Tabaqui Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 vurderer å bytte ut det gamle filmbaserte kameraet (EOS 300) med et digitalt et. Har i denne forbindelsen tittet litt på Canon EOS 300D og 20D. Spørsmålet er da om de linsene jeg har til mitt gamle kamera passer på disse to, eller om innfestningen er en annen. I så fall er det vel flere kameraer som bør væremed i vurderingen. Lenke til kommentar
lassevk Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Alle Canon EF objektiver passer til både 300D og 20D. Har du gamle FD (manuelle) objektiver blir det værre og du må ha en overgang. I tillegg har du de nye EF-S objektivene som foreløpig kun passer til 300D og 20D, dvs. ingen andre Canon kameraer verken filmbaserte eller digitale. Lenke til kommentar
MagneH Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Jeg beholdt mitt EOS 300 da jeg kjøpte 20D. Det er såpass lite du får igjen for kamerahuset at det ikke er noen vits i å selge det. Lenke til kommentar
Tabaqui Skrevet 29. november 2004 Forfatter Del Skrevet 29. november 2004 Takker for svar! Jeg beholdt mitt EOS 300 da jeg kjøpte 20D. Det er såpass lite du får igjen for kamerahuset at det ikke er noen vits i å selge det. Det er planen min og. Selv om ikke de linsene jeg har er av kanon kvalitet betyr dette at jeg kan bruke dem i en overgangsperiode og heller legge litt mer penger i et bedre kamerahus (les Eos 20D ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå