville være med på bildet, men jeg slo det fra meg fordi alkohol og bilkjøring ikke hører sammen. Dessuten tror jeg en kamel ville skitnet til bilen min. Husk også: Less is more. En kamel ville rett og slett være litt for mye av det gode. (Og han kunne ikke sittet "BAKI", fordi dette er en 2-seter, og bagasjerommet er kun på 140 liter. Jeg siterer: "A fully-grown camel can weigh up to 700 kg" ( http://www.arab.net/camels/ ). Så jeg håper du forstår hvor håpløst det prosjektet ville være.) Bildet av Alfaen på industriområdet var forresten flott. Det kan hende du ønsket det "spesielle" fargestikket (pga lysforholdene), men jeg ville ha stilt hvitebalansen selv i steden for å la kameraet bestemme. Under slike forhold er det forresten alltid lurt å fotografere i raw. Tor Endret 19. desember 2004 av eitp Lenke til kommentar
Jove Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 En kan prøve å ta et bilde først. Så gå lenger vekk, og heller zoome inn til det samme utsnittet. Blir lett endel forskjell. Prøve å feile =) Lenke til kommentar
Hansy Skrevet 21. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2004 Døds fett med alfa,marvil!!! Skal se hva jeg får til,til neste år,bilen er så skitten på vinteren,det er mørkt og jeg har et drit dårlig digital kamera (fujifilm mv1). Nytt kamera "bestilt" i julegave. Lenke til kommentar
kverna Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 stå i veikanten ved ett kryss med masse trafikk. ha manuell fokus på bilen og lang lukkertid. så holder du knappen da vil bilen være i fokus og billys som sklir forbi.. meget stilig! Lenke til kommentar
Hansy Skrevet 28. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2004 Hav er lukketid og forsjellen på manuell og automatisk fokus? Lenke til kommentar
kverna Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 lukkertid eller eksponeringstid er vel hvor lenge kameraet skal registrere hva som skjer.. lang lukkertid: mye som skjer i løpet av tiden kort lukkertid: der og da dårlig forklart, men er generellt sett dårlig på dette. Manuell fokus er når du fokuserer/stiller inn kameraet sånn at bilen er skarp, og bakgrunnen får bli som den er. hvis du da låser fokusen der, vil du hele tiden få skarpt bilde på bilen, og ikke alt som skjer bak! håper du forstod noe av det jeg skriver Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå