Gå til innhold

hvilket merke av 6800gt er best?

Katana-Bob

Anbefalte innlegg

da mener jeg PCIe 6800gt med gddr3 ram og alle bells and whistles som det heter.

bundle er ikke så viktig.

hva får du mest for pengene?

Asus

MSI

XFX

Albatron

Ser her at MSI er mye billigere enn XFX, hvorfor det?

vet at f.eks. Asus ikke har gitt ut kortet ennå, men jeg skal ikke kjøpe NU, så det er greit om de kommer litt senere.

merket at MSI kortet heter 6800, ikke 6800gt. kan være derfor den er billigere, men hvorfor kommer den opp under 6800gt-søk da?

Endret av Katana-Bob
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hva får du mest for pengene?

Asus

MSI

XFX

Albatron

MSI er mye billigere enn XFX, hvorfor det?

vet at f.eks. Asus ikke har gitt ut kortet ennå, men jeg skal ikke kjøpe NU, så det er greit om de kommer litt senere.

jeg vil påstå asus(veit jo ikke siden de ikke har gitt ut kortene enda)

grunnen er at de pleier å ha lydløse kort, med bra kjølere!

Lenke til kommentar

hmm jeg har også lagt merket til dette navnet. altså at det heter 6800. jeg sendte en mail til komplett dem sa at det var et 6800 kort. men jeg finner ikke det kortet på siden til MSI så jeg sendte en ny mail. nå venter jeg bare for å se.

Derimot hvis det er et GT kort slår jeg til med en gang :dribble:

Lenke til kommentar

Hvis det bare står 6800 da er det nok 6800 "vanilla" , med andre ord NU, ikke GT det tror jeg da :p

Det sto om XFX her på hardware.no. HW.no sa at de leverte kort med referansekjøler pakket i en "kul" X-formet eske.

Ville gått for enten ASUS pga god bundle (som oftest) hvis dette ikke spiller noen rolle, gå for den billigste og kjøp litt julebrus for resten :xmas:

Lenke til kommentar

Gunder:

Har også sett tilbudet på kortet med 128mb fra Asus..

Men legg merke til at det ikke er DDR3 lengre, men DDR1. Vet ikke hvor mye det har å si i praktisk ytelse..

Har sett litt rundt omkring etter et bra GT kort for en billigst mulig penge.. Men ser at det er to ting:

1. De ulike produsentene kan ha forskjellige spesifikasjoner på hva som er et GT kort.

2. Prisene varierer ENORMT!! (optill tusenlappen på identiske kort)

Lenke til kommentar
GDDR3 og DD3 er det samme ja...  :yes:

G`en står for grafikk eller noe slik for å markere at det er Grafikk-ram det dreier seg om...  :thumbup:

GDDR3 og DDR3 er ikke det samme, GDDR3 er en del bedre enn DDR3.

... Eller ikke..

gddr3 og dd3 til ett gfx kort er akkurat det samme,..

omg lol :no: hvor fikk du det fra ?

Lenke til kommentar
Gunder:

Har også sett tilbudet på kortet med 128mb fra Asus..

Men legg merke til at det ikke er DDR3 lengre, men DDR1. Vet ikke hvor mye det har å si i praktisk ytelse..

Har sett litt rundt omkring etter et bra GT kort for en billigst mulig penge.. Men ser at det er to ting:

1.  De ulike produsentene kan ha forskjellige spesifikasjoner på hva som er et GT  kort.

2.  Prisene varierer ENORMT!! (optill tusenlappen på identiske kort)

Er litt forbannet når de skal lage så JÆV.. mange forskjellige versjoner :mad:

Lenke til kommentar

Skal selv bygge pc snart og lurer på det samme spørsmålet.

Finnes det noen test som viser hvor stor forskjell det er på disse kortene:link?

Har ikke så altfor stort budsjett, og mitt klare valg ville da være det billigste, av den grunn at det er billigst! Hvis dette kortet derimot ikke er noe særlig ville jeg heller vurdere et annet.

Det billigste har til og med SLI støtte og en støysvak vifte står det her!

Er dette for godt til å være sant?

Lenke til kommentar
GDDR3 og DD3 er det samme ja...  :yes:

G`en står for grafikk eller noe slik for å markere at det er Grafikk-ram det dreier seg om...  :thumbup:

GDDR3 og DDR3 er ikke det samme, GDDR3 er en del bedre enn DDR3.

... Eller ikke..

gddr3 og dd3 til ett gfx kort er akkurat det samme,..

omg lol :no: hvor fikk du det fra ?

For å få en klarhet her nå...

Er ikke DDR3 og GDDR3 det samme? :hmm:

De brukes om hverandre hos de forskjellige webshopene så jeg kan da umulig tenke meg at det skal være noe forskjell.... :thumbdown:

Endret av Dagmund
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...