drbass Skrevet 30. mai 2002 Del Skrevet 30. mai 2002 Hallo Jeg hadde tenkt til å oppgradere min flotte pc. Nå har jeg en AMD t-bird 1,333ghz prosessor, og hadde tenkt til å oppgradere til en xp 1800++ prosessor. Mitt spørsmål er som følger: Det hovedkortet jeg har nå bruker sd-ram (kt7a-raid), vil det da være dumt å kjøpe en xp prosessor? Er det ikke sånn at man burde ha ddr ram for å ha noen utnyttelse av xp prosessoren? Mvh Frank Andre Rui (noob) Lenke til kommentar
bertie Skrevet 30. mai 2002 Del Skrevet 30. mai 2002 Etter hva jeg vet så er vel ikke kt7a-kortene helt 100% kompatible med XP-prosessorene. Det spørs hvilken rev. du har, 1.1, 1.2 eller noe. Tror det er rev. 1.3 som skal fungere helt greit. Noen andre har vist seg å fungere også, men det er ikke garantert at det vil fungere... bertie Lenke til kommentar
Slartibartfast Skrevet 30. mai 2002 Del Skrevet 30. mai 2002 Jeg har samme hovedkort med en XP 1900... virker fint ser det ut til.... Hva betyr rev. 1,3?? Lenke til kommentar
galdurah Skrevet 30. mai 2002 Del Skrevet 30. mai 2002 Du vil omtrent ikkje merke nokon forskjell skal eg fortelle deg. klokk litt i staden..... moa Lenke til kommentar
[nicko] Skrevet 30. mai 2002 Del Skrevet 30. mai 2002 Enig med han over... Du merker ikke forskjell på de få mhz'ene. Men siden du er inne på denne siden likevel, så kunne du jo prøve å gjøre det vi andre her gjør... Overklokking Med litt god kjøling og modding skal du ikke se bort fra at du får den opp i 1,53 ghz, som er den frekvensen xp 1800+ ligger på... Prøv da vel. Lenke til kommentar
drbass Skrevet 30. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2002 Jeg har jo selvfølgelig overklokket. Har 1,496 mhz nå, har en alpha pal 8045 kjøler med en 80mm enermax vifte oppå. Jeg bare hadde tenkt til å kjøpe en xp for morro skyld i og med at den er så billig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå