opresterud Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Ser etter en ny skanner av rimelig type, som skal erstatte en Canon N1240U (som jeg aldri har likt egentlig...) De jeg har blinket meg ut er: Canon CanoScan 4200F Epson Perfection 2480 Epson Perfection 2580 eller evt. andre rimeligere alternativer. Kommentarer evt. linker til gode reviews ønskes! Er ikke fornøyd med scanne kvaliteten på den LIDE baserte scanneren jeg har nå, så jeg ønsker å gå for en CCD basert denne gangen. Scanneren brukes litt til å scanne papirbilder, men kommer til å bli lite brukt med negativer. Men muligheter er veldig kjekk å ha. Samtidig så blir den brukt til å scanne dokumenter for mailing/kopiering/faksing (men dette regner jeg med alle scannere er kurrante til). Lenke til kommentar
Dykkern Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Har bare et generelt råd ut fra måten du har formulert spørsmålet på: Prioriter oppstarttid og scannetid. Marginale kvalitetsforskjeller i scanneresultat vil i praksis bety mindre for deg enn irritasjonen over å vente på at scanneren blir klar og/eller har gjort ferdig jobben. Du kan uansett gjøre ganske mye billedbehandlinsprogrammer etterpå de få gangene du føler du MÅ rette opp resultatet. Jjoda, nå kommer kommentarene om at "det beste er å få det riktig med en gang". Jeg bestrider ikke det. Jeg sier bare at det som kan bety mer for om du gidder å scanne overhode er om du vil føle ventetiden som et ork. Kjenner ikke scannerne du lister, har en Canon 5000 serie selv og er svært, svært, svært fornøyd med den. Lenke til kommentar
opresterud Skrevet 29. november 2004 Forfatter Del Skrevet 29. november 2004 Joda, du har rett i det du sier. Det er ikke ofte jeg bruker scanneren, men når jeg bruker den ønsker jeg godt resultat. Den jeg har nå (Canon N1240U) krever 1-2 minutter for kalibrering i ny-og-ne, er ikke spesielt kjappt, og det er ikke noe problem Så personlig setter jeg kvalitet ved første gangs innskanning som høyere enn oppstartstid/skannetid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå