neb Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 (endret) hei.. Er det standard at tv-kort har ut-inngang? Har et ATI Radeon 9600 pro, men får ikke farger, vurderer derfor å kjøpe et tv kort. mvh bigben Endret 29. november 2004 av bigben247 Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 hei.. Er det standard at tv-kort har ut-inngang? Har et ATI Radeon 9600 pro, men får ikke farger, vurderer derfor å kjøpe et tv kort. mvh bigben Det at du ikke får farger når du bruker 9600 kortet ditt kan du mest sannsynlig løse. Det er en rekke ting som kan gi svart/hvitt bilde som kan løses med instillingene på kortet ditt (PAL B og ikke NTSC f.eks) og det kan også ha med kabelen du bruker og instillinger på TV. Søker du litt her på forumet vil du sikkert finne svar på mye om dette da det blir spurt om så og si annenhver dag. Når det gjelder TV ut på skjermkort er dette veldig vanlig, men vil også stort sett stå beskrevet når man kjøper kortet. Du har også VIVO (Video in Video Out) som kan ta i mot signaler fra TV og sende signaler til TV. Ellers har du ATI sine All In Wonder og nvidia sine Personal Cinema kort som har TV tuner i tillegg. Du kan også velge et rent TV kort som du sier som ikke trenger å være en dyr løsning. Lenke til kommentar
neb Skrevet 29. november 2004 Forfatter Del Skrevet 29. november 2004 Takker Carnifex! for informasjonene! har prøvd å løse det, men fikk beskjed på komplett at det rett og slett var tvn min som var for gammel (omtrent 5 år gammel, helt streit Radionette tv. 21"...) har også prøvd på mutterns nye 32" som ikke er mer enn 6mnd. gammel, men fikk det ikke til der heller.. alle innstillinger skal være riktige! Det som er rart er at, med mitt gamle FX5200 kort fikk jeg fargeklart bilde på tvn min uten problemer! Gidder rett og slett ikke knote mer med det, så går da heller til anskaffelse av et tv kort! Lenke til kommentar
Seymour Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Komplett tar vel feil der, bruker tv-ut på min 15 år gamle tv? Men hvis du leter på forumet så finner du en del innlegg om akkurat det samme. Lenke til kommentar
Inja Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Jeg hadde samme problem, saken var at jeg kjøpte en svhs til composite adapter fra clas ohlson så funka alt. Kanskje det er problemet Lenke til kommentar
neb Skrevet 29. november 2004 Forfatter Del Skrevet 29. november 2004 Jeg hadde samme problem, saken var at jeg kjøpte en svhs til composite adapter fra clas ohlson så funka alt. Kanskje det er problemet det er mulig.. får prøve å gå til anskaffelse av en slik adapter da! Takker for alle svar! Lenke til kommentar
Musty Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 spiller ingen rolle hvor gammel tven er. det er ikke alle tver som har s-video selv om det er mer og mer vanlig. Selv har jeg en 2 år gammel 32" widescreen fra sony med 3 scarter, hvor to har s-video. plugger jeg i den som ikke har svideo får jeg bilde uten farger. s-video-compositt overgang (pleier å følge med skjermkortet) pleier å hjelpe i dette tilfellet. Lenke til kommentar
neb Skrevet 30. november 2004 Forfatter Del Skrevet 30. november 2004 spiller ingen rolle hvor gammel tven er. det er ikke alle tver som har s-video selv om det er mer og mer vanlig. Selv har jeg en 2 år gammel 32" widescreen fra sony med 3 scarter, hvor to har s-video. plugger jeg i den som ikke har svideo får jeg bilde uten farger. s-video-compositt overgang (pleier å følge med skjermkortet) pleier å hjelpe i dette tilfellet. fikk ikke med denne overgangen, men får vel ta en tur på clas da, og se hva jeg finner! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå