Gå til innhold

Kjøleskap som kabinett

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jo, det går du må bare regulere temp litt, pluss montere en vifte som tar ut fuktigheten av lufta der, så går det helt fint, hadde endelig tid til å undersøke det, så det var synd balleman,

og hvis du skulle trenge vifter så lyd isolerer du kjøleskapet, så kan du ha de hissigste viftene uten at det forstyrrer skjønnhets søvnen din.

Lenke til kommentar
host*kondens*host :tease:

Hvorfor kondens`?

Kondens oppstår når luft kommer i kontakt med et kaldere stoff/materiale. Pcen produserer hele tiden varme, mens luften blir kjølt ned. Ergo: ingen kondens. Om det er kondensen på veggen bak i kjøleskapet du tenker på er det riktignok kondens der ja. Og hvorfor det? Jo fordi der møter luften fra kjøleskapet det kaldere kjøleelementet.

Men om du monterer en vifte til å blåse luft inn i kjøleskapet kommer varm luft til å treffe kaldere komponenter av pcen. Det kan igjen skape kondens. Så....

Lenke til kommentar
jo, det går du må bare regulere temp litt, pluss montere en vifte som tar ut fuktigheten av lufta der, så går det helt fint,  hadde endelig tid til å undersøke det, så det var synd balleman,

og hvis du skulle trenge vifter så lyd isolerer du kjøleskapet, så kan du ha de hissigste viftene uten at det forstyrrer skjønnhets søvnen din.

sorry mac, har du noen gang sett noen som har gjort det og fortsatt bruker det? nei, det går ikke, og hva er vitsen med kjøleskap, og du skal ha masse hull i det? da fryser du ut kjøleskapet, og da er hele vitsen borte, så det var synd Angron

edit: Og hva er vitsen med å spørre "Hadde vært mulig å bygd pc sin inn i et kjøleskap???" Når du netopp sa at det går? bare for å skape diskusjon..? idiot.

Endret av ballemann
Lenke til kommentar

Å bygge en pc in i et kjøleskap e ikke særlig lurt.

Du kan der i mot bygge en variator i et vankjølingssett in i et kjøleskap og få vann som holder 4 grader i vannkjølingssystemet. Hvis du gjør dette kan det være lurt med litt isolasjon for å ungå kondens. Vil du ta den enda lenger kan du bygge variatoren in i en fryser, men då må du ha fryseveske i vannet og isolere godt.

En annen ting du kan gjøre er å ta ut kompressor, kjøleelement og lignende fra fryseboks/fryser og integrere dette i kjøleløsningen din, husk på kondens og isolasjon

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Tenk å ha 4-6 grader rundt pcen konstant istedenfor 20-23 (inne temp), da vil jo cpu tempen synke mye. Merker dette meget bra på min pc, når jeg har 16-17 grader på loftet mitt er som regel cpuen et par gradere kaldere enn når tempen ligger på 20-24 :)

Så jeg har tenkt på å ta et rør fra utsiden med vifte som suger luft inn og inn mot radiatoren på vapoen min, tror dette ville blitt meget effektivt ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...