Gå til innhold

Hva skal jeg anbefale: P4/AMD

Anbefalte innlegg

Ikke et nytt emne akkurat, men er i tvil:

Lillesøstra mi vil oppgradere PCen sin. Hu har en del fra før, men problemet mitt er om hu bør ha P4 eller AMD.

Prismessig mellom oppsetta jeg tenkte meg er det ikke mye som skiller, men pris/ytelse er viktig.

Oppsett 1:

P4 N 1.6 GHz

MSI/ASUS SiS645 DX

Bør jeg evt satse på Intel chipsett, i så fall hvilket?

Oppsett 2

XP 1800+

MSI KT3 Ultra

Hu skal bruke den te surfing og spelling.

Skjermkort: G4Ti 4200/4400

Problemet mitt er hva jeg skal anbefale a. Hu skal ikke overklokke, men muligheten for gratis ytelse er i aller høyste grat tilstede med P4 og er det først satt opp lever den sitt eget liv uten at hu trenger å knote.

Er ute etter synspunkter som kanskje gjør valget lettere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-05-30 13:51, blackbrrd skrev:

jeg ville gått for P4 1600a + asus p4s533 + pc2700 ddr sdram overklokka til 2133 mhz (den overklokkingen består av å besvare et spm første gang du booter 1600 el 2133)

Takker, tvilen min begynner å forsvinne allerede.

Lenke til kommentar

Jeg er AMD-fan, men ville for øyeblikket likevel anbefalt oppsett nr. 1... Har ikke peiling på alle korta for p4, men en 1.6 eller 1.8 nw, et hovedkort med støtte for 133mhz fsb, og 512 mb Rambus-minne eller DDR 333 minne (ettersom hvilket hovedkort/chipsett du velger). Sørg for god kjøling, og kjør 133mhz fsb. Så prosessoren blir klokket til 2.2, 2.4 eller noe i nærheten. Så får søstera di et godt og stabilt system med rå ytelse for pengene.

Ti4200 eller 4400 er vel beste valget i øyeblikket ja :smile:

Lykke til da! Hils henne fra meg :smile:

Lenke til kommentar

Sant, men det er mer eller mindre oppklart nå, så det er ikke behov for å svare mer. Var ikke værre enn det. Er det for ille er det jo bare å la tråden ligge død....

Takk for alle svar forresten!

[ Denne Melding var redigert av: jag på 2002-05-30 14:01 ]

Lenke til kommentar

Tja det var det da. Hu sa hu ville ha FET grafikk i spill. Er frista til å prakke på a mitt Creative G3Ti200, så kjøper jeg meg G4 istedet... :grin:

Liker ikke tanken på at lillesøster skal sitte med bedre maskin enn meg, må kanskje finne på noe...

Lenke til kommentar

JA

Men hva er det rette for lillesøster som er grønn på hardware og som vil spille, surfe, "ha god ytelse og fet grafikk"?

Jeg heller mot P4 Nw i denne sammenhengen. Har sjøl tordenfugl og MSIKT266 PRO-R som jeg er fornøyd med, men det har vært en del knoting... Kan aldri la noe være uprøvd...

[ Denne Melding var redigert av: jag på 2002-05-30 22:21 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-30 22:36, MrLee skrev:

gå for NW...jeg er litt "sinna" over at jeg valgte AMD, pga støynivå, men det er kanskje de andre komponentene i maskinen..uansett velg det som gir lavest støynivå :smile:

AMD lager CPUer. Andre lager vifter som bråker... Spes strømforsyninger bråker. MAO: Du er sint på de som lager viftene dine.

Viftene på mine XP 1700+ støyer 19 dB. Hører de ikke altså.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...