dolemite Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Sjekket litt på strømforsyninger å så plutselig at noen av strømforsyningene hadde pci-x kontakt. Trenger grafikkkortene som er pci express ekstra strøm? Finnes det i såfall noen overganger fra en vanlig 4pins molex som man kan bruke hvis jeg velger å oppgradere hovedkortet mitt til et med pci-x. Litt kjipt å kjøpe en ny strømforsyning hvis jeg oppgraderer til pci-x, når jeg kommer til å kjøpe en uten pci-x plugg nå. Lenke til kommentar
meeg Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Vil tro det følger med adapter/kontakt til skjermkortet hvis det ikke er standard (molex). Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Det finnes nok overganger ja. Hvis du ikke finner en i nettbutikken du handler fra så kan du sikkert lage en slik selv. Det er rimelig enkelt. Uansett: Det er kun nødvendig for de aller mest strømslukende skjermkortene og dermed varmeste og mest bråkete skjermkortene. Selv styrer jeg unna slike skjermkort. PCI-express porten kan levere 75W i motsetning til AGP som kun kan levere 25W så det skal veldig mye til for at skjermkortet ikke får nok strøm fra porten. Og gjør den ikke det så er det kanskje ikke verd å kjøpe kortet pga strømforbruk, varme, støy og krav til monster-PSU. Lenke til kommentar
dolemite Skrevet 29. november 2004 Forfatter Del Skrevet 29. november 2004 ok takk:) Lenke til kommentar
guge Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Jeg kjøpte nylig et XFX 6800GT PCIe kort som har en 6-pins strømkontakt. Det fulgte med overgang fra 4-pin molex. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå