Cloud Skrevet 29. november 2004 Forfatter Del Skrevet 29. november 2004 Her har vi bunn av kabinettet. Var litt kaffe i den koppen Lenke til kommentar
Cloud Skrevet 29. november 2004 Forfatter Del Skrevet 29. november 2004 (endret) Også har vi til slutt et bilde av det "platået" som PSU ligger på. Og i bakgrunnen kan vi se den vidunderlige RBX blokka med noen helt sinnsykt skitne slanger. Endret 29. november 2004 av Cloud Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 (endret) Veit ikke om du bør sjanse på å bruke/ teste strømforsyninga om det er kommet kaffe inn i den. Vi snakker litt mer spenning og strøm enn det som går over en stakkars harddisk. Skal det være skikkelig realt mot deg, bør kaffemishandleren erstatte alle delene dine som da har kommet kaffe på. Dette pga evt. senskader som kan oppstå. De delene som erstattes, må han da få beholde. Du bør dog gjøre ditt for å få ut det som er nødvendig fra diskene. Endret 29. november 2004 av Mad Wolf Magnux Lenke til kommentar
trra Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Jeg fikk vannlekkasje i en hjemmelaga vanntank, sto i en 5 1/4 plass, masse vann over harddiskene, men ingen av de ble ødelagt, pcen stoppa fordi cpu ble for varm, alt overlevde. Tok å demonterte alt og rensa det med elektronikk spray, satte det sammen og alt funka som det skulle. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Er du veldig heldig så har psu'en tatt kvelden før resten av systemet og på denne måten så er det bare å rengjøre alle komponentene med teknisk sprit eller elektro rens. Tipper at det er en sikring i psu som har tatt kvelden, prøv gjerne med en annen og med basis komponentene i pcen : cpu, minne , skjermkort kanskje er du så heldig at det ordner seg relativt kjapt. Husk å rengjøre 200% grundig og vær sikker på at delene er tør før du tester. Lenke til kommentar
Cloud Skrevet 29. november 2004 Forfatter Del Skrevet 29. november 2004 Er du veldig heldig så har psu'en tatt kvelden før resten av systemet og på denne måten så er det bare å rengjøre alle komponentene med teknisk sprit eller elektro rens. Tipper at det er en sikring i psu som har tatt kvelden, prøv gjerne med en annen og med basis komponentene i pcen : cpu, minne , skjermkort kanskje er du så heldig at det ordner seg relativt kjapt. Husk å rengjøre 200% grundig og vær sikker på at delene er tør før du tester. Men når pc stod på når jeg kom inn igjen er det vel lite trolig at PSu har kortsluttet? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Sant nok.... Men uansett så bytt psu, og sørg for ordentlig rengjøring av alle delene, kan jo være at du har flaks... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Bilder kommer nå. Beklager kvaliteten på dem, er ikke en super fotograf og de er tatt på et 900kr kamera Tips 1: Slå på alt av lys i rommet, da blir bildekvaliteten bedre. (mindre fargestøy) Tips 2: Trykk på makro-knappen når du skal ta nærbilder (under ca 1m avstand) Knappen har et ikon som ser ut som en blomst. Da får du nogenlunde skarpe bilder på nært hold også. Lenke til kommentar
Prelude Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 har en liten følelse på at mesteparten overlevde faktisk. det jeg vil annbefale deg at du gjør er at du kjøper deg en flaske eller to med elektro-rens som kan fåes på v.eks biltema. du sprayer alle elektriske komponenter med denne (med unntak hd'ene), la det tørke en halv times tid og spray over igjen. dynk delene skikkelig (for ditt eget beste, la hd'ene få være i fred..) med elektrorens igjen og så blåser du delene tørre med luft. forhåpentelig så har du blitt kvitt kaffien og maskinen din våkner til liv igjen. jeg har greitt det kunststykket å søle en hel halvliter inn i maskinen min, mens den stod på. skjermkortet (GTS2 på den tiden) ble totalt dynket og større deler av hovedkortet ble vått av øl. det var total krise men etter en dusj med rent varmt vann og en runde med hårtørkeren så våknet den maskinen opp igjen som om ingenting hadde skjedd. PS. om du trenger en plass å legge bildene på så vil jeg annbefale photobucket.com. helt greitt, helt gratis. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Vanskelig å spekulere om sånne ting, men pc-komponenter pleier jo forsåvidt å tåle ganske mye er min erfaring, bare rens alt, sett det på, og sjekk om det funker (PSU bør kanskje testes for seg selv). AtW Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Ville i alle fall undersøkt om man kunne få noe igjen på noe slags forsikring. Vedkommende som var uheldig og sølet er kanskje assurert mot sånnt?? Lenke til kommentar
Gladideg Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 uff, jeg føler med deg... det der må ha vært kjipt... Ikke kjeft på kammeraten din, han mente det garantert ikke, tilgi han - så slipper du å bære det naget "akk, han ødela pc'n min" Lenke til kommentar
MatsN Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Jeg hadde bare sagt betal eller så blir det svolk neida.. Sendt regnig bare.. ikke mitt jævla problem.. OMG hater bææ.. at det går ann å søle kaffe over hele jævla pcen Lenke til kommentar
Cloud Skrevet 29. november 2004 Forfatter Del Skrevet 29. november 2004 Er du veldig heldig så har psu'en tatt kvelden før resten av systemet og på denne måten så er det bare å rengjøre alle komponentene med teknisk sprit eller elektro rens. Tipper at det er en sikring i psu som har tatt kvelden, prøv gjerne med en annen og med basis komponentene i pcen : cpu, minne , skjermkort kanskje er du så heldig at det ordner seg relativt kjapt. Husk å rengjøre 200% grundig og vær sikker på at delene er tør før du tester. Hva er teknisk sprit? Min mor er vetrinær og har nok av sprit i hjemmet, er det trolig at dette er mulig å bruke? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 (endret) Så lenge det er ren sprit så burde det gå ann, inneholder den blandt annet clor (som for eksempel Clorheksidin etc) eller andre stoffer så bør du ikke bruke den. Ta en tur innom biltema, der får du kjøpt elektro rens på sprayflaske, veldig kjekt å bruke for slike tilfeller. Edit : Biltema artikkel nr : 36-4517 Endret 29. november 2004 av Malvado Lenke til kommentar
Cloud Skrevet 29. november 2004 Forfatter Del Skrevet 29. november 2004 (endret) Er i et del bede humør nå! Sitter faktisk og sørfer med pc min nå Har kun puttet i 256 mb ram og 40 gb disken, men det er jo absolutt en god start! Spesielt ang skjermkortet pga de fine vertikale stripene på skjermen og DAMMEN med kaffe som var oppå det. Men er utrolig mye gladere nå. Og det er også personen som sølte kaffen EDIT: Nå kommer den store testen med å sette inn flere disker.. Endret 29. november 2004 av Cloud Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Deler fra kaffiPC-en kan fortsatt brukes: Og vil fortsatt være en atraksjon på neste lan.... Lenke til kommentar
Cloud Skrevet 29. november 2004 Forfatter Del Skrevet 29. november 2004 Har heldigvis ingen deler som jeg kan gjøre det med enda Lenke til kommentar
Cloud Skrevet 29. november 2004 Forfatter Del Skrevet 29. november 2004 Min datamaskin har skjelden sett så bra ut! Er ganske lettet nå Lenke til kommentar
Heppe Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Fint at alt ser ut til å gå bra. Hvis du var veldig hard mot ulykkesfuglen etter at du fant det ut skylder du vel han en unnskyldning? :rolleyes: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå