boza Skrevet 30. mai 2002 Del Skrevet 30. mai 2002 Hei Jeg lider valgets kval! Hvem bør jeg kjøpe? Creative's GF4 Ti-4200 64MB eller Gainward's GF4 Ti-4200 64MB ? Har ikke planer om å overklokke. men er ytelsen, brukervennligheten og kvaliteten nærmest lik? Og en ting til: OpenGL, kan noen forklare meg litt om det? Sånn feks, når du skal spille et spill så har du gjerne flere valg av skjermkort...ja hva skal jeg si, flere valg av hva du skal kjøre, feks Direct3D, Software, OpenGL osv, kortet mitt klarer ikke OpenGL (ATI 32 mb,128 rage eller.no)og er det best å kjøre det? Ligger dette som en hardware accelerator i skjermkortet eller må du installere nye drivere til det? Er det best? og hvorfor? Kan du kjøre OpenGL med de 2 overnevnte kortene der?(Gainwards og Creatives) Takker mye for svar på hvilket skjermkort og OpenGL spørsmålet. Mvh Boza Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 30. mai 2002 Del Skrevet 30. mai 2002 Gainward har muligens bedre bildekvalitet, og lavere viftestøy enn Creative. Begge kortene klarer OpenGL, bare last ned driver fra http://www.nvidia.com Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 30. mai 2002 Del Skrevet 30. mai 2002 Quote: Den 2002-05-30 13:38, boza skrev:...kortet mitt klarer ikke OpenGL (ATI 32 mb,128 rage eller.no)og er det best å kjøre det? Ligger dette som en hardware accelerator i skjermkortet eller må du installere nye drivere til det?... Bare å installere nye drivere! Last ned fra http://www.rage3d.com, der har du den siste for Rage128 kortet. Man trenger ikke direkte hardware instrukser om å STØTTE OpenGL, dette kan emuleres av driver (F.eks effekter som er unike for OpenGL). Jeg hadde også et ATi Rage Magnum kort (Basert på Rage128, 32MB) kjørte OpenGL så det suste. Lenke til kommentar
taiLgraB Skrevet 30. mai 2002 Del Skrevet 30. mai 2002 Gainward så klart!!!!!!!!!!!! :wink: Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 30. mai 2002 Del Skrevet 30. mai 2002 Nuh... Suste vel ikke så fort akkurat...? :wink: Tenker du får rimelig hard susing fra begge de kortene du foreslår her, men jeg vil også foreslå Gainward, rett og slett fordi de har et mye bedre rykte enn creative. De er i ferd med å bli grafikkkortenes Asus. (Ja, jeg vet at asus også lager grafikkort.) Lenke til kommentar
boza Skrevet 30. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2002 Takker så mye for svar! Men har ikke egentlig fått helt svar på om OpenGL er best under spilling ...er d det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå