tomsi42 Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Noen ganger er det en fordel å være ungkar. Den eneste jeg lurer, er meg selv. Tom Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Jeg er glad jeg kjøper så rimelig utstyr, så slipper jeg å lure meg selv også Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Mamma ble litt sur når jeg plutselig fikk Sigma 30/1.4 levert på døren Etter det har jeg roet ned med fotoutstyret - har jo alt jeg trenger. Blir verre når det kommer pakke fra polen nå snart, hvordan skal jeg bortforklare en god gammeldags barberkniv når jeg har to fult fungerende høvler og en liksomkniv fra før? Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Etter det har jeg roet ned med fotoutstyret - har jo alt jeg trenger. Det sa jeg også, for 50.000 kroner siden.. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Mamma ble litt sur når jeg plutselig fikk Sigma 30/1.4 levert på døren Etter det har jeg roet ned med fotoutstyret - har jo alt jeg trenger. Blir verre når det kommer pakke fra polen nå snart, hvordan skal jeg bortforklare en god gammeldags barberkniv når jeg har to fult fungerende høvler og en liksomkniv fra før? Skjeggstubbene har blitt så mye grovere at jeg får prøve denne først,virker ikke dette,så får jeg skaffe meg en vinkelkutter/sliper Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Litt på siden av temaet... Jeg jobbet i en av landets største musikkforretninger (instrumenter) for noen år siden da ett par dukket opp hvor han lurte på kromatisk munnspill (Sigmund Groven typen, kostet fra ca 1300 kr på den tida og er en del større enn bluesmunnspill). Legger fram noen aktuelle modeller på disken og forklarer forskjeller og priser. Da sier hun "så dyrt"... Det visste seg ikke å være så lurt da han klikket på alle 12 sylinderne og brølte ut følgende: "enn du da - som har klesskap på kleskap fullt av klær som du faen aldri bruker, og hvem har betalt for de ?" Det ble munnspill. Hadde forøvrig også flere kunder hvor ting ble sendt til jobben, og da Yamaha lanserte en blå "techno" synth fikk de klager fra en norsk kunde som hadde hjemmestudio i kjelleren, hadde fram til da går greit å bytte ut synthersizere og stash da de stort sett så like ut for kjærringa. Den blå derimot fikk alarmklokkene til å ringe. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Da jeg skifte fra transistor til rør gikk det heller ikke helt upåaktet hen, men heldigvis falt designet i smak. Guttungen er gammel nok til å forstå at man tar ikke på glødende lyspærer. Eller ting som ligner på det. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Glødende rør er trivelige Forøvrig kan jeg ikke annbefale å røre de, skumpet borti med en albue under litt stresset serverfeilsøking ved siden av forsterkeren, og det var ikke bra. Effektrørene mine holder en overflatetemperatur på ca 110C Lenke til kommentar
fuzzped Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Skal nok ta i bruk noen av disse metodene på fredag da det skal investeres i mitt første digitale speilreflekskamera. Gleder meg som en unge, men mamma mener dette er unødvendig bruk av penger, svært unødvendig. Men da er det bare å ta i bruk motargumenter som: Hvor mye kostet båtene deres? Er ikke det en hobby? 250.000, javel? Kamera til 5500, ikke i nærheten. Tjener mine egne penger, I do what i want. Har forresten prøvd ut den teknikken med å gjemme de nyinnkjøpte vidunderene. Det funket i ca 6 timer. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Det å gjemme det funker ikke når du skal ha ditt første kamera... Si hva du har tenkt å gjøre, og gjør det, de kan ikke nekte deg når du bruker egne penger... Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Det er ganske vanlig for folk i alle aldre å se på andres interesser som unødvendige, hvis man ikke deler dem selv. Slikt skal man ikke la seg stoppe av. I hvertfall ikke når det er en så beskjeden sum som 5500. Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Når man derimot har dyrere kamera enn båt er det på tide å tenke seg om. Lenke til kommentar
anonymmmmmm Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Budsjettet steg raskt fra fem til sju tusen. "Du kan jo ikke bruke 7000 på et kamera!" sier mamma og pappa. "Klart jeg kan," sier jeg. Men heldigvis kommer broren min meg til hjelp. Han argumenterer nemlig med at han kjøpte minst like dyr datamaskin da han var på min alder. Jeg jobber jo, og bruker bare mine egne penger. Ser ikke helt problemet jeg ... Men speilreflekskamera blir det jo uansett Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Kanskje de vil du skal betale for deg hjemme? Hvis ikke er det mulig de ønsker at du bruker opp pengene på unødvendig dyre moteklær, ekstraordinært høye hårprodukt-budsjetter eller alkohol. Slik som de fleste andre på din alder. Hvis du går i veldig stygge klær kan det hende at de er flaue av deg, og ønsker at du brusher opp utseende litt... Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Wheaten: Alder? Skjønn? Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 00:22, våken siden 06:00... Lenke til kommentar
anonymmmmmm Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 (endret) Jeg er 14 år og jente. Men "skjønn" tror jeg nok ikke jeg er. Klær, hårprodukter og alkohol har jeg vel egentlig aldri brydd meg om. Foto, hund og html/css-programmering derimot ... Jeg er nok en ganske unormal 14-åring når jeg tenker meg om. Men jepp, de er nok flaue av meg. Omtrent like flaue som jeg er av dem? Edit: Det med å bruke mine egne penger gjelder bare kameraet altså. Jeg har fått meg jobb kun for å betale for kamera. Bortskjemt? Endret 9. juli 2008 av Wheaten Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Jeg er 14 år og jente. Men "skjønn" tror jeg nok ikke jeg er. Klær, hårprodukter og alkohol har jeg vel egentlig aldri brydd meg om. Foto, hund og html/css-programmering derimot ... Jeg er nok en ganske unormal 14-åring når jeg tenker meg om. Men jepp, de er nok flaue av meg. Omtrent like flaue som jeg er av dem? Edit: Det med å bruke mine egne penger gjelder bare kameraet altså. Jeg har fått meg jobb kun for å betale for kamera. Bortskjemt? Det er godt å se at det er ungdom som er intereseert i noe annet enn enkle materialistiske goder og trendy status. Dine forelde vet ikke hvor heldige de er som har en datter som har en sunn hobby. Stå på Tom Lenke til kommentar
anonymmmmmm Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 (endret) Tror nok de er ganske stolte av meg, til tross for min totale mangel på ballfølelse og talent innen alt som heter ballsport. Jeg fikk jo tross alt sterk femmer i både naturfag og matte Men nå må jeg i seng. Skal jo på jobb i morgen! :!: Endret 9. juli 2008 av Wheaten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå