ELR Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Hvis jeg skal bytte min gamle IDE-systemdisk med en rask S-ata. Er det mulig å koble til den nye, ta en blåkopi av systemdisken over på s-ata-disken, for så å koble fra den gamle IDE-disken. Vil windows godta det, eller må jeg reinstallere windows? Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 IDE -> IDE hadde nok fungert utmerket. Men er ikke sikker på S-ATA, siden Windows trengere drivere for S-ATA. Kanskje noen på Hardware - Lagrinsmedier kan forklare mer?! Lenke til kommentar
olejohnny Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Hei, har akkurat selv satt inne en 200GB s-ata disk i maskinen min. Gammel c disk var ide, og lagde ett image av denne på ene disken min som en fil. Kjørte så restore av c disk over på s-ata disken, koblet vekk gammel disk og startet opp. Alt funket helt 100%. Lenke til kommentar
ELR Skrevet 29. november 2004 Forfatter Del Skrevet 29. november 2004 Takker for svar! Glad jeg slipper å reformatere! Det er en drittjobb!!! Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Mulig det kommer an på hvilket HK du bruker. Jeg har samme erfaring som 'olejohnny', men har bare forsøkt HK med native S-ATA kontroller. Dvs jeg trenger ikke driver floppy for å installere Windows. Lenke til kommentar
olejohnny Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Det ermulig du er inne på noe der hårek, har abit ic7-g så da slipper jeg disketten. Lenke til kommentar
ELR Skrevet 30. november 2004 Forfatter Del Skrevet 30. november 2004 Ok, jeg har Asus A8V. Her må jeg nok ha disketten. Oppdaterte BIOS i går, men tror ikke det ligger noen driver der fra før. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå