Bruker-93156 Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Jeg ser ikke helt likheten i sakene. Har mora di egentlig noe med hva du bruker egne penger på? Har dere felles økonomi? Modern mener du? Kjetil, jeg er ikke gift ennå Nei, de mener jeg bør spare pengene.. Lenke til kommentar
ictys Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Penger skal brukes ikke spares sier jeg til kjerringa - det er hun enig i. Hun bruker de jeg er blakk. Kan ikke kjøpe nytt kamera - nye gardiner er mye viktigere. Siste vi kjøpte nye gardiner ble hu drit-sur på meg jeg så det ikke engang - ikke det at jeg så det var noe galt med de gamle heller. Lenke til kommentar
JackSjiraff Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Bestilte ML-3 fra BHPhoto etter at dama hadde satt foten ned for mer utstyr. Det dumme var at den ble levert på døren av UPS mens jeg ikke var hjemme og hadde mobilen på lydløs, mens dama selvfølgelig var hjemme....... (de var så kjappe - 3 dager fra US!) Hadde egentlig tenkt å ta det trikset med å ha den en stund, for så å si; Nei denne? Den har vi jo hatt lenge! (som nevnt tidligere i tråden) Det første hun sa var: Du har fått en pakke! Hva har du kjøpt?? Shit! Hvordan takle noe slikt? Jo, spille den likegyldige: "Åja, den ja...." gå rett forbi pakken og ikke vie den noe oppmerksomhet! Snakke om helt andre ting, spise middag osv. La pakken stå. Sent på kvelden; hun har vent seg til at det ikke er noe viktig (!) og tror neppe det er dyrt. Pakker det opp, heldigvis er ikke denne fjernkontrollen noen store greier, dessuten er jo en vanlig fjernkontroll til TV'en noe billig drit, så. No problem! Lenke til kommentar
ictys Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Bestilte ML-3 fra BHPhoto etter at dama hadde satt foten ned for mer utstyr. Det dumme var at den ble levert på døren av UPS mens jeg ikke var hjemme og hadde mobilen på lydløs, mens dama selvfølgelig var hjemme....... (de var så kjappe - 3 dager fra US!)Hadde egentlig tenkt å ta det trikset med å ha den en stund, for så å si; Nei denne? Den har vi jo hatt lenge! (som nevnt tidligere i tråden) Det første hun sa var: Du har fått en pakke! Hva har du kjøpt?? Shit! Hvordan takle noe slikt? Jo, spille den likegyldige: "Åja, den ja...." gå rett forbi pakken og ikke vie den noe oppmerksomhet! Snakke om helt andre ting, spise middag osv. La pakken stå. Sent på kvelden; hun har vent seg til at det ikke er noe viktig (!) og tror neppe det er dyrt. Pakker det opp, heldigvis er ikke denne fjernkontrollen noen store greier, dessuten er jo en vanlig fjernkontroll til TV'en noe billig drit, så. No problem! Iskald, sånt takkler ikke jeg. Da begynner jeg å skjelve i buksene og svetten renner. Da sier hun med en gang:"HVA KOSTER DEN". Så begynner jeg å stamme og snøvle også må jeg ligge ute i garasjen en fjorten dagers tid, med klar beskjed om at "Neste gang da flytter jeg" Heldigvis så går det over etter 14 dager. Jeg har ett problem nå, det er egentlig ikke fotorelatert men går i tråden. Jeg har fått kontakt med en produsent av fluefiskestenger og de er veldig bra. Jeg kan få kjøpt billig noen prøver uten merke osv - veldig billig. Problemet er at de må jo faktisk sendes hjem til meg og da er sjangsene temmelig store på at det vil bli oppdaget av fruen. Pakke på døra er veldig dårligt nytt. Kan ikke sende de på jobben heller da det garantert vil bli snakket om og jeg og fruen jobber på samme sted (jada sexpress på jobben - skal melde dama). Så da får jeg heller glemme de stengene. Synd de ser skikkelig fine ut Jeg har jo "ett par" stenger fra før så jeg trenger de jo ikke, men... PS problemet er ikke når jeg har fått de i hus. Da forsvinner de i mengden. Sånn er det ikke akkurat med fotoutstyret da. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 (endret) Bestilte ML-3 fra BHPhoto etter at dama hadde satt foten ned for mer utstyr. Det dumme var at den ble levert på døren av UPS mens jeg ikke var hjemme og hadde mobilen på lydløs, mens dama selvfølgelig var hjemme....... (de var så kjappe - 3 dager fra US!)Hadde egentlig tenkt å ta det trikset med å ha den en stund, for så å si; Nei denne? Den har vi jo hatt lenge! (som nevnt tidligere i tråden) Det første hun sa var: Du har fått en pakke! Hva har du kjøpt?? Shit! Hvordan takle noe slikt? Jo, spille den likegyldige: "Åja, den ja...." gå rett forbi pakken og ikke vie den noe oppmerksomhet! Snakke om helt andre ting, spise middag osv. La pakken stå. Sent på kvelden; hun har vent seg til at det ikke er noe viktig (!) og tror neppe det er dyrt. Pakker det opp, heldigvis er ikke denne fjernkontrollen noen store greier, dessuten er jo en vanlig fjernkontroll til TV'en noe billig drit, så. No problem! Iskald, sånt takkler ikke jeg. Da begynner jeg å skjelve i buksene og svetten renner. Da sier hun med en gang:"HVA KOSTER DEN". Så begynner jeg å stamme og snøvle også må jeg ligge ute i garasjen en fjorten dagers tid, med klar beskjed om at "Neste gang da flytter jeg" Heldigvis så går det over etter 14 dager. Jeg har ett problem nå, det er egentlig ikke fotorelatert men går i tråden. Jeg har fått kontakt med en produsent av fluefiskestenger og de er veldig bra. Jeg kan få kjøpt billig noen prøver uten merke osv - veldig billig. Problemet er at de må jo faktisk sendes hjem til meg og da er sjangsene temmelig store på at det vil bli oppdaget av fruen. Pakke på døra er veldig dårligt nytt. Kan ikke sende de på jobben heller da det garantert vil bli snakket om og jeg og fruen jobber på samme sted (jada sexpress på jobben - skal melde dama). Så da får jeg heller glemme de stengene. Synd de ser skikkelig fine ut Jeg har jo "ett par" stenger fra før så jeg trenger de jo ikke, men... PS problemet er ikke når jeg har fått de i hus. Da forsvinner de i mengden. Sånn er det ikke akkurat med fotoutstyret da. Snakk med naboen... Så om du ikke trenger de andre stengene så kan du selge de samtidig som du får de nye, og bare putte de i posen. Kona merker garantert ikke forskjell, med mindre hun er interessert selv. Men om du må ha alle så er eneste måte å gjemme de. Et sted kona di aldri er, oppe på garasjetaket (Insiden) Endret 29. januar 2008 av Mr. Olsen Lenke til kommentar
onslow123 Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Få stengene sendt hjem. Om hun reagerer, så spør: " Hva har du kjøpt av kremer, sminke, parfyme eller klær i det siste?" Om du legger sammen verdien av et middels sminkeskap så får du mye bra fotoutstyr for det. Og for hva en kvinne bruker hos frisøren på et år, så kan du kjøpe nytt kamerahus, og da snakker jeg ikke entry-level. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Få stengene sendt hjem. Om hun reagerer, så spør: " Hva har du kjøpt av kremer, sminke, parfyme eller klær i det siste?" Om du legger sammen verdien av et middels sminkeskap så får du mye bra fotoutstyr for det. Og for hva en kvinne bruker hos frisøren på et år, så kan du kjøpe nytt kamerahus, og da snakker jeg ikke entry-level. Skummelt, men sant... Ville vært fett om vi gutta fikk has på alt det kvinnene kjøper til seg selv, som vi anser som unyttig. Da vil vi kunne kjøpe både det ene og det andre objektivet uten å få skyldfølelse... Ja jeg kjøpte Nikkor 17-55mm f/2.8, og HVA SÅ? Du kjøpte da Gucchi (Går ikke god for at det er skrevet rett) sko og pelskåpe forrige uke, skal vi ta en titt på prislappen der kankje, nei trodde ikke det... Lenke til kommentar
avo Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Hvis noen nå kan klare å fortelle hvordan man får satt opp høyttalere med lav WAF (Wife Acceptancy Factor) i stua, så er dagen reddet. Skulle gjerne ha plassert et par greie høyttalere der.. en sånn to meter høye.. Nå er ikke mine stuehøytalere mer enn ca 160 høye, og pene er de også, men likevel - det var ikke helt enkelt å få dem inn. Det løste seg fort når høytalerne på TVn på mystisk vis sviktet en dag, og hun ikke fikk lyd på Dr Phil. Jeg var ikke sen om å hjelpe - hm - jeg har jo de "søte små" høytalerne stående her - må bare få på en liten forsterker, så får du lyd. Når hun hadde lært seg å betjene forsterkeren var alt i orden, og jeg kunne sette inn lydkablene bak på dekoderen igjen uten at høytalerene har forsvunnet av den grunn Lenke til kommentar
ictys Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 En kompis av meg som jobber som vakmester på ei skole i Asker og Blærum fikk en dag se en tv som noen hadde kastet i skolens container. TV'en var ganske stor og så helt ny ut - så kompisen tok den inn for å se hva som var galt med den. Han liker å fikse sånne ting (vaktmestre er sånn) Da han skrudde på tv'en så var den helt fin bortsett fra at det ikke var lyd. Han skrudde da opp dekslet bak for å se hva det var, riktignok så stusset han litt da han så at skruene på dekselet ikke var skrudd skikkelig i. Da han åpnet dekselet så han straks hva som var galt - ledningene til høytalerne var klippet av, mest sansynlig med saks. Alle ledningene til alle høytalerne. Så han spleiset disse og fikk seg en ny gratis tv. Dette hadde (mest sansynlig skjedd) Han: Du jeg har lyst på ny tv. Hun: NEI, den vi har er nesten ny bla bla bla bla..... Han: klippe - klippe Åhhhh, tv'en virker ikke. Hun: Fiks den Han setter tv'en i garasjen ei uke: De sa på verksted den var ødelagt Hun: kjøp ny Han: Hei gutter lær av denne. NB ta ut strømmen før dere klipper ledninger, ev kan en liten tur i dusjen gjøre underverk med elektriske ting. Bare pass på å tørk det før hun kommer hjem. Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Hva skjedde når vaktmesteren kom hjem da? Vaktmesteren: Hei kjære, vi har fått oss ny TV! Kona: HVA?! Det har vi da ikke råd til. Vaktmesteren: Slapp av, jeg fant den i en container. Kona: Sikkert... Du sover på sofaen i kveld. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Hva skjedde når vaktmesteren kom hjem da? Vaktmesteren: Hei kjære, vi har fått oss ny TV! Kona: HVA?! Det har vi da ikke råd til. Vaktmesteren: Slapp av, jeg fant den i en container. Kona: Sikkert... Du sover på sofaen i kveld. ...rett foran den nye TV'n... Lenke til kommentar
ictys Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Hva skjedde når vaktmesteren kom hjem da? Vaktmesteren: Hei kjære, vi har fått oss ny TV! Kona: HVA?! Det har vi da ikke råd til. Vaktmesteren: Slapp av, jeg fant den i en container. Kona: Sikkert... Du sover på sofaen i kveld. ...rett foran den nye TV'n... HE HE HE HE HE HE :!: Åh, den var bare sinnsykt bra. Kona hans er faktisk vant med at han kommer hjem med alt mulig skrot som han "bare skal fikse". Hun ble visstnok kjempeglad for at han endelig drasset med seg noe hjem som kunne brukes. Han har garasjen fylt opp med så mye dritt at han snart ikke har plass til bilen - det meste ender opp i nevnte kontainer. Lenke til kommentar
vestax Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Her var det mye bra Jeg er kjempeheldig, min kjerring har null peiling på elektronikk osv. Her bestemmer jeg alt. (nesten). For en stund siden kjøpte jeg en DIGER fotosekk, med plass til mer utstyr enn jeg har (hadde ). Hvis jeg kjøper en linse til vil hun ikke merke noe. For henne ser alle linsene lik ut, og jeg passer på å aldri ta ut mer enn et ojektiv om gangen. Andre tips: Foto: Meld deg inn i en fotoklubb. Når du så kjøper deg noe nytt, si at du har lånt det hos en av de andre i klubben, når det har gått 1mnd, har hun glemt alt. Data/HI-FI: Hiv embalasjen, si at det var en B-vare som skulle sendes tilbake som du fikk til en ekstremt rimelig penge. Jeg har verden beste kone, men jeg her et problem jeg ikke har klart å ordne ennå. Jeg vil så veldig gjerne ha montert noen bakhøyttalere i stua. Men det er ikke snakk om. Noen tips? Det nytter ikke å si at lyden blir mye bedre på film osv. Det er henne totalt likegyldig. Ikke vil hun ha dem på veggen , ikke på gulvet. Jeg har nesten gitt opp, kan noen komme med et supertips? Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Jeg har verden beste kone, men jeg her et problem jeg ikke har klart å ordne ennå. Jeg vil så veldig gjerne ha montert noen bakhøyttalere i stua. Men det er ikke snakk om. Noen tips? Det nytter ikke å si at lyden blir mye bedre på film osv. Det er henne totalt likegyldig. Ikke vil hun ha dem på veggen , ikke på gulvet. Jeg har nesten gitt opp, kan noen komme med et supertips? Bygg dem inn i sofaen? ;-) Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Ikke vil hun ha dem på veggen , ikke på gulvet. Jeg har nesten gitt opp, kan noen komme med et supertips? Innfelt i veggen kanskje? Med grill i samme farge som veggen. Tom Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Jeg har verden beste kone, men jeg her et problem jeg ikke har klart å ordne ennå. Jeg vil så veldig gjerne ha montert noen bakhøyttalere i stua. Men det er ikke snakk om. Noen tips? Det nytter ikke å si at lyden blir mye bedre på film osv. Det er henne totalt likegyldig. Ikke vil hun ha dem på veggen , ikke på gulvet. Jeg har nesten gitt opp, kan noen komme med et supertips? Tja. Kanskje du klarer å lage/finne et oppheng for høyttalerne på veggen? Bor inn noen solide skruer i veggen der høyttalere skal henge. Til vanlig henger det et par bilder der. Når dere skal se på film, så tar du bildet ned og henter frem høyttalere fra skapet, trekker frem ledningen som er bak sofaen, og så fester du opphenget og høyttalerne på veggen. Vips - rumlekspressen til hjemmekinonirvana! Tilslutt blir det sikkert omvendt: Vanligvis høyttalere, og bilder når dere har vennepar på besøk. Men det trenger du jo ikke nevne. Lenke til kommentar
jøanas Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 Jeg kjørte over kompaktkameraet med bilen. Det var et uhell. DV kameraet i samme lomma i baggen og overlevde heldigvis Det eneste som overlevde var minnekortet og batteriet. Det var uansett en god grunn til å gå tilbake til speirefleks. Større hus og lettere å se fra bilen Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 (endret) Denne geniale tråden trenger nye kjerringråd(), jeg har dessverre ingen å gi men gleder meg til flere. Endret 24. februar 2008 av SpecialForce Lenke til kommentar
ictys Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Ett bra tips er jo uansett å kjøpe en modell som ikke skiller seg ut fra den forrige du hadde og som det er overveiende sansynlig at det blir solgt flere lignende senere. En kompis av meg kjøpte i sin tid CyberShot og trodde kona ikke ville se forskjell uansett - det gjorde hun. Senere klarer han ikke bli kvitt dette kamerat pga at økonomisjefen (kona) sier NEI og noen lignende modell finnes ikke. Etter at han ble tatt på fersken i å "miste" mobiltelefonen så tørr han ikke gjøre dette med kameraet heller. Svart speilrefleks er genialt finnes ikke ei kjerring i verden som ser forskjell på en olympus e-410 eller e-500. Eller fra olympus e-410 til Canond EOS 450. De ser svarte og har linse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå