k-ryeng Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Svart speilrefleks er genialt finnes ikke ei kjerring i verden som ser forskjell på en olympus e-410 eller e-500. Eller fra olympus e-410 til Canond EOS 450. De ser svarte og har linse.Kvinner ser mer enn du tror. Jeg er ganske overbevist om at kona ville merke om jeg oppgraderte fra GX-10 til GX-20... Lenke til kommentar
RenPerle Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Svart speilrefleks er genialt finnes ikke ei kjerring i verden som ser forskjell på en olympus e-410 eller e-500. Eller fra olympus e-410 til Canon EOS 450. De ser svarte og har linse. Hmmmmmmmm, jeg er dame + jeg er gift = kjerring Skal love deg at jeg hadde sett forskjell. Lenke til kommentar
ictys Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Svart speilrefleks er genialt finnes ikke ei kjerring i verden som ser forskjell på en olympus e-410 eller e-500. Eller fra olympus e-410 til Canon EOS 450. De ser svarte og har linse. Hmmmmmmmm, jeg er dame + jeg er gift = kjerring Skal love deg at jeg hadde sett forskjell. Kjerring! Kjerring! Kjerring! - dere er like alle sammen, svære i kjeften. Du hadde IKKE sett forskjell :!: Til Moderator: burde ikke denne tråden stenges for det "svake kjønn"? Lenke til kommentar
RenPerle Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Svart speilrefleks er genialt finnes ikke ei kjerring i verden som ser forskjell på en olympus e-410 eller e-500. Eller fra olympus e-410 til Canon EOS 450. De ser svarte og har linse. Hmmmmmmmm, jeg er dame + jeg er gift = kjerring Skal love deg at jeg hadde sett forskjell. Kjerring! Kjerring! Kjerring! - dere er like alle sammen, svære i kjeften. Du hadde IKKE sett forskjell :!: Til Moderator: burde ikke denne tråden stenges for det "svake kjønn"? Nå er det jeg som er den fotogale her i huset, og det er jeg som eier alt fotoutstyret her. Så jeg skal love at jeg hadde sett forskjell. Ang siste kommentaren din, så trodde jeg ikke at du var en slik pyse. Lenke til kommentar
kvase Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Synes denne tråden skal være åpen for begge kjønn vi gutta har så mye å lære av hunkjønnet -(kjærringa) kvinner har lært seg en geniun måte å retferdig gjøre ting de fore tar seg å der har vi gutta mye lære. se å lær slå hardt tilbake slik at dem forstår he he Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Svart speilrefleks er genialt finnes ikke ei kjerring i verden som ser forskjell på en olympus e-410 eller e-500. Eller fra olympus e-410 til Canon EOS 450. De ser svarte og har linse. Hmmmmmmmm, jeg er dame + jeg er gift = kjerring Skal love deg at jeg hadde sett forskjell. Kjerring! Kjerring! Kjerring! - dere er like alle sammen, svære i kjeften. Du hadde IKKE sett forskjell :!: Til Moderator: burde ikke denne tråden stenges for det "svake kjønn"? Du får meg til å undre litt på hvor mange "kjerringer" (sambo eller kone) du har hatt. Samtlige av mine ville ikke hatt noe problem med å se forskjell på en E 410 og en Eos, til og med en Eos 20 til 30 ville raskt blitt avslørt av den større skjermen. Det siste er likevel en tjangs som kan være verdt å ta, for hvis hun sjelden bruker kameraet selv så kan det hende at hun ikke merker seg den større skjermen (håpe håpe håpe). Egentlig så hadde det ikke vært så veldig stort problem for meg. Hvis ikke skiftet hadde betydd at guttungen måtte leve på kneip, så hadde enhver teknisk investering medført en veritabel storm. Hvis ikke det er tilfellet, så hadde skiftet vært helt ok hvis hun hadde overtatt min gamle 20D som plaster på såret. Noen som har tenkt på det som argument? Det kan jo løse enhver slik floke for mange av oss. Mange ikke-fotograferende "kjerringer" kunne også tenkt seg en kul slr, hvis de ikke må betale for den selv. Gode bilder liker alle å ta, og med responsen til en slr er det enklere å fange barna i lek. Hvis med den kvinnen som ikke elsker å ta bilder, og mest av alt vise bildene til sine venninner, av sine barn. Barnebilder er jo ofte det som alle kvinnene på kontoret samler seg for å diskutere og kikke på. Da er det jo ekstra gøy når bildene er skikkelig gode, slik at "kjerringa" kan få skryt av sine venninner for de gode bildene hun tar. Derfor finnes det en god metode for å få lov til å kjøpe et nytt kamera som jeg tror vi ikke har tatt opp før: La henne ta bilder av barna i lek på en bursdag eller lignende. Da kan du nevne i en bisetning i etterkant at hun skal få din gamle D70 når du får samlet sammen penger til en D300. Så enkelt kan det være. Hvorfor be om "kjerringråd" når det er "kjerringa" som er fienden? Slike råd vil jo evt. handle om hvordan de kan få gubben til å ikke kaste bort pengene på unødvendig dyre leketøy, he he. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Svart speilrefleks er genialt finnes ikke ei kjerring i verden som ser forskjell på en olympus e-410 eller e-500. Eller fra olympus e-410 til Canon EOS 450. De ser svarte og har linse. Hmmmmmmmm, jeg er dame + jeg er gift = kjerring Skal love deg at jeg hadde sett forskjell. Ettersom jeg kjenner denne damen, så kan jeg bekrefte at hun ikke lar seg lure. Gubben derimot; der er jeg litt usikker Tom Lenke til kommentar
JanAri Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Herre jesus krist MANN Hva i all verden er det dere lager sånn kaos i huene deres for. Det er vel bare å si at dette ønsker jeg Kjøpe det dersom du har råd. Går det på bekostning av andre ting , ja da forstår jeg. >MEN da er DERE vel smarte nok til å vente med kjøpet til senere Eller.................. Hjemmet er vel fullt av må ha bare må ha ting som brukes av og til eller skjeldent. Skjerp DOKK Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Den forstod jeg ikke helt? Regner med at du har kone, barn og skvis siden du uttaler deg så sterkt. Lenke til kommentar
JanAri Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Den forstod jeg ikke helt? Regner med at du har kone, barn og skvis siden du uttaler deg så sterkt. Joda det er barn og det hele i hjemmet mitt. Men hva var uklart, mener selv jeg var ganske så klar. Lenke til kommentar
Flums Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Selv ser jeg ikke problem i det hele tatt. Skaff deg et kredittkort med en grei grense på 10-15000. Så kaller du det fotokortet, og betaler en viss sum hver måned. På den måten er alt du trenger alltid en liten fast kostnad. På den måten kan man ofte kjøpe nye ting Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Selv ser jeg ikke problem i det hele tatt. Skaff deg et kredittkort med en grei grense på 10-15000. Så kaller du det fotokortet, og betaler en viss sum hver måned. På den måten er alt du trenger alltid en liten fast kostnad. På den måten kan man ofte kjøpe nye ting Er det slikt du finansierer dine ting? Hørtes jo egentlig relativt smart ut, forutenom at kredittkort er litt dyrt. Man bør ihvertfall tenke seg to ganger før man maxer et kredittkort. Man kan jo gjøre det "motsatt", legg av en liten sum hver måned og når kontoen er +10000-15000 så tømmer man kontoen Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Apropos bruken av ordet "kjerring": Lytt litt på ordet. Det stammer fra Ordet kjær og ordet ing. Det er altså en person man har kjær. Kjerring har etter min mening fått et ufortjent negativt preg over seg. Kjerring er et positivt og rosende ord. Lenke til kommentar
kuami Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Trenger dere altså unnskyldninger/tillatelser/godkjenninger fra fruene??? Har ikke alle lov til å ha en hobby...eller 5! Skal vi starte en diskusjon om pengebruk på personlige ting (noe fotoapparat IKKE er). Spør da kona/sambo el: Hvor mye har du brukt på klær/smykker/kafèbesøk etc??? Og dette går kun til DEM...du vil vel ikke gå i dameklær??!! Kona mi sikler nå etter en boblejakke til 3000!! Har du penger så kjøp. Det er dine penger, så jeg regner med at du kan prioritere dette selv. Noen bruker 700.000 på bil. Andre kjøper hytter i hytt...og pine for millioner. DA kan noen og enhver bli svett under linsa. Men for en skarve 5-7.000!!! NO WORRIES. ...så lenge du ikke stanger i taket på kredittkortgrensene. Lenke til kommentar
Snirfle Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Er ikke kamera personlig? Jeg trenger heldigvis ikke å lure gubben. Vi sitter snart med tre systemer og feriepengene mine er allerede øremerket objektiv(er) og E-420 med pancake. Uten så mye som et pip fra han jeg deler bad med. Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Anser mitt kamera som meget personlig. Glæfser hvis noen prøver å ta det. Men antar det blir lite kamerastæsjkjøping fremover, akkurat kjøpt hus så da blir ikke objektivkjøp etc så veldig høyt prioritert. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Jeg trenger heldigvis ikke å lure gubben. Vi sitter snart med tre systemer og feriepengene mine er allerede øremerket objektiv(er) og E-420 med pancake. Uten så mye som et pip fra han jeg deler bad med.Har ikke dere flere systemer (hvis dere tar med analoge)? Hørte snakk om at dere kanskje skulle ha hvert deres E-420 med pancake også ;-) Lenke til kommentar
Snirfle Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Hva han bruker penger på er ikke min bissniss. Og ja, det ligger et Hasselblad ett eller annet sted, ja. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Hva han bruker penger på er ikke min bissniss. Og ja, det ligger et Hasselblad ett eller annet sted, ja. Var det jeg trodde :-) Lenke til kommentar
Snirfle Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Det hadde vært så mye bedre for økonomien om jeg ikke var sammen med en kamerageek. Jeg skulle nesten ønske jeg måtte benytte meg av tipsene her for å få kjøpt meg noe. *snart fattiglus* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå