Gå til innhold

Hvordan lure kjerringa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Budsjettet steg raskt fra fem til sju tusen.

"Du kan jo ikke bruke 7000 på et kamera!" sier mamma og pappa.

"Klart jeg kan," sier jeg.

Men heldigvis kommer broren min meg til hjelp. Han argumenterer nemlig med at han kjøpte minst like dyr datamaskin da han var på min alder.

Jeg jobber jo, og bruker bare mine egne penger. Ser ikke helt problemet jeg ...

Men speilreflekskamera blir det jo uansett :cool:

Jeg har nesten samme problem her. Pappa synes det er fint at jeg skal kjøpe meg speilreflekskamera for en del av pengene jeg tjener i sommer. Han ville nok ha kjøpt et selv, hvis "kjerringa" var positiv til det. Pappa vil til og med sponse meg litt! Mamma derimot: "6000 kr på et kamera! Men du fikk jo nytt kamera i konfirmasjonsgave, og det er jo nesten nytt!"

Legger til at jeg er en 17 år gammel jente, som ble konfirmert for ca. 3 år siden. Mini mju'en jeg fikk er i tipp topp stand, men kan virkelig ikke måle seg med et speilreflekskamera.

Lenke til kommentar

Min far har mer forståelse, men mener fortsatt jeg bør spare. Forståelsen kommer vel klart frem av signaturen min, OM-2, (OM-1, ødelagt), 28/2.0 og 50/1.8 (+ Vivitar 50-150/3.5, med mellomring stuck).

Han har dog enda vanskelig for å forstå at jeg har behov for en tele. Jeg prøver å forklare ham at man faktisk blir bortvist om man løper ut på banen under fotballkamper i tredjedivisjon, og at det derfor ikke er praktisk med 54mm som lengste tele.

Akk, livet er kjipt.

Lenke til kommentar

Hm, foreldrene mine må være fra en annen planet:

Nikon D300 + 18-200 VR; Å ja skal du ha nytt kamera? javel, dine penger

Nikon 70-200 VR: Hmm....er du sikker på at det er noe bra da? ja, ok, dine penger, jeg kjører deg for å hente det

Mac pro (står på lista): Ah, så moro, jeg kan legge inn litt på det så kan jeg bruke det med videoredigering også.

Moren min tier bare stille og smiler, hun forstår seg ikke på dette, og faren min bare bryr seg ikke. De er bare lei av at jeg ikke gjør noe på impuls, nevner det en del og at det tar tid før jeg kjøper.

Og ja, jeg sparer 3/4 av inntekten min til leilighet, resten går til blant annet dette :)

Endret av Christian86
Lenke til kommentar

Jeg husker de som pleide å rope slik til andre ungdommer på gaten i min ungdom. Det er de samme som hevder at de har vært lenge til sjøs før de ble uføretrygdede i en alder av 36 år. Tilsynelatende uten grunn. Så forsiktig nå, Marius. Det er mulig det ligger en forbannelse over slik fordomsfull erting...

Lenke til kommentar
Jeg husker de som pleide å rope slik til andre ungdommer på gaten i min ungdom. Det er de samme som hevder at de har vært lenge til sjøs før de ble uføretrygdede i en alder av 36 år. Tilsynelatende uten grunn. Så forsiktig nå, Marius. Det er mulig det ligger en forbannelse over slik fordomsfull erting...

Måtte le litt nå, men marius vet bedre, han kjenner tross alt en del til meg, med mindre han tror jeg lyver om bakgrunnen :)

Lenke til kommentar
Bærumsgutt...

You say that like it's a bad thing?!

Det er det fordi jeg bor geografisk godt til for å forklare pengebruken han ikke forstår. Jeg forstår han egentlig, men syns det er litt synd i at han ikke ser gleden i at han kan fikle med mye av det jeg kjøper og teste gratis før han må kjøpe :p

Det greier i det minste bestevenninen min i Bergen, hun koser seg over utstyret jeg kjøper for hun elsker å klå på det.

edit:; marius, hvordan greide du å tolke det slik? Jeg vet at etter samtalene på msn så gir du et koffertinntrykk til tider, men så trillebag mentalitet da? :p

Endret av Christian86
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...