Gå til innhold

Hvordan lure kjerringa


Anbefalte innlegg

Mulig dette er litt dristig og waaay Off topic, men om det der er deg (Avataren) så ser du ut til å vite hva som er av sminke, og at de er flau over deg er lite sannsynlig :) At du er mer flau over de er det stor sjangs for, men slik er det hos alle.

Når du skal kjøpe deg kamera så må du huske på en ting, kjøper du Nikon kan du låne utstyr når du blir litt ledre og 3 års aldersforskjell mellom to personer ikke er big-deal (herregud, høres ut som om jeg er på sjekkern) men at du starter i en alder av 14 år, og er jente syns jeg er kjempepositivt. Selv var jeg 14 år da jeg kjøpte mitt Nikon D50, og kan vel si jeg har hatt fordel av å starte så tidlig, spesielt når jeg har hatt dette forumet til å lære meg ting, men også klare å stå imot sterk vind, for det er ikke tvil om at man må ha litt hard hud om man skal nå til topps, kyss klapp og klem funker bare til halveis, resten går faktisk på hva man klarer å produsere.

 

Får bare beklage skriveleifer, orker ikke gå over, hurtigsvar-funksjonen er crappy hos meg.

HAHAHA!

 

og ikke minst: 'det faktum at du er 14 år, og jente, synes jeg er kjempepositivt!"

 

:D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, PMnormal er jo akkurat like søt, men satte tidlig ned foten for tilnærmelser fra de kvinnelige brukerne på forumet (og Olsen, er det verdt å nevne).

 

Men fra spøk til revolver, jenter er hyggelige å ha på forumet, ikke fordi de er jenter, men fordi de er brukere med fotointeresse. Og da syns jeg de skal behandles som fotointeresserte brukere.

 

:)

Lenke til kommentar

Jeg ville beholdt D200, for den er verdt mindre. Marius trenger penger til ulovlig tilegnet cider på lørdagskvelden også. Med D700 i hus kommer ikke crophuset til å bli noe særlig brukt, og da er det like greit å velge D200. Marius har vel heller ikke vært 100% fornøyd med D300 heller, og med D700 så har han det høyiso-kameraet han ønsker seg. Og trenger strengt tatt ikke D300 lenger. Men et kamera i bakhånd i tilfelle kriser bør alle ha.

Lenke til kommentar
En gang i tiden handlet denne tråden om hvordan man skal få kjerringa til å tro at den nye D700-en er samme kamera som den gamle D40-en. Nå handler det nesten utelukkende om foreldre som enten er medgjørlige eller insisterer på boligsparing for unge. Ikke mye kjerring igjen i denne tråden. Har snittalderen sunket så mye siden tråden var ny?

 

Ja du sier noe der. Jeg kom til side 11 og da orket jeg ikke lese mer og hoppet rett til side 29. Nedtur...

 

Men for å forsøke å få snittalderen litt opp og tråden "back on topic" så kan jeg jo fortelle noe jeg har lært. Si aldri nei til noe kona vil. La henne få det som hun vil. Innkjøpsmessig, fritidsmessig og innredingsmessig. Når du da en gang i halvåret kommer med ditt ønske så har ikke hun samvittighet til å si nei. Funker som gull :)

 

Jeg fikk feks stereo til 5000 i fjor sommer pga det. Og no nylig fikk jeg ny pc til 9000 kr fordi jeg hadde vært så snill med henne mens hun var sykemeldt. Jeg elsker min kone :D

Lenke til kommentar
En gang i tiden handlet denne tråden om hvordan man skal få kjerringa til å tro at den nye D700-en er samme kamera som den gamle D40-en. Nå handler det nesten utelukkende om foreldre som enten er medgjørlige eller insisterer på boligsparing for unge. Ikke mye kjerring igjen i denne tråden. Har snittalderen sunket så mye siden tråden var ny?

 

Ja du sier noe der. Jeg kom til side 11 og da orket jeg ikke lese mer og hoppet rett til side 29. Nedtur...

 

Men for å forsøke å få snittalderen litt opp og tråden "back on topic" så kan jeg jo fortelle noe jeg har lært. Si aldri nei til noe kona vil. La henne få det som hun vil. Innkjøpsmessig, fritidsmessig og innredingsmessig. Når du da en gang i halvåret kommer med ditt ønske så har ikke hun samvittighet til å si nei. Funker som gull :)

 

Jeg fikk feks stereo til 5000 i fjor sommer pga det. Og no nylig fikk jeg ny pc til 9000 kr fordi jeg hadde vært så snill med henne mens hun var sykemeldt. Jeg elsker min kone :D

 

En må ta hensyn til faktumet at majoriteten på forumet ikke er gift eller gammel nok til å vurdere/kunne det :)

 

For min del så slipper jeg foreløpig billig unna. Ny data for video/bilderedigering er bestilt, men det var avtale mellom faren min og jeg, vi bare ungikk å informere tredje person for mye.

Fotoutstyret aksepterte de blankt, men de vet for så vidt hvor mye tid jeg bruker, og de selv kjøper jo for egne penger, så enn så lenge de ikke må betale noe er det mine penger.

 

Nå må bare D2h'en gjøres noe med da :p

Lenke til kommentar
Det høres ikke ut som noen fordelaktig avtale, Jigzaw. Hun får mer ut av "avtalen" enn deg. Men om kjærligheten er gjensidig og gadgetlust'en din er moderat så spiller det liten trille :)

Fotolæreren min kjøpte en hest til kona si. Han forklarte at når hun hadde tjent inn kostnadene for å kjøpe og fore hesten, kunne hun klage på fotoinnkjøpene hans.

 

;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Rettt og slett en genial kar han lærern din =)

 

Har i huset er det ikke mye å lure, fatters har nesten like mye peiling som meg og da er det vanskelig å snike seg unna med andre priser... Men nå tjener jeg faktisk inn penger takket være kameraet, så om jeg bruker mer penger på kamerautstyr gjør ikke stort ^^

Lenke til kommentar

Jeg synes det er veldig langt fra genialt å betale 3 ggr for mye for utstyret. For kostnadene i å holde hest er ganske høye, så den endelige prisen på utstyret blir uforholdsmessig dyr. Det må da finnes billigere bestikkelser enn det.

 

Det er en løsning som fungerer, men veldig langt fra genialt. Betaler du nok kan du jo kjøpe deg ut av hvilken som helst knipe, men ingen kan påstå at det er genialt. I dette tilfellet synes jeg faktisk det var litt dumt. Og skrytete av læreren. De typen skryt som kule lærere på videregående kan komme med.

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar

Noen tips fra en godt voksen mann:

 

Bygg goodwill : Ta masse bilder i familieselskaper m.m. (spesielt av konens familie) og du blir alles "fotohelt". Overdriv betydningen av dette - du kunne ikke tatt disse "familieskattene" uten godt utstyr

Tilby "opplæring" slik at fruen også kan benytte ditt dyrbare utstyr (hun sier trolig nei likevel).

 

Vær familiens økonomidirektør, med litt kreativ bokføring, blir det ofte litt penger til overs.

 

Påpek faktum. Fruen bruker tross alt mere på klær, sminke og annen stæsj, enn du gjør på foto.

 

VIKTIG : Ikke sitt hele døgnet på Akam

Endret av olar0701
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...