Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Vectra med motor som plutselig "lugger"

phsyco

Anbefalte innlegg

Var ute og kjørte i dag tidlig så begynte motoren plutselig å "lugge", dvs det virker som motoren bare stopper opp i et kvart sekund og så starter igjen, ingen varsellamper som lyser eller noe sånt heller. Men etter å ha rusa motoren litt godt så virka det som problemet ble borte, men etter å ha kjørt 30min ca så var det litt lugging igjen.

Noen som har peiling på hva som problemet kan skyldes?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

elektrisk feil, hadde samme priblem med bilen min for litt siden, hvis det er en bensinmotor, så kan du teste med å bytte ut coil-ledningen (den fra coil og ned på rotorhus), denne ledningen kan bli slitt, og da begynner den å gi dårlig med spenning, og noen ganger så kan den jorde seg seg selv (stor spenning i kabelen) ...

test derfor dette

Lenke til kommentar

Jeg er enig med dere begge. Ville først ha prøvd rådet til luske_ludvig, og hvis ikke det hjelper, rådet til Dan T Stamnes. Hvis du drar innom et merkeverksted, kanskje andre verksteder har det også også, så kan du få de til å koble på et apparat som sjekker om det er noe feil med motoren. Ett sett med pluggkabler og coilkabel koster ikke mye og burde skiftes med jevne mellomrom.

Hvis du er plaget med kondens, kan det være en fordel å alltid ha mer enn halv bensintank på vinteren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...