Gå til innhold

Norton Ghost 9

Kenny Bones

Anbefalte innlegg

Hei! Kjøpte den nyeste versjonen av Norton Ghost. Versjon 9.

Men det er rart er det at det er med to cder.

Den ene står det Norton Ghost 2003 på og den andre står d Ghost 9 på.

Så jeg tenkte ikke mer på det og installerte den første cden. Altså 2003.

På den andre cden står det "ermegency boot disk" på og jeg tenkte at det er sikkert noe tillegg-greier eller noe sånt.

Så etter at jeg installerte 2003 og satte i Ghost 9 så stod det "installere Norton Ghost 9" og jeg var nødt til å avinstallere Ghost 2003 for å få legge inn versjon 9.

Hva er forskjellen? Og hvorfor er det med to pakker?

Hva er poenget med at Ghost 2003 er med? Har det kanskje noe med forskjellige filsystemer å gjøre? Trodde at Norton Ghost 9 tar det meste jeg..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjenner bare 2003, men ser følgende hos Symantec:

"Norton Ghost 2003 is included to back up and restore data to: Windows 9x, Me, NT; Linux®; and DOS systems."

2003 er en eldre versjon, og er forsåvidt alt man trenger. Men Symantec kjøpte opp Drive Image, og har da kombinert en del løsninger derfra inn i Ghost 9.0. Så vidt jeg forstår så er dette løsninger for å kjøre Ghost under Windows, noe jeg aldri bruker.

Lenke til kommentar

Hmm er det noen fordeler med å kjøre Ghost under Windows da?

Sitter å lager et image nå, men jeg skjønner ikke hvordan dette kan være så bra?

For om jeg da restorer det imaget jeg har lagd til en annen maskin vil jo Ghost-programmet være med!

Noe som jeg ikke vil!

For her jeg jobber så har vi masse elevmaskiner (en skole) og det smarteste hadde jo vært å tatt et image av en clean installert maskin for å så spre det utover resten via nettverk, men da vil jo Ghost-programmet være med på alle maskinene!

Noe som ikke vil være særlig bra om elevene finner det ut!

Så jeg bør kanskje installere Ghost 2003 istedet da?

Såvidt jeg vet ser det ikke ut som om Ghost 9 støtter multicasting heller. (nettverkspredning av image)

Noen som har litt peil?

Lenke til kommentar

Jo men nå har vi på en måte kjøpt Norton Ghost så jeg vil nok prøve å få det til å funke først!

Men har dere orka å sett på denne guiden og prøv å forstå litt hvordan dette funker?

http://service1.symantec.com/SUPPORT/ghost...=&osv=&osv_lvl=

Det jeg skulle ha gjort er enkelt nok å lage et image av en maskin fra et av datarommene. Alle maskine på hvert enkelt rom er like, men med forskjellige IP-adresser. (selvfølgelig)

Men er jeg nødt til å lage en Ghost boot disk for hver av maskinene?o

Og om jeg da installerer Ghost 2003 på serveren, kan jeg få Ghost til å lage en liste over Ip-adresser for å så spre imaget over på de maskinene?

Forstod ikke helt hva denne guiden sier jeg skal gjøre og vil ikke begynne med en gang i tilfelle jeg fucker opp hele nettverket!

Kan jo selvfølgelig prøve dette mellom to maskiner, men vil gjerne høre litt hva guru-datanerdene mener! No offence! :tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...