Gå til innhold

Hvordan hevne seg på en spammer?

Dinsdale

Anbefalte innlegg

Jeg driver og får mail på et produkt jeg ikke vil ha (spam). Jeg har en mistanke om hvem som har delt ut adressen min, for firmaet som sender ut er norsk. Det ser også ut som om at det er en "privat" adresse, derfor har jeg send melding om at jeg vil av listen, men til ingen nytte.

Planen min var å melde denne adressen på en liste som sikrer at mannen får usannsynlig mengder med dritt i boksen sin.

Så......, er det noen som vet om en slik mailingliste fra helvete? Eller kanskje dere har andre forslag.

BTW, det er jobbmailen min og jeg kan ikke installere alskens programmer på denne maskinen (Les: Mailwasher o.l.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det norsk så er markedsføringsloven §2b til svært godt hjelp her.

Det er forbudt i næringsvirksomhet

uten mottakerens forutgående samtykke å rette markedsføringshenvendelser til

forbrukere ved hjelp av elektroniske kommunikasjonsmetoder som tillater

individuell kommunikasjon, som for eksempel elektronisk post, tekstmelding

til mobiltelefon, telefaks eller automatisert oppringningssystem

(talemaskin).

Skriv gjerne at hvis de fortsetter så kan det for rettslige konsekvenser. Har gjordt det selv ved en rekke anledninger og jeg har ytterst sjeldent sett de sende mer etter det :evil:

Edit: så først nå at det var jobbmailen det var snakk om. Tror det er et unntak når det gjelder jobbmailer :(

Endret av Ernie.
Lenke til kommentar

Det der er ingenting imot det jeg opplevde ifjor sommer.

Da snakka vi om bortimot 100 spams om dagen. I en av de (fra et selskap som het advertiger.com) sto det at de hadde henta email-adressen min fra en CD de hadde kjøpt, i innledninga. Så før du vet ordet av det kan du havne i registeret hos ørten spamfirmaer som spyr ut drit hver dag.

Det med å trykke på link for å avregistrere deg er egentlig ei felle. De som bruker randomgenererte mailadresser vet jo ikke hvem som er faktiske mailadresser og hva som er feilgenererte navn..men når folk trykker for å unsubscribe ser de med en gang at det er en person bak denne adressa, og fortsetter direkte mot deg.

Leste en plass at 60% av mailtrafikken i verden nå er spam.

Tror du kan se langt etter å gå etter et norsk firma, de er sikkert bare brukt som spreder, kanskje uten å vite om det engang. Disse firmaene tjener millioner av dollar i året, fordi det ALLTID er noen som ser på denne spammen som reklame, og blir interessert i produktene og kanskje kjøper dem.

Filosofien bak storspamming er jo at når de sender til millioner av adresser, er det nok at bare noen få prosent av disse faktisk svarer og kjøper produktet, så tjener de tonnevis med gryn.

I mitt tilfelle stoppa bare spamminga plutselig, tror det var Telenor som la inn et bedre spamfilter.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

samma om det er jobb eller privat adresse er det ulovlig uten samtykke. dermed kan du saksøke de. eller du kan gi ut adressen i et kjedebrev, og sende noe sånt som: hvis du ikke spammer denne personen med 10 brev om dagen i en uke vil du drukne i geitepiss...

bare et forslag....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...