Mato Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 så lenge jeg setter inn tilstrekklig med penger på : 1 vår felles regningskont 2 vår felles sparekonto så diponerer eg det lille som er i gjenn akkurat som jeg selv vill nå fortiden vil det si 0 kr , jeg ble arbeidsledig så da slipper ikke handle lysten min til så mye og nå som svs subber er på "billisalg" og greier Lenke til kommentar
Tom Ames Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Jeg har også fått igjennom en ris-koker, som hun mente at vi ikke trenger, som vi er totalt avhengig av i dag, og gjør matlagingen litt enklere, og som hun nå i ettertid ikke kan skjønne at hun ikke brukte før.. haha. Troddde du mente bil jeg! Sinnsykt bra thread. Hva med og bare si at du vil ha nytt kamera da? Selg det gamle for en grei pris. Så slipper du jo unna litt billigere. 3286147[/snapback] Jeg trodde jeg hadde alt under kontroll, solgte objektiv for å finansiere det nye og alt gikk etter planen, men så hadde en luring sett annonsen min på akam og funnet frem hjemmenummeret mitt istedfor å bruke e-mail eller mobil. Så der tok kona telefonen og ga den til meg og jeg måtte stotre frem "nei, det er solgt..." Busted! Men etter litt kjeft gikk det greit og jeg har fått hentelappen på det nye Nikon 18-200VR - gleder meg stort! Har vært vanskelig å få tak i men, Fotohuset i Oslo greide å trylle frem ett! Takk for god service! Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Har ikke dame, men kan tenke meg de vesentligste faktorene som spiller inn. Så lenge man skjønner tankegangen til kjerringa og klarer å snu dette til sin egen fordel, kan man vel kjøpe hva som helst. Det dama har til felles med alle andre mennesker er at hun er 100% motivert av egennytte, og trikset er å gjennomskue argmentene hennes. Alt. 1: Dama vil heller at du skal bruke pengene på ting hun liker. Hun sier det sjelden rett ut, men det er lett å gjennomskue og lett å snakke seg ut av. Alt. 2: Dama vil heller at du skal kjøpe ting dere trenger (litt mindre lett å vri seg unna, men dette er også som regel bare noe hun sier for å rettferdiggjøre alt. 1. For eksempel har du ikke hørt et ord om noen tørketrommel før du sier at du har tenkt å kjøpe ny pc). Alt. 3: Hun har ingen spesielle preferanser til hva du bruker pengene dine på, men ønsker likevel å stikke kjepper i hjulene på moroa di for å fremstå som den rasjonelle i forholdet. Dette er erkekjipt, og ikke så lett å snakke seg fra siden det aldri er lett å beskylde noen for å ha underliggende motiver. Dump henne. Det beste man kan gjøre er vel egentlig å etablere selvstendighet tidlig i forholdet og så fort som mulig vise hvor skapet står.. En jeg kjenner har gjort det klart og tydelig for kona at han bruker sine egne penger på akkurat hva han vil. Derfor kan han kjøpe Carl Barks' samlede verker til 15000 uten å få tyn for det. Lenke til kommentar
nomorebs Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Etter at fruen i huset begynte med rasekatter, har jeg fritt spillerom Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 (endret) Etter at fruen i huset begynte med rasekatter, har jeg fritt spillerom 5510876[/snapback] Det er en god løsning, men ellers synes jeg kjerringa burde ha noe å si hvis man legger ut store summer fra en ellers anstrengt familieøkonomi. Det er nok mye enklere for homofile par, stikkord: DINK :!: . Ellers er det jo en løsning å gjøre som meg, å forelske seg i en kvinne fra en annen kultur. Kjerringa synes det er fint at jeg har godt kamerautstyr til å forevige podens oppvekst med, men jeg tror hun hadde reagert hvis jeg kom slepende med en 5D som erstattning for den 20D'en jeg bruker i dag. Ellers tror jeg det går greit å kjøpe ny optikk, for det ser hun poenget i. Hun setter også pris på mitt dyre hi-fi utstyr, og forstår godt at mine relativt store Kef'er spiller bedre enn de små Celestion SL6'ene jeg brukte da vi kom sammen. Afrikanske kvinner med høy utdannelse (slik min), har letter for å akseptere gutten inni mannen sin enn sine vestlige medsøstre. Takker min skaper for denne egenskapen, skjønnhet kombinert med forståelse for mine behov Edit: Tenkte litt på trådstarters dilemma. Regner med at han hadde crome-utførelsen av 300D. Det vil være vanskelig å forklare hvordan kamera plutselig har skiftet farge . Ellers hadde nok kjerringen hans rett i at det var et unødvendig raskt skifte. Bedre å legge litt mer penger i optikken enn å bytte ut huset for ham. Den krangelen er nok over for lenge siden, men debatten er evigvarende... Endret 28. januar 2006 av PMnormal Lenke til kommentar
Msport Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Måten å ikke kjøpe et objektiv på: Jeg kjøpte meg et brukt Sigma 18-125 for 1200 kr før jul til mitt nye Nikon D50. Detta blir spettakkel okke som fant jeg ut, men klart ikke å motstå tilbudet på en så lav pris som 1200 kr fritt levert... Det nærmet seg jo jul da. Aha! Jeg pakker den. Til Børge Fra Julenissen! Syntes det var smart, hun kunne i alle fall ikke skjelle meg ut etter noter foran hele min svigerfamilie..... Juleaften og pakke utdeling kom. Tipsa søstra hennes om pakka. Og som vanlig hadde min kjære frøken full kontroll. Pakken kom på bordet: hva er det? Det papiret, til og fra lappen kjenner jeg igjen! Hva er dette? Fy faen har du kjøpt linse til deg selv i julegave! Hun var forholdsvis rolig men jeg fikk høre litt for å si det sånn... De andre syntes at det var artig. Men for fortsatt med jevne mellomrom høre at dette skal jeg ikke glemme. Bare vent til neste jul! Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 glad jeg enda er ung og kan leve inntil 7 år til uten å bekmyre meg for pode eller kone. Uansett; er veldig økonomisk av meg. Skal kjøpe inn dyrt kamera, men det rammer ikke økonomien til leilighet og bil mer enn littebittegrann nå i starten. Det tas igjen med stor i sommer og neste år, når jeg får tilbake på skatten uansett...moro tråd Lenke til kommentar
Autodidact Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Jeg gnålte en stund om at jeg ville prøve å barbere hodet, bare så hun skjønte at jeg "faktisk" tenkte på det. Når kameramodellen var bestemt trappet jeg opp og sa at nå skulle jeg ta frem barberkniven, eller jeg kunne droppe greia hvis jeg fikk kjøpe et kamera. Heldigvis er ikke fruen så ivrig på rakede hoder, så håret ble på og kameraet ble kjøpt inn.. :!: Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Jeg gnålte en stund om at jeg ville prøve å barbere hodet, bare så hun skjønte at jeg "faktisk" tenkte på det. Når kameramodellen var bestemt trappet jeg opp og sa at nå skulle jeg ta frem barberkniven, eller jeg kunne droppe greia hvis jeg fikk kjøpe et kamera. Heldigvis er ikke fruen så ivrig på rakede hoder, så håret ble på og kameraet ble kjøpt inn.. :!: 5514574[/snapback] den er bare ond Lenke til kommentar
Tore Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Skal VI kjøpe oss nytt kamera.? Da ble det nytt kamera, julegave til meg selv & sparte penger på gave til madamen.......... Vinn-vinn situasjon.... (så lenge man har klaget lenge nok over det gamle kameraet.....) Lenke til kommentar
KBF Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Hva med å lage sticky av denne?? Posten inneholder jo veldig mange gode måter på å skaffe seg kjekke "leketøy" på "lovlig" hos den kjære. Vet hvordan det kan være, eksen likte ikke at jeg kjøpte ting til pc'n min så ofte. Quote;"Har du bruk for da?? Og ka ska du me endå meir plastik skit?" Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Føler at det meste av triks her inne kommer ikke til å funke for min del, siden når jeg kjøper noe nytt har jeg en så trang til å vise det frem til familie.. Akkurat nå, pappa/mamma/søss/bror men ser for meg at det kommer til å fortsette med dame.. "SE HVA JEG HAR KJØPT, ANLEGG TIL 20k! " Eneste håp for meg må være å skaffe meg dame med data-interesser som skjønner når jeg vil ha et nytt GFX kort til 5k fordi 20fps duger ikke lenger.. Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Gi henne en bukett med roser, god middag og verdens beste sex. Da tenker hun nok ikke sååå mye på det kamraet på noen uker.. Lenke til kommentar
Initium Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 ---og verdens beste sex. ...det kamraet på noen uker.. Du er tydligvis ikke gift eller samboende; ser jeg. Et sånt stunt virker noen TIMER, ikke uker. Initium Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Vel problemet med det siste trikset, er at det er greit husvaranen får roser, god middag og verdens beste sex, men det siste ender jo jeg opp med å få også... Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Gi henne en bukett med roser, god middag og verdens beste sex. Da tenker hun nok ikke sååå mye på det kamraet på noen uker.. 5515369[/snapback] Tror det kanskje blir du som ikke tenker på det kamera på noen uker 1 Lenke til kommentar
olemm Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Igrunn trodde jeg at gjennsidig ærlighet var et av de fremste prinsippet samboerskap er tuftet på; så så lenge pengebruk ikke er over evne, går utover basisbehov eller felles goder (type ferie, bil o.l.) så bør en strengt tatt ha rom for å bruke penger på det en selv har lyst på (jeg har riktignok ikke unger). Det forutsetter imidlertid gjensidighet, jeg vet med meg selv at i det øyeblikket jeg kommenterer, vesker, sko, de 200 flaskene med negllakk i kjøleskapet så er all disposisjonsrett borte. Imidlertid er det et triks jeg ikke har sett her som jeg mener at kan fungere dersom forhandlingene er helt låst: 1. Ta med deg brosjyrer fra Suzuki, Ducati, Buell osv. hjem. La ligge strategisk til sammen med finansieringsplan og eventuelle brosjyrer fra kjøreskole dersom det er nødvendig, og la gjerne prisanslag fra forsikringsselskapet ligge der. 2. mas om den J**la MCen, 0-100 på 2,3 sek, 1203 cc, 170 hester, moro moro moro etc. 3. Ta med en hjem med prøveskilter, en ekstra dress og INSISTER på at hun må være med. Kjør. Er du tøff, kjør hardt. 4. gjenta trinn 1 og 2, og trinn 3 hvis du mener det fremdeles er låst 5. Kom med "em.. jeg lurer på om det ikke er bedre at jeg skaffer meg en annen hobby jeg, noe som ikke er så dyrt, foto eller noe". Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 olemm har noen gode poeng.. Begynte selv å kjøre opp til MC, tok teorikurs, men istedenfor lappen så kom jeg hjem med ett 300D. Kanskje ikke planlagt, men fant ut at lappen til MC + selve sykkelen ble litt for dyrt Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 ---og verdens beste sex. ...det kamraet på noen uker.. Du er tydligvis ikke gift eller samboende; ser jeg. Et sånt stunt virker noen TIMER, ikke uker. Initium 5516083[/snapback] Hehe... Du snakker ut i fra personlige erfaringer her ja.. Nei, siden jeg er bare en liten 16 år gammel jente så er det kanskje ikke såå rart jeg ikke er gift. Men liker å tro det "trikset" ville funket, uansett... Lenke til kommentar
Colargol66 Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 (endret) Hmmm.. Hadde det ikke vært best om man hadde, som sagt litt lenger opp her, gjensidighet i forholdet? Man må jo være med på å dra lasset (les: Holde regningene unna, fylle opp sparekontoen, osv), men deretter må man da kunne bruke hva man vil av penger på seg selv (blomster o.l. til kona/kjæresten går under "osv") og det man vil ha? Hvis man har en annen halvdel som skal bestemme alt, så er det på tide å sette ned foten, evt bytte henne ut. Kan selvsagt skjønne utbygging av ting i stua som kanskje ikke er så veldig dekorativt, siden stua er et sted hvor man oppholder seg mye, ofte med gjester, men når det gjelder data, og man har den på soverommet, eller et eget rom, så skulle det egentlig ikke være noen diskusjon... En annen ting: Fikk denne linken av CastorFiber, og har vel ikke vært her inne på i hvertfall to år. Har byttet ISP (ip), og formattert pc flere ganger, så det er ingen cookie som ligger her. Men da jeg kom inn på siden via linken til CastorFiber, så var jeg logget inn... Noen som har et godt svar på dette? Endret 31. januar 2006 av Colargol66 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå