deep750 Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Hei, var og besøkte Taj Mahal i våres, og knipsa noen bilder. Situasjoene der skapte noen problemer med tanke på bildene, vil derforha noen tips hva angår bildetaking. Situasjonen var som følger: Jeg står i skyggen, det samme med familen som jeg skal ta bilde av, men Taj Mahal som skal være i bakgrunn har kraftig solskinn. Lurer på innstillinger for å få et slikt bilde til å bli best mulig? Da jeg tok bildene der, så ble enten personene jeg tok bilder av veeeldig mørke, ellers ble tajmahal blendene hvit. håper på nen fornuftige og gode tips Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Bruk blitz det hjelper godt i sånne situasjoner, men pass på at du har moderat styrke sånn at det ikke ser kunstig ut. En annen ting er at du kan sette sammen to bilder i en fotoeditor og få et som er bra på begge områdene. Noen programmer har også en funksjon for å lyse opp mørke områder og det fungerer bra hvis kameraet tar bilder med lite støy. Lenke til kommentar
deep750 Skrevet 29. november 2004 Forfatter Del Skrevet 29. november 2004 tok faktisk et bilde med blitz, men det ble ikke "naturlige farger" på personene... Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Enda en mulighet, i tillegg til blitz (som bruker å hjelpe bra), er å stille familien et annet sted, der det er tilsvarende lysforhold som på bakgrunnen. Da blir det straks lettere, men du risikerer stygge skygger i ansiktene, så også da kan det være kjekt med "utfyllingsblitz". Prøv å sette ned intensiteten på blitzen et par hakk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå