Gå til innhold

Hvordan lure kjerringa


Anbefalte innlegg

Hmm, jeg har verken kone elle unger, enda, er nok ett par år for ung enda.

 

Men og lure foreldre har aldri vert noe serlig problem heller.

Min far var minst like optimistisk som meg når jeg brukte 35K på anlegg og gud vet hvor mye på data.

Moderen gikk selv inn for og anskaffe Nikon 400D med ekstra linse/objektiv.

 

Hvor fikk hun tak i Nikon 400D? Pris?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hmm, jeg har verken kone elle unger, enda, er nok ett par år for ung enda.

 

Men og lure foreldre har aldri vert noe serlig problem heller.

Min far var minst like optimistisk som meg når jeg brukte 35K på anlegg og gud vet hvor mye på data.

Moderen gikk selv inn for og anskaffe Nikon 400D med ekstra linse/objektiv.

 

Hvor fikk hun tak i Nikon 400D? Pris?

 

Sorry, skriveleif av dimensjoner..!

Cannon*

Lenke til kommentar
Hmm, jeg har verken kone elle unger, enda, er nok ett par år for ung enda.

 

Men og lure foreldre har aldri vert noe serlig problem heller.

Min far var minst like optimistisk som meg når jeg brukte 35K på anlegg og gud vet hvor mye på data.

Moderen gikk selv inn for og anskaffe Nikon 400D med ekstra linse/objektiv.

 

Hvor fikk hun tak i Nikon 400D? Pris?

 

Sorry, skriveleif av dimensjoner..!

Cannon*

 

:)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nå skal jeg bruke det meste jeg har lært her.

Skal skjule et nytt D200 etter helgen...

 

Har nå gjort en rask handel her. I går solgte jeg D50'n med masse utstyr til noen før noen kom hjem. I dag dro jeg til postkontoret og hentet pakken, dro til Japan Photo åkjøpte minnekort og hjem igjen før noen merket noe. Så nå har jeg (synlig) kun byttet husene, og resten av familien kan ikke mye, så tror ikke de merker noe...

Så sier jeg bare når jeg fåpr grepet at det er D50 fortsatt...

 

Satser på det.

Endret av Mr. Olsen
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...
Nå skal jeg bruke det meste jeg har lært her.

Skal skjule et nytt D200 etter helgen...

 

Har nå gjort en rask handel her. I går solgte jeg D50'n med masse utstyr til noen før noen kom hjem. I dag dro jeg til postkontoret og hentet pakken, dro til Japan Photo åkjøpte minnekort og hjem igjen før noen merket noe. Så nå har jeg (synlig) kun byttet husene, og resten av familien kan ikke mye, så tror ikke de merker noe...

Så sier jeg bare når jeg fåpr grepet at det er D50 fortsatt...

 

Satser på det.

Utrolig..! Hvor lenge gikk/går det?? :p

Lenke til kommentar
Nå skal jeg bruke det meste jeg har lært her.

Skal skjule et nytt D200 etter helgen...

 

Har nå gjort en rask handel her. I går solgte jeg D50'n med masse utstyr til noen før noen kom hjem. I dag dro jeg til postkontoret og hentet pakken, dro til Japan Photo åkjøpte minnekort og hjem igjen før noen merket noe. Så nå har jeg (synlig) kun byttet husene, og resten av familien kan ikke mye, så tror ikke de merker noe...

Så sier jeg bare når jeg fåpr grepet at det er D50 fortsatt...

 

Satser på det.

Utrolig..! Hvor lenge gikk/går det?? :p

 

Han har ikke vært på nett en stund - så det er mulig at PC-en har vært inndratt en stund :hmm:

 

Tom

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Pokker altså.

Jeg har lenge siklet over 85mm f/1.8-objektivet til Nikon, og for et par uker siden orket jeg ikke vente lenger.

Jeg bestilte det på nett uten å si ifra til dama.

 

Etter tre dager med venting og konstant oppdatering av pakkespor-siden, kom den endelig på postkontoret. Jeg dro sporenstreks til postkontoret og hentet pakken ved hjelp av pakkesporingsnummeret jeg hadde lagret på mobiltelefonen.

 

Lykkelig og fornøyd dro jeg hjem, pakket ut objektivet, skjulte alle spor og la objektivet i fotobagen før dama kom hjem.

 

Det jeg ikke tenkte på, var at "Du har fått en pakke"-lappen likevel kom i postkassa, som hun fant da hun hentet post.

 

Jaja, man lærer mens man lever.

Lenke til kommentar

Stakkars dere som føler at dere må skjule slike ting for partnerene deres.

Det er vist ikke mye ærlighet i de forholdene der.

 

Glad jeg har en mann som ikke føler det på samme måten.

Her i huset er det jeg som får det fotoutstyret jeg føler jeg trenger, og han får andre dubbeditter han "trenger".

Siden jeg ikke er noen diamant og glitter jente, fikk jeg det jeg ønsket meg aller mest i morgengave. Nemlig 350D.

Han fant vel ut at det var billigere enn all den fremkallingen. :!:

 

 

Nei, gutter vær ærlig mot kona/samboeren deres, så får dere det mye bedre.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Nå skal jeg bruke det meste jeg har lært her.

Skal skjule et nytt D200 etter helgen...

 

Har nå gjort en rask handel her. I går solgte jeg D50'n med masse utstyr til noen før noen kom hjem. I dag dro jeg til postkontoret og hentet pakken, dro til Japan Photo åkjøpte minnekort og hjem igjen før noen merket noe. Så nå har jeg (synlig) kun byttet husene, og resten av familien kan ikke mye, så tror ikke de merker noe...

Så sier jeg bare når jeg fåpr grepet at det er D50 fortsatt...

 

Satser på det.

Utrolig..! Hvor lenge gikk/går det?? :p

 

Det går fortsatt, har det ennå, ingen som vet noe :D

 

Nå skal jeg bruke det meste jeg har lært her.

Skal skjule et nytt D200 etter helgen...

 

Har nå gjort en rask handel her. I går solgte jeg D50'n med masse utstyr til noen før noen kom hjem. I dag dro jeg til postkontoret og hentet pakken, dro til Japan Photo åkjøpte minnekort og hjem igjen før noen merket noe. Så nå har jeg (synlig) kun byttet husene, og resten av familien kan ikke mye, så tror ikke de merker noe...

Så sier jeg bare når jeg fåpr grepet at det er D50 fortsatt...

 

Satser på det.

Utrolig..! Hvor lenge gikk/går det?? :p

 

Han har ikke vært på nett en stund - så det er mulig at PC-en har vært inndratt en stund :hmm:

 

Tom

 

 

Den har ikke vært indratt, de vet ikke om det engang. Da jeg forsvarte meg mot noen påstander Gissan kom meg, og det han sa var så ufattelig galt at det rabla for meg.

 

Utestengelse i 5 uker. But now I'm back!

Lenke til kommentar

En jeg kjenner drev en butikk som solgte fiskeutstyr. Der hadde han mange morsome kunder som de som bannet stygt da han spurte om de skulle ha pose - skulle ikke vise kjerringa at de hadde vært å handlet der nei.

 

Eller som de som kom med den gamle stanga i stangposen og måtte kjøpe ei ny stang som passet i den gamle stangposen. Kjerringa ser jo bare den gamle stangposen hjemme uansett.

 

:grin:

 

Jeg er ikke så gærn at jeg har kjøpt kamera uten å si fra til fruen, eller seilbåt som han i "Mars og Venus". Da hadde jeg havnet ute i kulda :realmad:

Var litt kjapp og bydde på en pc på qxl en gang og grua meg fælt til å si fra om det. Det ble skikkelig bråk, heldigvis kan man trekke seg fra slike handler - selv om man ikke helt har æren i behold.

Lenke til kommentar
Den har ikke vært indratt, de vet ikke om det engang. Da jeg forsvarte meg mot noen påstander Gissan kom meg, og det han sa var så ufattelig galt at det rabla for meg.

 

Utestengelse i 5 uker. But now I'm back!

Med tiden så lærer dere vel å la være å trykke på hverandres knapper; slik at vi slipper å se slike episoder :hmm:

 

Velkommen tilbake, og gratulerer med gårsdagen.

 

Tom

Lenke til kommentar
Når jeg hører hun sier: "Har du kjøpt..." Da blir jeg svett på ryggen og klam i henda. Selv om jeg ikke har kjøpt noe. Så begynner jeg å stamme og stotre. Slett ikke bra - er jo helt uskyldig

 

Når hun spør om du har spurt om du har kjøpt noe, så må du først begynne å tenke: Har jeg kjøpt noe? Hvor gjemte jeg det? Kan hun ha funnet det? *Må være forsiktig med å si noe nå, kanskje hun har funnet den andre tingen istedet for objektivet til 20k*

Lenke til kommentar

Det som vanligvis hjelper er å prate om kameraets alle fordeler hver ledige stund i en ukes tid

- Kanskje prate litt lenger enn det hvis det koster mye...

Synes denne tråden er kjempegøy, og har nettopp fått min samboer med på å kjøpe D300 med nikkor 17-35 f2.8 linse og stativ, med fremtidig godkjennelse til 70-200 f2.8 VR (!!)

 

Og hvordan klarte jeg det?

Jo;

1. Sparte penger.

 

Økonomiske problemer er det verste en kvinne kan tenke seg! Når dette ikke lenger er et reelt argument blir det lettere.

 

2. Tålmodighet lønner seg! (Selv kvinner ønsker å slippe mas til slutt)

 

Utsatte henne for langvarig ymting/informasjon om produktet, - eller intelligent "gnaging" om du vil.

 

3. Hjernevasking

 

Propaganda og reklame funker! (tenk på all sminke reklame osv kvinner biter på)

Feks.:

Svært ofte har jeg oppe en nettside på laptopen med artikler om linse/kamera som hun selvfølgelig ser når hun kommer bort.

Skaffet kataloger.

Kjøpte bok om foto.

Var saklig og seriøs i argumentasjonen.

 

4. Gi og ta (kvinner har jo også rettferdighets sans)

 

Hun ville hun ha barn så eg smelte henne på tjukken, hvilket gav et humor-argument for at jeg skulle få kamera! Ja jeg ville også ha barn, - og kamera! (argument; til å ta bilde av ungen med, + min samboer og meg mens vi fremdeles er unge og vakre)

 

5. Spilte på hennes følelser! (Kvinner er til syvende og sist emosjonelle)

 

Jeg sa at jeg ser det som min plikt som far å dokumentere familien, (ja det høres svulstig ut men funker i rette settingen - hun lo..) at bilder fryser øyeblikket som man aldri får tilbake, osv osv

Og hun har skjønt at det er en fordel med lyssterke objektiv...det er jo bedre å kjøpe kvalitet med en gang, en å måtte hive drit! Hun lurte jo selvfølgelig på om det var nødvendig å kjøpe et så dyrt kamera og det har jeg faktisk tenkt på selv. Konklusjonen ble likevel å "gi gass"

 

Så hun gav etter for ca 1 uke siden, jeg sa at jeg måtte jo sette meg inn i kameraet før ungen blir født.

Og så er hun utrolig søt og grei da!

 

 

Yeeeeee!

Lenke til kommentar
Det som vanligvis hjelper er å prate om kameraets alle fordeler hver ledige stund i en ukes tid

- Kanskje prate litt lenger enn det hvis det koster mye...

Synes denne tråden er kjempegøy, og har nettopp fått min samboer med på å kjøpe D300 med nikkor 17-35 f2.8 linse og stativ, med fremtidig godkjennelse til 70-200 f2.8 VR (!!)

 

Og hvordan klarte jeg det?

Jo;

1. Sparte penger.

 

Økonomiske problemer er det verste en kvinne kan tenke seg! Når dette ikke lenger er et reelt argument blir det lettere.

 

2. Tålmodighet lønner seg! (Selv kvinner ønsker å slippe mas til slutt)

 

Utsatte henne for langvarig ymting/informasjon om produktet, - eller intelligent "gnaging" om du vil.

 

3. Hjernevasking

 

Propaganda og reklame funker! (tenk på all sminke reklame osv kvinner biter på)

Feks.:

Svært ofte har jeg oppe en nettside på laptopen med artikler om linse/kamera som hun selvfølgelig ser når hun kommer bort.

Skaffet kataloger.

Kjøpte bok om foto.

Var saklig og seriøs i argumentasjonen.

 

4. Gi og ta (kvinner har jo også rettferdighets sans)

 

Hun ville hun ha barn så eg smelte henne på tjukken, hvilket gav et humor-argument for at jeg skulle få kamera! Ja jeg ville også ha barn, - og kamera! (argument; til å ta bilde av ungen med, + min samboer og meg mens vi fremdeles er unge og vakre)

 

5. Spilte på hennes følelser! (Kvinner er til syvende og sist emosjonelle)

 

Jeg sa at jeg ser det som min plikt som far å dokumentere familien, (ja det høres svulstig ut men funker i rette settingen - hun lo..) at bilder fryser øyeblikket som man aldri får tilbake, osv osv

Og hun har skjønt at det er en fordel med lyssterke objektiv...det er jo bedre å kjøpe kvalitet med en gang, en å måtte hive drit! Hun lurte jo selvfølgelig på om det var nødvendig å kjøpe et så dyrt kamera og det har jeg faktisk tenkt på selv. Konklusjonen ble likevel å "gi gass"

 

Så hun gav etter for ca 1 uke siden, jeg sa at jeg måtte jo sette meg inn i kameraet før ungen blir født.

Og så er hun utrolig søt og grei da!

 

 

Yeeeeee!

 

Til ungebilder vil vel en iten Sigma 30mm f/1.4 være midt i blinken tenker jeg. Slipper blits, noe babyer hater!

 

Lykke til med den lille, og gratis med et kjempekamera!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...