wildv Skrevet 30. mai 2002 Del Skrevet 30. mai 2002 Håper at noen her kan hjelpe meg. Har skaffet meg to helt like 40 GB disker fra Samsung. Prøver å sette de opp i et RAID-0 oppsett. Alt fungerer som det skal helt til jeg kommer til formateringen (I Windows XP og Partition Magic. I begge tilfellene så fryser prosessen før formateringen er helt ferdig. Heeelt på slutten. Partition magic gir beskjed om at det er en "write error". Har prøvd å dypformatere begge diskene, byttet ledninger, tatt ut alle PCI-kort, prøvd alle mulige forskjellige BIOS-er. OSV. Har samme problemet om jeg bytter ut den ene disken med en 40 GB IBM også... Har sjekket ut muligheten for en IRQ-konflikt også. Noen som har noen tips? Kan det være et minneproblem? Lenke til kommentar
Arch Skrevet 30. mai 2002 Del Skrevet 30. mai 2002 går det å partisjonere når du har raid da? Lenke til kommentar
DeejPhant Skrevet 30. mai 2002 Del Skrevet 30. mai 2002 Svar til post over: Ja! Svar til øverste: har du prøvd å opdatere biosen på raid kontrollern, eventuelt satt jumperne bak på harddiskene til Cable select? Bruker du en kabel pr. disk? Lenke til kommentar
wildv Skrevet 30. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2002 Ja, jeg har en kabel pr. hardisk, men de kjører som master. Kan det hjelpe med cable select? Lenke til kommentar
DeejPhant Skrevet 30. mai 2002 Del Skrevet 30. mai 2002 Jeg ville heller prøvd å oppdatere biosen på Raiden kontrollern Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå