PoseFant Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Kjøpte for moroskyld denne linsen: http://www.bowerusa.com/Lens-WA.html Modellen er en 0.38 52mm. --- Bruksanvisningen som følger med er fryktelig dårlig. For dere som ikke kjenner linsen, er den todelt. Den fremre delen er en vidvinkellinse, mens den bakre delen er en macro linse. Når jeg tar bilder får jeg som forventet et større utsnitt, men det jeg lurer på er hvordan man bruker macro delen. Jeg må holde kameraet fryktelig nært det jeg skal ta bilde av, og fokuseringen blir kun korrekt i midten av komposisjonen. Bruker et EOS 300D. --- Mulig litt vagt med informasjon, men bare spør så skal jeg svare så godt jeg kan. --- /pF Lenke til kommentar
MagneH Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Jeg tror ikke du skal forvente noe særlig kvalitet av en slik forsatslinse. Det er mulig at du kan få litt brukbar kvalitet på nærbilder med zoomen på største tele. Hensikten med speilrefleks og utskiftbar optikk er at du kan bytte ut med et annet objektiv som passer bedre til den typen fotografering som du skal gjøre. Kjøp heller et vidvinkelobjektiv og et makroobjektiv hvis du vil ha bilder som rettferdiggjør et digitalt speilreflekskamera. Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Den type linse er i hovedsak ment for videokameraer og ukritisk bruk. Du må sikkert ut med 20- 30 000 for tilsvarende i topp kvalitet. Det her helt vanlig for billige makro løsninger at man må veldig nært. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå