Gå til innhold

Hvordan lure kjerringa


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Trodde det var du k-ryeng som ikke hadde kjøpt noe på 2 år... Hvorfor ikke holde den ut et år til?
Nei, det tror jeg ikke er meg... Jeg kjøpte D70s i fjor høst, men fant til vettet rundt juletider - solgte Nikonen og kjøpte Samsung/Pentax... ;-)

 

Finner mer og mer ut at det er det rette systemet for meg, selv etter å ha tafset litt på D3 med 14-24 og noe av Jamm sitt herrrlige Nikon-utstyr (D300, 17-55, 24-70, 70-200VR, 14-24 +++). Joda, byggekvaliteten på Nikon er overlegen, men jeg liker ergonomien til Pentax bedre. D3 ligger svært behagelig i hånden - men Nikon har seriøst en jobb å gjøre når det gjelder vertikalgrep!!! D80 sitt er heller ikke mye å skryte av, men for å være helt ærlig ligger det bedre i hånden enn D3 sitt. Det vanlige grepet derimot, er überbra på D3.

Lenke til kommentar
Vertikalgrepene er ikke noe tess, det er jeg enig i, men D3 sies å skal være likt som hovedgrepet, forran, men bak er den litt kantete.
Det er ikke likt foran heller - det kan jeg si med en gang. Mindre plass til fingrene "innover" i huset. Jeg var virkelig skuffet over det, det kan da ikke være så vanskelig å lage de grepene helt like???

 

Var ikke lenge siden jamm hadde D80 og 18-200mm, så ting har gått raskt i det siste, slikt som skjer når flyene ikke har noen feil ;)
Han har dem ennå - kassert etter en tur i ørkenen...
Lenke til kommentar
Vertikalgrepene er ikke noe tess, det er jeg enig i, men D3 sies å skal være likt som hovedgrepet, forran, men bak er den litt kantete.
Det er ikke likt foran heller - det kan jeg si med en gang. Mindre plass til fingrene "innover" i huset. Jeg var virkelig skuffet over det, det kan da ikke være så vanskelig å lage de grepene helt like???

 

Hmm, da er vel ryktene jeg har hørt usanne... Har ennå ikke fått sett D3 live...

 

Var ikke lenge siden jamm hadde D80 og 18-200mm, så ting har gått raskt i det siste, slikt som skjer når flyene ikke har noen feil ;)
Han har dem ennå - kassert etter en tur i ørkenen...

 

la meg spesifisere:

Var ikke lenge siden jamm hadde kun D80 og 18-200mm

 

Jeg skulle gjerne sett litt på hans utstyr... ooops, skal jo det i morgen :D

 

Hans 17-55mm er solgt.

Endret av Mr. Olsen
Lenke til kommentar
.....

Var ikke lenge siden jamm hadde D80 og 18-200mm, så ting har gått raskt i det siste, slikt som skjer når flyene ikke har noen feil ;)

Masse betalt sløving...

Kjöpte meg en 200-400/4 idag. Hvordan jeg skal få den hjem i LP Vertex 200 bagen ? Kommer jeg med den orginale 200-400/4 sekken blir nok madamen litt skeptisk.

Har fått nedi alt utenom SB800 og 24-120. Solgte 300/2.8 så muligens ser ikke madamen forskjell. Hun har lovet å väre "Sherpa" på et par fjellturer i sommer.

Tips mottas med takk.

 

EDIT: Hun skal bli med på Nascar tur til Talladega, og Drag i Atlanta nå i slutten av April.

For lite feil på flyene gir tid til "Net-Shopping" :whistle:

 

post-99540-1207767662_thumb.jpg

Endret av Jamm
Lenke til kommentar
Hele ryggsekken ;)

 

200-400mm er massiv, du må poste bilder av den påmontert!

Da må du nok vente til Mai engang, kommer meg ikke hjem før. Har bare med meg D300 huset. :)

 

EDIT: Får starte med å finjustere AF på 200-400. Madamen blir skeptisk dersom jeg rigger meg til hjemme for å finjustere. Da kommer vel spørsmålet "Hvorfor gjør du dette igjen?"

 

Dersom hun finner ut at vekta på sekken har økt, må jeg vel starte med forhandlinger igjen. Muligens en tur til Denver i Juli blir straffen for den økte vekta. :wallbash:

Endret av Jamm
Lenke til kommentar
Hun ser da ikke forskjell, og er du redd for at hun skal merke vekta får du bære selv ;)

 

D300 og?

Bære selv? hva skal man da med en Sherpa? :innocent:

Må nok kalkulere inn kostnaden med en tur til Denver i 200-400/4 pris kalkylen. :hmm:

 

Heldighvis har ikke Nikon vist et FF hus i D300 størrelse, så ingen nye forhandlinger i nærmeste fremtid. :thumbup:

 

EDIT: Nå må jeg bare bli kjent med alle knappene på 200-400 før turen. Det å måtte finne frem bruksanvisningen, vil virke direkte avslørende. :blush:

Endret av Jamm
Lenke til kommentar
He he he. Alt kan skje med meg, men at det større femsifret beløp faller ned i fanget på meg skjer dessverre helle sjelden. Jeg må nok nøye meg med den 28mm-eren som dukker opp i posten i morgen. I wish I wish....

 

Er det 28 f/2,8 - Du har jo pratet om å kjøpe det objektivet i årevis.

Jepp, og på sist lørdag kom det endelig i posten. Jeg var rimelig spent på kvaliteten, siden det er notorisk beryktet for en svært varierende produksjonskvalitet. Jeg har vært veldig heldig, for å si det slik. Det er faktisk helt knall på alle områder sett bort fra kvaliteten på bokeh-en. Den er bedre enn de verste, men langt fra blant de beste. Jeg har altså fått meg nytt allround-objektiv, og kommer neppe til å ta særlig mange bilder med normalzoomen i framtiden. Endelig lever jeg opp til navnet mitt :new_woot:

 

Edit: En bekjent av meg har kjøpt D3, og jeg fikk prøve det med en over 30 år gammel 105mm. Jeg holdt på å miste fatningen et øyeblikk, men tok meg kjapt inn igjen.

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar
Endelig lever jeg opp til navnet mitt :new_woot:

Takket være dine tanker rundt fast normal-optikk og full-format; vår diskusjon rundt Olympus XA, og en liten runde med meg selv, så har jeg endt opp med en EF 24mm f/2.8. For meg, så passer den brennvidden som hånd i hanske; jeg regner med at det er der 28mm er for deg.

 

Håper på flere spennende bilder fra din kant.

 

Tom

 

edit: noen leifer

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...