Bruker-93156 Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Trodde det var du k-ryeng som ikke hadde kjøpt noe på 2 år... Hvorfor ikke holde den ut et år til? Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Trodde det var du k-ryeng som ikke hadde kjøpt noe på 2 år... Hvorfor ikke holde den ut et år til?Nei, det tror jeg ikke er meg... Jeg kjøpte D70s i fjor høst, men fant til vettet rundt juletider - solgte Nikonen og kjøpte Samsung/Pentax... ;-) Finner mer og mer ut at det er det rette systemet for meg, selv etter å ha tafset litt på D3 med 14-24 og noe av Jamm sitt herrrlige Nikon-utstyr (D300, 17-55, 24-70, 70-200VR, 14-24 +++). Joda, byggekvaliteten på Nikon er overlegen, men jeg liker ergonomien til Pentax bedre. D3 ligger svært behagelig i hånden - men Nikon har seriøst en jobb å gjøre når det gjelder vertikalgrep!!! D80 sitt er heller ikke mye å skryte av, men for å være helt ærlig ligger det bedre i hånden enn D3 sitt. Det vanlige grepet derimot, er überbra på D3. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Vertikalgrepene er ikke noe tess, det er jeg enig i, men D3 sies å skal være likt som hovedgrepet, forran, men bak er den litt kantete. Var ikke lenge siden jamm hadde D80 og 18-200mm, så ting har gått raskt i det siste, slikt som skjer når flyene ikke har noen feil Masse betalt sløving... Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Vertikalgrepene er ikke noe tess, det er jeg enig i, men D3 sies å skal være likt som hovedgrepet, forran, men bak er den litt kantete.Det er ikke likt foran heller - det kan jeg si med en gang. Mindre plass til fingrene "innover" i huset. Jeg var virkelig skuffet over det, det kan da ikke være så vanskelig å lage de grepene helt like??? Var ikke lenge siden jamm hadde D80 og 18-200mm, så ting har gått raskt i det siste, slikt som skjer når flyene ikke har noen feil Han har dem ennå - kassert etter en tur i ørkenen... Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 (endret) Vertikalgrepene er ikke noe tess, det er jeg enig i, men D3 sies å skal være likt som hovedgrepet, forran, men bak er den litt kantete.Det er ikke likt foran heller - det kan jeg si med en gang. Mindre plass til fingrene "innover" i huset. Jeg var virkelig skuffet over det, det kan da ikke være så vanskelig å lage de grepene helt like??? Hmm, da er vel ryktene jeg har hørt usanne... Har ennå ikke fått sett D3 live... Var ikke lenge siden jamm hadde D80 og 18-200mm, så ting har gått raskt i det siste, slikt som skjer når flyene ikke har noen feil Han har dem ennå - kassert etter en tur i ørkenen... la meg spesifisere: Var ikke lenge siden jamm hadde kun D80 og 18-200mm Jeg skulle gjerne sett litt på hans utstyr... ooops, skal jo det i morgen Hans 17-55mm er solgt. Endret 4. april 2008 av Mr. Olsen Lenke til kommentar
pederk Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Forhåpentligvis kan jeg snart fortelle dere hvordan man lurer kjerringa til å kjøpe 85mm f/1.8. Lenke til kommentar
Jamm Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 (endret) .....Var ikke lenge siden jamm hadde D80 og 18-200mm, så ting har gått raskt i det siste, slikt som skjer når flyene ikke har noen feil Masse betalt sløving... Kjöpte meg en 200-400/4 idag. Hvordan jeg skal få den hjem i LP Vertex 200 bagen ? Kommer jeg med den orginale 200-400/4 sekken blir nok madamen litt skeptisk. Har fått nedi alt utenom SB800 og 24-120. Solgte 300/2.8 så muligens ser ikke madamen forskjell. Hun har lovet å väre "Sherpa" på et par fjellturer i sommer. Tips mottas med takk. EDIT: Hun skal bli med på Nascar tur til Talladega, og Drag i Atlanta nå i slutten av April. For lite feil på flyene gir tid til "Net-Shopping" Endret 9. april 2008 av Jamm Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Jeg kan passe på den for deg Lenke til kommentar
Jamm Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Jeg kan passe på den for deg Heile ryggsekken eller bare det som regnes som overvekt Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Hele ryggsekken 200-400mm er massiv, du må poste bilder av den påmontert! Lenke til kommentar
Jamm Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 (endret) Hele ryggsekken 200-400mm er massiv, du må poste bilder av den påmontert! Da må du nok vente til Mai engang, kommer meg ikke hjem før. Har bare med meg D300 huset. EDIT: Får starte med å finjustere AF på 200-400. Madamen blir skeptisk dersom jeg rigger meg til hjemme for å finjustere. Da kommer vel spørsmålet "Hvorfor gjør du dette igjen?" Dersom hun finner ut at vekta på sekken har økt, må jeg vel starte med forhandlinger igjen. Muligens en tur til Denver i Juli blir straffen for den økte vekta. Endret 9. april 2008 av Jamm Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Hun ser da ikke forskjell, og er du redd for at hun skal merke vekta får du bære selv D300 og? Lenke til kommentar
Jamm Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 (endret) Hun ser da ikke forskjell, og er du redd for at hun skal merke vekta får du bære selv D300 og? Bære selv? hva skal man da med en Sherpa? Må nok kalkulere inn kostnaden med en tur til Denver i 200-400/4 pris kalkylen. Heldighvis har ikke Nikon vist et FF hus i D300 størrelse, så ingen nye forhandlinger i nærmeste fremtid. EDIT: Nå må jeg bare bli kjent med alle knappene på 200-400 før turen. Det å måtte finne frem bruksanvisningen, vil virke direkte avslørende. Endret 10. april 2008 av Jamm Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Sherpa bærer øl, mat og klær opp til toppen, du bærer utstyret... Du vil vel ikke bære det tyngste selv? Mer enn AF/MF og VR/No VR? Lenke til kommentar
Jamm Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 .....Mer enn AF/MF og VR/No VR? Der er 3 brytere og 5 knapper i forbindelse med AF, 4 av knappene har samme funksjon. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Bare finn fram noe sandpapir, spakkel og svartmaling så fjerner du vel overflødige knapper Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 (endret) He he he. Alt kan skje med meg, men at det større femsifret beløp faller ned i fanget på meg skjer dessverre helle sjelden. Jeg må nok nøye meg med den 28mm-eren som dukker opp i posten i morgen. I wish I wish.... Er det 28 f/2,8 - Du har jo pratet om å kjøpe det objektivet i årevis. Jepp, og på sist lørdag kom det endelig i posten. Jeg var rimelig spent på kvaliteten, siden det er notorisk beryktet for en svært varierende produksjonskvalitet. Jeg har vært veldig heldig, for å si det slik. Det er faktisk helt knall på alle områder sett bort fra kvaliteten på bokeh-en. Den er bedre enn de verste, men langt fra blant de beste. Jeg har altså fått meg nytt allround-objektiv, og kommer neppe til å ta særlig mange bilder med normalzoomen i framtiden. Endelig lever jeg opp til navnet mitt Edit: En bekjent av meg har kjøpt D3, og jeg fikk prøve det med en over 30 år gammel 105mm. Jeg holdt på å miste fatningen et øyeblikk, men tok meg kjapt inn igjen. Endret 11. april 2008 av PMnormal Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 (endret) Endelig lever jeg opp til navnet mitt Takket være dine tanker rundt fast normal-optikk og full-format; vår diskusjon rundt Olympus XA, og en liten runde med meg selv, så har jeg endt opp med en EF 24mm f/2.8. For meg, så passer den brennvidden som hånd i hanske; jeg regner med at det er der 28mm er for deg. Håper på flere spennende bilder fra din kant. Tom edit: noen leifer Endret 11. april 2008 av tomsi42 Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Det er lov å håpe. Jeg har allerede et par ganske pene og dekorative etter min test-tur søndag formiddag. Vi får se om jeg slenger dem ut i helgen. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Det er lov å håpe. Jeg har allerede et par ganske pene og dekorative etter min test-tur søndag formiddag. Vi får se om jeg slenger dem ut i helgen. Håper du legger ut et par bilder - det er jo sundt å få noen bilder å kikke på, som ikke er en del av aprilfesten. Tom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå