Gå til innhold

Hvordan lure kjerringa


Anbefalte innlegg

Hvad med at lave en lille "fotoreportage" til dem?

 

"Her er Bettina (foto). Hun har arbejdet 3 mrd for at spare op til sin nye læbe og brystoperation. Her ser I hvilke nye karrierremuligheder det har åbnet for Bettina (fotos)"

"Her er Brian (foto). Han har arbejdet 5 mrd for at spare op op til alufælge og dobbeltudstødning til sin Audi (foto). Her ser I, hvad uheldsstatistikkerne siger om Brians sandsynlige fremtid (fotos)"

"Her er Niklas (foto). Han sparer ikke op, men har til gengæld råd til at gå i byen hér hver weekend (foto), ryge mange af de her (foto) og drikke de her (foto)"

"Her er jeg (foto af dig selv). Jeg vil hellere bruge penge på dette her (foto af optikken), så jeg kan lave mere af denne her slags (et par af dine bedste fotos)"

 

Og spørg dem så, om de ikke føler sig som heldige forældre?

 

:innocent:

9240672[/snapback]

Jeg vet hvem jeg ville hatt som sønn/datter, ja. Og fornavnet begynner ikke på B eller N...

 

Tom

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis du må lure kjerringa for å få tillatelse til å bytte kamera burde du heller vurdere å bytte kjerring.

Okei, og du har vært i et seriøst forhold hvor lenge?

3215618[/snapback]

 

 

Haha. Hvem går med buksene i forholdet? Jeg spør aldri om lov til å kjøpe noe. Sier stort sett ifra at jeg kommer til å kjøpe det ene og det andre, men hadde hun klagd på alt vet jeg ikke hva jeg hadde gjort.

Men det er kanskje fordi jeg tjener 4 ganger så mye som henne, og dekker alle hennes utgifter.

Lenke til kommentar
Hvis du må lure kjerringa for å få tillatelse til å bytte kamera burde du heller vurdere å bytte kjerring.

Okei, og du har vært i et seriøst forhold hvor lenge?

3215618[/snapback]

 

 

Haha. Hvem går med buksene i forholdet? Jeg spør aldri om lov til å kjøpe noe. Sier stort sett ifra at jeg kommer til å kjøpe det ene og det andre, men hadde hun klagd på alt vet jeg ikke hva jeg hadde gjort.

Men det er kanskje fordi jeg tjener 4 ganger så mye som henne, og dekker alle hennes utgifter.

9243422[/snapback]

 

Da skal hun holde skjeft uansett! Om du vil kjøpe ris for penga er det ditt valg :thumbup:

Lenke til kommentar
Hvis du må lure kjerringa for å få tillatelse til å bytte kamera burde du heller vurdere å bytte kjerring.

Okei, og du har vært i et seriøst forhold hvor lenge?

3215618[/snapback]

 

 

Haha. Hvem går med buksene i forholdet? Jeg spør aldri om lov til å kjøpe noe. Sier stort sett ifra at jeg kommer til å kjøpe det ene og det andre, men hadde hun klagd på alt vet jeg ikke hva jeg hadde gjort.

Men det er kanskje fordi jeg tjener 4 ganger så mye som henne, og dekker alle hennes utgifter.

9243422[/snapback]

 

Da skal hun holde skjeft uansett! Om du vil kjøpe ris for penga er det ditt valg :thumbup:

9243494[/snapback]

 

Jepp. Men for å nyansere det hele så må jeg legge til at vi ikke har barn eller hus foreløpig. Bare en passe leilighet. Så når hus , en bil eller to til samt et par unger kommer på plass, kan det jo være jeg ikke bør være så drøy som jeg er nå.

På den annen side er *ingen* av mine kjøp ufornuftige :) Det er klart man må ha HD-kamera? Det er jo det beste til HD-tv`en jeg akkurat har kjøpt. Og det er klart jeg må ha en sporty bil med stor motor. Tryggere å ta forbikjøringer med stor motor :)

Ble litt diskusjon når jeg sa jeg skulle montere èn sub i bilen men monterte fire, men det var mest fordi jeg ikke hadde sett poenget med å si ifra i utgangspunktet. Og da hadde jeg en helt annen lønn.

Lenke til kommentar

Så mange endeløse dager :dribble: .... men nå viste dere jo ikke om det heller da...

 

Noen som har triks hvordan jeg skal lure alle i huset? Jeg skal bruke HELE lønninga mi på foto, men jeg vet at mamma og pappa kommer til å bli sure, å mase om at jeg må spare de og slikt... Har pørvd å sagt at det er mine penger og at jeg har jobbet for de for å kjøpe meg dette, men ennå ble de store i øya da de fant ut at jeg hadde kjøpt Tokina 12-24mm til 5k, og nå skal kjøpe makro og makroblits.

9240241[/snapback]

 

Vi klarte å more oss den gangen også. Da jeg var på din alder så gikk alle penga på stereo og masse plater.

 

Når det gjelder det å lure foreldre har jeg ingen gode råd å gi. Men så lenge du har sagt i fra, så er du ihverfall ærlig. Og det er bedre å bruke pengene på foto som hobby enn surre bort alt på fjas...

9240449[/snapback]

Vi har tydeligvis mye felles vi to, Tom. For min del gikk alle pengene til amerikanske klasse A effektforsterkere, engelske monitorer og Michell + Thorens gramatuter. Skal innrømme at også mine gamle ble frustrerte når pick-up'ene begynte å krype opp rundt 3000 kr, så jeg skjønner at Olsens foreldre er bekymret for pengebruken. Egentlig brukte jeg nok like mye penger som unge Olsen i min tid. I likhet med kamerautstyr så holder skikkelig hi-fi i mange år når man først finner en kombinasjon som fungerer.

Når det gjelder det å få tiden til å gå i "gamle dager", så var jo ikke det noe problem. Vi måtte tross alt reise oss hvert 20 minutt for å snu platen/skifte lp. Vi måtte også bruke timevis på å justere azimut osv osv. Klassisk Nashville er jo maks 15 min pr. side.

Dette blir fryktelig OT, men for å komme tilbake til temaet, så synes jeg Mettes innlegg er ganske bra. Det er s'gu deilig med piger som deg, Mette. Glad min frue også er rimelig interessert i temaet, med sin analog Nikon F55. Hun ønsker seg også dSLR, så jeg har det nok litt lettere enn mange andre. Hun er som alle andre kvinner fysisk avhengig av sko og håndvesker, men ser heldigvis ikke på Cho og slikt som eneste brukbare alternativer, og siden jeg også har moderat krav så er balansen bra. Selv hun gledet seg over sounden fra min relativt nye rørforsterker, siden den i tillegg er utrolig lekker å se på.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg har lest denne tråden med et stort smil.

Mange lure gutter og jenter her inne og jeg har selv "lurt" kona noen ganger :blush:

Ulempen hos meg er at jeg sliter med dårlig samvittighet etter på:ermm:

Vi har to barn sammen og min kone er ikke dyr i drift , hun kjøper sjelden noe kostbart til seg selv og tenker nøye igjennom ting før hun shopper.

Jeg blir nesten irritert :)

Derfor er det slik at hver gang jeg kjøper noe dyrt fotoutstyr får jeg dårlig samvittighet og føler jeg må kjøpe noe til henne også.

Det blir nesten slik at hvis jeg får litt ekstra penger mellom hendene så sier jeg f.eks : "jeg har fått 6000,- for en jobb som jeg ikke hadde planlagt , her er 3000,- til deg så du kan shoppe deg noe fint"

Først da kan jeg kjøpe noe fotoutstyr for "mine" 3000,- , men hva da med ungene ?

Dårlig samvittighet igjen :hmm:

Det er ikke lett dette her..

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hmm, jeg har verken kone elle unger, enda, er nok ett par år for ung enda.

 

Men og lure foreldre har aldri vert noe serlig problem heller.

Min far var minst like optimistisk som meg når jeg brukte 35K på anlegg og gud vet hvor mye på data.

Moderen gikk selv inn for og anskaffe Nikon 400D med ekstra linse/objektiv.

Hodetelefoner, spillkonsoller, mobler og alle slags dubeditter jeg velger og bruke pengene mine på er det helt greit for dem.

 

Men hvis noe først trenger og vere litt "billigere" en det egentlig er å er det jo bare og dra fram noe i denne duren "Fikk det billig av en kompis som skulle selge det" eller "Det må jo vere kvalitet som varer lenge, i det lange løpet blit det jo billig"

 

Så går det som regel fint..!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...