IronTurd Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Postet dette spørsmålet i et annet forum også, men ble henvist hit Det jeg lurer på er om det er nevneverdig stor forskjell på disse to kortene: Asus V9999 GeForce 6800GT 256MB MSI GeForce 6800GT 256MB Hvordan er originalkjølerne på disse? Noen som har erfaringer? Jeg har et MSI skjermkort fra før som jeg er fornøyd med, men det trengs en oppdatering... Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Såvidt jeg vet, er orginalkjøleren samme som på NU-kortet. På MSI sitt altså, med hastighetsjustering. Men på dets siste 6800GT fra MSI vi fikk inn på jobben, var det rød PCB på kortet, med referansekjøler fra Nvidia.. Dette bør du sjekke opp for sikkerhets skyld. For den kobberkjøleren som egentlig skal være på, er mye bedre. Når det kommer til Asus, er det en kobber kjøleribbe, omlagt av aluminium til å kjøle ram, + et alu deksel. Vifta kan justeres via et program. Dette klokker og fryktelig bra, men holder en knapp på MSI, siden det har en enorm kobberkjøler i utgangspunktet. Selv hadde jeg MSI 6800NU, og det klokket til 425/900, med vifta på laveste hastighet. Med Asus kortet mitt nå (6800 Gamer Ed. med 16 pipelines), klarer det 440/1200 stabilt, og har vært oppe i 460/1250, men ikke stabilt nok til spill/3D-mark.. Lenke til kommentar
hds Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Vis du skal kjøpe idag, kjør det de har på lager atm MSI kortet. Sitat fra prisgiud-erfaringer: MSI: Kan lett klokkes opp til ultra extreme hastigheter! Kortet har en veldig bra kjøler som ikke lager mye støy.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå