Gå til innhold

DVD brenner -anbefaling

hans A

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har Plextor PX-712A og anbefaler merket. De lager brennere av sykt god kvalitet. Har testa 3 forskjellige DVD-brennere og er mest fornøyd med Plextor sin pga. man kjenner at det er kvalitet og stabiliteten er meget god.

De andre brennerne jeg testet var Aopen (ikke kjøp denne) og NEC (meget god den og, men plextor må nok jeg si var bedre enn denne igjen).

Lenke til kommentar
Så om du vil ha "Dual Layer", så velger du Nec'en, men om du vil heller ha en stabil en så velger du plexdoren, og om du vil ha begge deler så velger du en dyr en?

Nei. Plextor har støtte for Dual Layer de og. Men er ikke så mye dyrere for så god kvalitet. Men selvfølgelig så må man betale for SATA grensesnittet.

Men selvfølgelig. Man må jo betale litt ekstra for Kvalitet og stabilitet. Necen er stabil den og, er ikke det jeg sier, men den er ikke så god kvalitet på. Plextoren vil fysisk sett vare lenger i mitt syn. Har hatt en del CD-R brennere av ASUS og NEC osv. de har ikke målt seg på nærheten av den kvaliteten som Plextor leverer.

Lenke til kommentar

Plextoren brenner på 12x, mens Nec brenner på 16x. I tillegg er Nec dual layer. Når da Plextoren er dyrere, er ikke valget spesiellt vanskelig mellom de to. Nec.

Nå har BenQ fått masse skryt. Den vil vel være et bedre alternativ enn Plextoren. Mulignes også bedre enn Nec?

Lenke til kommentar
Plextoren brenner på 12x, mens Nec brenner på 16x. I tillegg er Nec dual layer. Når da Plextoren er dyrere, er ikke valget spesiellt vanskelig mellom de to. Nec.

Nå har BenQ fått masse skryt. Den vil vel være et bedre alternativ enn Plextoren. Mulignes også bedre enn Nec?

Hvis du velger Plextor PX-716A så vil du få 16x DVD-og+R og Dual Layer.

HW kommenterer SATA utgaven av den her.

Lenke til kommentar

Plextor har 16 gange brenner den også... har prøvd fleire brennere, bl.a. samsung sin 16x dl, sony 16x dl og lite on sin 16x dl og alle brenner like bra som nec sin etter det eg har prøvd. plextor har eg ikkje fått fatt i enda men den trur eg er verdt dei ekstra kronene meir... eg har opplevd at nec er litt kresen på plater...

Lenke til kommentar
Plextor har 16 gange brenner den også... har prøvd fleire brennere, bl.a. samsung sin 16x dl, sony 16x dl og lite on sin 16x dl og alle brenner like bra som nec sin etter det eg har prøvd. plextor har eg ikkje fått fatt i enda men den trur eg er verdt dei ekstra kronene meir... eg har opplevd at nec er litt kresen på plater...

Akkurat det med plater kan jo alltids fikses med en firmware update.

Lenke til kommentar

Vil anbefale plextor'n vist du ikke trenger DL ;)

har begge 2 faktisk. nec'n min takler ikke å brenne samt å gjøre diverse andre ting som å surfe osv osv, mens eg brenner, det gjør plextor'n ;) er igrunn smak og behag, sette på brenning og ta en kopp kaffe er jo et alternativ :-D plextor brenner raskere på de fleste platene(de eg har testa ihvertfal)

Endret av k3rm0r
Lenke til kommentar

Hvis du velger Plextor PX-716A så vil du få 16x DVD-og+R og Dual Layer.

HW kommenterer SATA utgaven av den her.

Vet det, men det var ikke den som var saken her. Det var 12x utgaven. Dessuten koster vel 16x utgaven 1000 kroner og vel så det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...