Gå til innhold

Hvordan lure kjerringa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hmmmm.. Vet nå ikke om den kvalifiserer til "å lure kjerringa", da.. Er hun også like interessert i å kjøpe, så blir hun jo ikke lurt...

Men det er jo resultatet som teller, så...  ;)

5633280[/snapback]

Det blir vel det samme som å lure seg selv opp i stry :whistle: .

Når vi er inne på det å lure kjerringa, som er en liten form for utroskap, så kom jeg på denne:

Hva er likheten mellom utroskap og en dråpe Zalo : En dråpe er nok til en jævla svær oppvask.

Ha en lun natt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Men det beste må vel være å få seg dame som også er interessert i foto? Hmm... får prøve meg på en av de som er innom fotobutikken jeg jobber i, mange søte fotointeresserte berter  :!:

5623012[/snapback]

Du trenger ikke prøve deg på kundene. Du har jo ei bak disken hos deg.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Vel, det kvinnelige "nødvendigthetsprinsippet" har du tydeligvis ikke vært borti. "Er det nødvendig da? En ny sofa/stol/etc/etc er da mye viktigere...".

Det der kan man snu til egen fordel. Man må imidlertid ta en viss grad av familiær surmuling en periode. Altså:

Man innleder med å se over forbruket i det siste, og man registrerer at det går mye penger til klær. Inn i bildet drar man SIFO-modellen, og finner ut at når flere klesplagg fyller samme funksjon, så er det ikke lenger snakk om klær som nødvendighetsgode lenger, men klær som luksus. Siden hun unner seg luksus, så ønsker du litt penger til luksus også.

Veien videre her kan man ordne selv, men poenget er at begge skal ha en viss økonomisk frihet. Drar hun på jentetur, så skal du ha tilsvarende økonomiske goder, selv om det ikke nødvendigvis dreier seg om en tur. Sannsynligvis vil hun motsette seg et nøyaktig regnskap over eget forbruk.

Så når du neste gang investerer i kamera eller en fet linse, så forteller du om det. Hvis hun surmuler, og sier at du ikke trenger det, så er det bare å trekke fram tidligere argumenter om hva man trenger og hva som er luksus.

Fungerer fint, det. Her har vi etterhvert ihvertfall nådd en enighet om at begge trenger en økonomisk frihet til å gjøre sine ting. Om hun handler klær et par ganger i måneden, så må hun takle at jeg tar en større utstyrsinvestering eller to i halvåret. Det gjelder altså å få satt likhetstegn mellom små, hyppige luksusinnkjøp og større, sjeldnere luksusinnkjøp.

Lenke til kommentar

Eg har et problem.

Eg har kjøpt meg nye høytalere til stua(Logitech Z-5500). Noe som er greit nok. Det kostet noen hundre en vi var enige om på forhånd, men der skal eg allitd klare å bli enig med henne om noe.

Problemet er WAF. Satelittene var en del større en det eg hadde sett for meg, og innbilt henne. Men det er greit nok. Men SUB'en da folkens. Hallo? Hvor skal eg klare å gjemme denne? Herregud. Nå har eg gjort det.

Lenke til kommentar

Jeg og dama har bodd sammen i 3 år nå, og er veldig for dette med delt økonomi.

Hvis vi skal kjøpe noen "husholdningsartikler" så bare deler vi beløpet i kassa der og da og betaler 50-50.

Men det jeg har brukt er spesielt å bestille stuff sammen med noen, slik at jeg kan si at jeg i det minste sparte frakt. Noe liknende, "Ole Morten skal ha seg ny RAM brikke, og jeg har så lyst på et nytt tastatur. Du vet jo at det er billigere å bestille på nettet, så da kan jeg "snike det inn" og slippe frakt" (gjerne avslutt med "he-he"). Så splitter du og kameraten din frakta. Funker fett hvis man har semi-delt økonomi.

Digger tråden btw!

nomore: Forklar at man ikke alltid kan få "i pose og sekk", en sub "må" være stor, og når du da fyrer opp anlegget med noe musikk hun liker så tror jeg hun vil bli mer redd for naboklager enn selve størrelsen på suben...

Lenke til kommentar

nomore- hvis hun klager på en Logitech- sub, så har du en laang vei å gå. Vi henne bilder av mye større suber, evt kjøp en på Elkjøp, ta den med hjem, og gå med på å levere den tilbake, mot at du får sette opp den lille søte suben du faktisk har..

Forøvrig er jeg lykkelig om dagen. Jeg får lov til å slutte med lange underbukser, og finne fram joggeskoene. Og det før påske! Yay!

Endret av CastorFiber
Lenke til kommentar

Fantastisk.

Hun gikk med på det. Uten å diskutere! :thumbup:

Eg spilte med åpne kort, bærte esken inn i stua, og med et beklagende

blikk forklarte eg at eg ikke hadde noen ide om at den var så stor.

Samtidig likte hun designet, og mente at den var litt mer imponerende(skal ikke så mye til her i gården) en den gamle. Eg var heldig denne gangen.

Ikke mer en ei uke siden forsåvidt eg klarte å få en Cisco telefon til knappe 4k inn i huset også. Det også med hennes aksept. Hun likte designet på det også.

Eg tror eg skal roe meg nå mens lykken er min. ;)

Lenke til kommentar

:thumbup:

Eg har et problem.

Eg har kjøpt meg nye høytalere til stua(Logitech Z-5500). Noe som er greit nok. Det kostet noen hundre en vi var enige om på forhånd, men der skal eg allitd klare å bli enig med henne om noe.

Problemet er WAF. Satelittene var en del større en det eg hadde sett for meg, og innbilt henne. Men det er greit nok. Men SUB'en da folkens. Hallo? Hvor skal eg klare å gjemme denne? Herregud. Nå har eg gjort det.

5825601[/snapback]

Kan du tenke deg da hvordan det er å ha et sett Cerwin Vega DC15 i stua? Samboeren er ikke imponert. Hvem var her først pleier jeg å si. Og da gir det seg. Men nå skal stua pusses opp (og hun har kjøpt seg inn i huset) og da er dem inne i diskusjonen igjen... Klarer alikevel å snu det til min fordel synes jeg. For det må jo erstattes! Blir nytt surround anlegg med Dali Concept og ny mer moderne Denon reciver. Skal nok klare å snike inn en sub etter hvert også... Hva med mine kjære Cerwin Vega DC15? Gutterom på loftet i garasjen og der skal vi kunne kose oss i fred. :w00t:

Jeg ser jo at det gikk greit med høyttaler settet, og bra er det :thumbup: . Tørr bare ikke tenke på om samboeren og mine kjære høytalere kom inn samtidig.... :dontgetit:

Endret av Msport
Lenke til kommentar

Det ser ut til at det blir Dali Concept 8. Noe som for min del er helt suverent. Har faktisk veldig lyst på dem og da er det en fin situasjon nå. Fikk faktisk sneket inn to høytalere på badet som pusses opp nå også. Ikke noe flotte greier, men litt lyd mens jeg slapper av i det nye 180x115 boblebadet... Gleder meg stort :dribble:

Men mine snart 15 år gamle Cerwin Vega DC15er i god form enda. Først blir de degradert til gutterom i garasjen og deretter tilbake i huset. Den dagen vi føler behov for å ha hele huset og kvitte oss med leieboer. Da har jeg stor planer om et sikkelig gutterom i kjelleren!

Forøverig har en kompis av meg kjøpt disse her, og gjett en gang hvem han bor sammen med.... Bare seg selv og bra er nok det....

Endret av Msport
Lenke til kommentar

Her må jeg hive meg på! Bruker selv følgende taktikker:

Jeg har "lånt" en spillemaskin i langtid. Etter lang tids lån så "fikk" jeg denne spillemaskinen av min kompis siden jeg hadde hjulpet ham så mye med dataproblemer...

Det å putte all mulig dritt inn i en PC fungerer også meget bra. Her vil kona ALDRI oppdage at du har brukt 15.000 på nye deler så lenge kabinettet er det samme.

Har man god økonomi behøver man jo ikke si at man har kjøpt nytt objektivt for 8000 spenn. Kan jo "slå av for kjente" og si at det kosta 2000 like mye som den vårjakka hun nettopp kjøpte.

Et bra triks er å legge av 500 kroner i cash hver måned. Da har man litt å handel for uten at det synes på nettbank osv...

Vi deler økonomien på følgene måte. Jeg tjener mest og betaler huslån og alt som har med bil å gjøre. Hun betaler mat og andre småregninger. Så bytter vi på å handel mat. Siden ingen av oss er gjerrige så funker det fint :-)

Endret av Mazeking
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

"brrr" Jeg har per dags dato ikke hatt noe fast forhold, men dette blir jeg skremt av. Det virker skummelt å ha dame, hvis man ikke skal få kjøpe seg noe fornuftig :p

Men jeg har hatt samme problemene selv siden jeg bor hjemme. Fadern er ikke veldig begeistret for alt jeg kjøper. Men det trikset jeg bruker, er at "Nei den har jeg hatt lenge". Den slår alltid an. Men jeg skjønner at det å si noe til fadern ikke kan måle seg med å si det til kjærringa, siden man ofte deler økonomi!!

Endret av Antarctica
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...